Hoi Mijn zoon krijgt fles- en borstvoeding. In de fles krijgt hij Hero baby HA 1. Nu is hij een slechte slaper en mag ik van CB voeding voor hongerige baby's geven. Op het pak van Hero baby extra 1 (voor hongerige babys) staat dat je het kan mengen met standaard 1 en comfort 1. Maar er staat niets over HA 1. Op het pak van HA 1 staat dat je het niet met andere voeding mag mengen. Het lijkt me dus dat je de extra 1 puur moet geven zonder andere voeding erdoor te mengen. Iemand hier ervaring mee? Hebben jullie inderdaad de extra 1 puur gegeven of heb je het gemengd met een ander voeding van hero baby.
In HA is de koemelkeiwitten verknipt. Bij de hero hongerige baby's niet. Ik ben van HA ook overgestap naar comfort en gemend met voor hongerige baby's. Maar mijn dochter kreeg er toch last van. je mag het mengen hoor alleen is het natuurlijk niet meer ha dan
Waarom direct de stap naar hongerige babys? Ha voeding is door de verknipte eiwitten lichter verteerbaar. Standaard voeding heeft minder verknipte eiwitten en valt wat zwaarder en minder licht verteerbaar. Hongerige voeding heeft een aangepaste verhouding van eiwitten en vult meer. Standaard voeding valt dus mooi tussen ha en extra in. Als je eerst overstapt naar standaard heb je later nog ruimte om over te stappen naar extra. Direct naar extra overstappen zal vermoedelijk zwaar zijn voor de darmen. Dus ik zou je adviseren eerst standaard te geven. Wat valt voor jou onder de noemer 'slechte slaper'? En wil je bv stoppen?
Omdat er spoed bij is (wouden vanavond nog beginnen met het geven van extra 1) heb ik Hero baby ook maar even gebeld. Voedingsdeskundige aldaar geeft ook aan dat overstap van HA naar een fles met Extra 1 te groot is. Zij zei inderdaad ook dat we beter eerst kunnen overstappen op Standaard en daarna pas naar Extra, maar dan geven we dus geen hypoallergeen voeding meer (of mijn zoon echt een allergie heeft of ontwikkeld is mij niet bekend, we hadden een proefverpakking van de VK gekregen in de kraamweek toen hij plots aan de fles moest en we zijn daarmee doorgegaan) BV wil ik niet stoppen. Heeft hij door het krijgen van bv ook niet al wat meer te verduren gehad met z'n darmen waardoor hij de overstap beter aankan? Slechte slaper = niet willen slapen of niet in slaap kunnen komen en als hij eindelijk slaapt duurt dat maar kort.
Dit bedoel ik niet verkeerd, maar wat is precies "een slechte slaper"? Ik kan me daar bij 7 weken niet zo veel bij voorstellen? En waarom zou je voor dit specifieke probleem zware voeding moeten gebruiken? Ik zie de link niet zo? Als je nog wel borstvoeding wil geven (combineren zal steeds lastiger worden), is deze periode behoorlijk cruciaal. S'nachts voeden geeft dan de grootste kans van slagen De darmpjes zijn juist ingesteld op bv, en dus minder krampjes daardoor