Ik maak mijn flesje met koud water uit de kraan en water uit de waterkoker. Hij krijgt nu 150 dus 80 koud en 70 heet. Zou niet weten waarom dat slecht is , zowel kraamverzorgster , kinderarts als CB vonden dit prima. Hier in Nederland kan dat prima , of je moet een (oude) boiler hebben. Zown ding boven je kraan met een vlammetje bedoel ik volgens mij heet dat zo haha. Als je dat heb mag je geen kraanwater gebruiken ivm kalk..
Ik gebruik een thermosfles die ik vul met gekookt water (uit de waterkoker). Hiervan gebruik ik een deel om de fles te vullen en de rest vul ik aan met koud water uit de kraan. Ook voor onderweg gebruik ik die thermosfles en een beker gevuld met koud water om de fles mee te vullen. Heel gemakkelijk. En ons meisje heeft nergens last van.
Koud kraanwater mag je gebruiken tenzij je loden leidingen hebt. Dat ligt aan de leeftijd van je huis en of ze eventueel vervangen zijn (de leidingen). Dus koud water opwarmen, in de magnetron, au-bain marie of waterkoker mag en is het advies. Warm kraanwater komt doorgaans uit een cv met boiler, boiler of geiser. Warm water wat stil staat is de bron voor bacterien en in een boiler voor het loskomen van zware metalen. Een keer zal vast geen ramp zijn. En 'ik doe het want ik merk niet dat mijn kind er last van heeft' tja, niet alles komt direct tot uiting. Zware metalen kunnen zich gaan ophopen in het lichaam om later problemen te geven. Maar ook dit is ieders eigen keuze. Ts, iedere magnetron is net iets anders. Misschien kun je tijdens een niet voedingsmoment de fles met juiste water hoeveelheid even verwarmen en dan voelen. Dan weet je voor hoelang het moet in jullie magnetron. Ik verwacht zo rond de 30/40 seconden