Mijn zoontje is nu 5 weken en ivm spugen (vooral verborgen ruflex) heeft de arts van het CB ons aangeraden nutriton door zijn voeding te mengen. Hij drinkt 5 flesjes van 150 ml water en 5 schepjes nutrilon hypo alergeen. Op 100 ml moet 1 schepje nutriton. Dit heb ik gedaan maar hij krijgt er enorme buikkrampen van en dunne ontlasting. Ik ben daarom minder gaan toevoegen (1 schepje op 150 ml) maar de krampen werden niet minder, hij ging wel meer spugen. Mijn vraag is daarom: is er een alternatief voor de nutriton tegen het spugen waar hij minder kramp van krijgt. Ik las dat je ook rijstebloem kunt gebruiken maar vanaf welke leeftijd en hoe werkt dit? Ik ben begonnen met sab simplex te geven (vanaf vandaag) tegen de krampen maar dit slaat nog niet aan en ik wil liever een alternatief voor de nutriton want hij heeft zo;n ontzettende buikpijn en hij zit constant te persen. Poepluiers zijn ook veel meer geworden.
Hallo, Wat vervelend dat je zoontje zo'n last heeft van de nutriton. Hoe lang heb je de nutriton nu toegevoegd? Het kan namelijk zijn dat hij er even aan moet wennen. Dit kan 1 tot 2 weken duren. Het kan goed zijn dat het daarna een stuk beter gaat. Er is helaas geen alternatief voor nutriton. Rijstebloem mag pas op zijn vroegst na 4 maanden en is bedoeld als eerste stap naar vaste voeding, en dus niet als verdikkingsmiddel. Ik hoop dat het even wennen is. Je zou eventueel de hoeveelheid nutriton tijdelijk iets kunnen minderen. Groetjes Linda
hallo dankjewel voor je reactie. Hij krijgt het nu 1 week dus dan moet ik nog maar een week afwachten denk ik. Soms is zijn ontlasting een beetje dikker maar over het algemeen is het echt een stuk dunner. Hij poept ook veel meer en vaker. Hij drinkt nu 5 flessen en 4 van de 5 keer heeft hij ontlasting gehad. Wanneer ik hem verschoon en hij drinkt dan is hij continu aan het persen en jammeren omdat hij last heeft van zijn darmen. Na het eten moet hij dan direct weer verschoond omdat zijn luier vol zit. Wanneer hij dan verschoond is begint hij vaak nog een keer opnieuw. Neemt de frequentie van de ontlasting normaal gesproken ook af? Want voor de nutriton had hij 2 keer per dag een poepluier
Hoi, Dan kan het inderdaad nog even met gewenning van de darmpjes te maken hebben. Het is normaal als je kindje nu wat vaker ontlasting heeft. Het kan ook wat dunner zijn. Zolangs als het maar niet waterdun is en 5 of meer keer per dag. Groetjes Angélique
Hallo Hij heeft nu wel meer dan 5 keer per dag een poepluier maar dat is niet altijd waterdun. Meestal zo dik als vanillevla en soms dikker of dunner. Is dat geen probleem? De hele dunne ontlasting ontstaat meestal wanneer hij de fles krijgt. Dan heeft hij de na fles 2 luiers vol.
Hallo, Meer dan 5 keer per dag is niet de bedoeling hoor. Als er tot nu toe geen verbetering is in de klachten, kan je het beste ook even met het consultatiebureau overleggen.Misschien dat de omneo een optie is? Deze is ook iets dikker en blijft hypo-allergeen. Misschien kan je dan de nutriton achterwege laten. Succes. groetjes Femke