Hallo, Klopt het dat ik kunstvoeding gewoon kan aanmaken met kraanwater? Hoorde dat ik dit ook met warm kraanwater kan doen zodat ik het niet hoef op te warmen, klopt dit wel?
Het wordt afgeraden door de waterbedrijven. De reden hiervoor is voornamelijk omdat zij niet kunnen zien wat voor een soort leidingen jij hebt lopen en hoe je met je watervoorziening omgaat. Het meest verstandige is om gekookt water te mengen met koudwater. Hiervoor kun je gewoon kraanwater gebruiken.
Ik heb ook gehoord dat het met warm kraanwater mag. Ik doe het niet. Ik gebruik koud water en warm het op in de magnetron of voor onderweg neem ik gekookt water mee in een thermoskan en een flesje koud water.
ik deed altijd gekookt-afgekoeld water gebruiken.Dus had altijd de waterkoker vol staan met al gekookt water wat dan kan afkoelen, en dat opwarmen in de magnetron.
Volgens mij heeft het ook te maken met hardheid van water. Hier wonen we in het midden van het land en hebben heel zacht water. Wij doen dus gewoon koud water in de fles (laat de kraan altijd wel even doorlopen, vooral als we al een paar uur geen water meer hebben gebruikt) en warmen dit op in de magnetron.
inprinciepe mag je gewoon kraanwater gebruik, ongeacht of je in het noorden of zuiden woont. je mag alleen geen ongekookt kraanwater gebruiken als je water via een boiler wordt verwarmd. maar als je water via de ketel wordt verwarmd kun je zelfs gewoon warm water uit de kraan gebruiken.
Nee, al het water dat warm uit de kraan komt moet je zelf al niet drinken volgens de waterleidingbedrijven. Als zij het voor een volwassene al niet geschikt vinden lijkt het me voor een baby al helemaal niet goed. Enige uitzondering is water dat via een Quooker verwarmd is. Maar gewoon koud leidingwater kun je overal in Nederland gebruiken voor een fles hoor!
Dat is qua bacteriegroei minder veilig als gewoon de kraan even laten doorlopen en dan vers leidingwater nemen en dat opwarmen. Water dat gekookt heeft en in een waterkoker staat is stilstaand water. En dat is erg gevoelig voor bacterie- en schimmelgroei (die zweven gewoon rond in je huis).