Flesje klaarmaken, water verwarmen in magnetron hoelang?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tasje79, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasje79

Tasje79 Lid

15 okt 2010
    55
    0
    0
    Hallo,

Ik ben aan het uitvogelen hoelang het water voor een flesje voeding opgewarmd kan worden in de magnetron voor de juiste temperatuur (ong. 37 graden) Bijvoorbeeld 150 of 180 cc koud water, hoeveel sec. in een 800 watt magnetron?

Lastig dit, misschien kunnen jullie mij helpen??

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Wij doen 30 sec! maar dat zal voor iedere magnetron anders zijn..

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het is idd voor iedere magnetron anders, maar ik gebruik gewoon warm water uit de kraan. \kun je precies voelen of het warm genoeg is.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Is bij elke magnetron andees..

Een kwestie van uitproberen dus

5. Tasje79

Tasje79 Lid

15 okt 2010
    55
    0
    0
    Oke, maar hoeveel watt is je magnetron? En hoeveel water heb je dan?

6. Tasje79

Tasje79 Lid

15 okt 2010
    55
    0
    0
    Warm water uit de kraan? Ik heb gelezen dat dit niet geschikt is, zelfs niet eens voor volwassenen. Dat lees je ook op de sites van de waterbedrijven. Ik heb gehoord dat kraamzorg dit soms ook zegt dat het gewoon kan:$

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

er zijn veel verschillende meningen hierover. Ik heb het zelf niet van mijn eigen kraamzorg (eerste 12 maanden bv gegeven) maar vriendinnen hebben deze informatie wel van hun kraamzorg gekregen. hieronder staat het ook nog eens vermeld maar er zijn ook genoeg sites waar ze het afraden..

Flesvoeding klaarmaken - Baby - opvoeden.nl

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Wat is precies de reden dan dat water uit de kraan slecht zou zijn?

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk ook dat het heel verschillend is per baby.
    Mijn dochter wilde haar fles echt warm hebben. Dus niet lauw...
    Kraamverzorgster was ook verbijsterd omdat ze die lauwe fles afwees.
    Dus 180 cc water 45 seconde met 900 watt.

10. Tasje79

Tasje79 Lid

15 okt 2010
    55
    0
    0
    Koud water uit de kraan en opwarmen is niet slecht, op de sites van waterbedrijven staat dat warm water direct uit de kraan meer bactirien en metalen bevat, vandaar dat ze het niet adviseren.

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké..... Weer wat geleerd :)

12. Tasje79

Tasje79 Lid

15 okt 2010
    55
    0
    0
    Mijn meisje wil ze ook echt warm hebben, zeg maar 37 graden. Anders drinkt ze het niet op. Als ze te lang doet over een flesje en het koelt af, wil ze niet meer drinken...

Dank je, ga even kijken of dit een geschikte tijd is

13. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    190 cc water 30 sec op 850 watt

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wat Tasje79 zegt. er blijft altijd water achter in de leidingen en dit is een bron van bacterien en zware metalen. veel mensen pakken nog gewoon warm water uit de kraan maar dit is echt superdom om te doen.
    watermaatschappijen raden het nog steeds af. het word zelfs afgeraden voor volwassenen om warm water uit de kraan te drinken dus dan geef je dat zeker niet aan een baby.
    veel mensen en kraambureaus denken dat het niet schadelijk is en dat het gewoon mag, maar dit is dus verkeerd.
    vroeger mocht je geen water uit de kraan gebruiken voor flesjes ivm teveel chloor of fluor. (dus helemaal geen water, ook geen koud). weet niet meer precies welke het is. men moest toen water uit flessen gebruiken. bijvoorbeeld spa of barleduc.
    op een gegeven moment werd het water veilig verklaard voor flesjes. daarmee werd het KOUDE water bedoelt. maar de kraambureaus hebben dit verkeerd begrepen en hebben er van gemaakt dat AL het water veilig was. dus ook warm. en dit schijnt een zeer hardnekkig iets te zijn wat de watermaatschappijen er niet uit krijgen.

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja gek hoor....ik had ook begrepen dat het gewoon mocht uit de kraan.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ja, dat is echt iets wat vooral de kraambureaus de wereld in geholpen hebben. ik heb het vorig jaar eens aan zo'n vitens mannetje gevraagd en aan een bevriende monteur van boilers/cv's en beide raadde het echt met klem af om warm water uit de kraan te gebruiken om te drinken of voor babyflesjes.

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik heb dus wel eens zo'n flesje gegeven..:) ik geef bv maar ook in de middag een flesje kunstvoeding.... En soms gaf ik gewoon warm water. Maar dat ga ik dus nooit meer doen... Schandalig dat ze dit zeggen die kraambureaus. Ik ga het eens op mijn cb vragen... Ben toch wel eens benieuwd wat zij adviseren

18. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    #18 MamR, 3 nov 2014
    Laatst bewerkt: 3 nov 2014
    Oh wat gek! De kraamzorg, CB en KA zeggen hier dat je warm water uit de kraan gewoon kan geven. Zo is het mij ook geleerd door de kraamzorg. Mijn zoon is nu 4 maanden en heeft het altijd zo gehad. Nog nooit ergens last van gehad.

19. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    dat heb ik vroeger als kind al geleerd van mn moeder, dat ik nooit warm water uit de kraan mocht drinken omdat dat vol bacterien zou zitten. Staat inderdaad ook duidelijk op informatie wat je krijgt van je waterleverancier.

Niet doen dus, t.s. je kan ook in een pannetje wat opwarmen en dat in een grote thermoskan bewaren. Dan heb je de hele dag en of nacht water op de juiste temperatuur

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Wij geven 180 maar moet bekennen dat ik de wattage niet weet.. snelkop met 30 seconden haha. we hebben overigens het water gekookt in de waterkoker en dat is op kamertemperatuur als we het in de magnetron doen.

Deel Deze Pagina