Flesje melk na warm eten (dreumes)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sneeuw, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Wij doen het ook nog. Warm eten, even spelen en in bad. En dan lekker schoon op de bank in de pyjama een lekker flesje warme melk. Daarna nog wel tandenpoetsen uiteraard :p

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    avond eten, dan in bad, afdrogen, pyama aan, dan naar de woonkamer, slaapzak aan, flesje melk drinken, dan naar zijn slaapkamer, tandjes poetsen, verhaaltje en dan lekker slapen!

(woon wel gelijk vloers, en zijn slaapkamer zit gelijk naast de woonkamer!)

en tja mijn broertjes hebben tot 4 jaar flesje melk gehad voor het slapen! niet omdat het echt nodig was, maar ze vonden het lekker en zoveel kan het niet kwaad!

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Voorlezen is misschien niet het goede woord, maar wij hebben een aantal boeken met schuifjes, klepjes en 'voel'-plaatjes. Die vindt onze zoon heel leuk, dan heeft hij wat te frunniken terwijl ik voorlees.
    Van Oliver Dunrea heb je het boek 'Zoek en vind', die is heel leuk en van Matthew van Fleet 'Ga mee op safari'.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Hier beide jongens (28 mnd en 8 mnd) nog gezellig op de bank tussen douchen/omkleden en tandenpoetsen in.

Zolang de oudste 's avonds nog een beker melk wil, ga ik daar niet moeilijk om doen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier beneden.. Al als het dan thee met een scheut melk, omdat hij genoeg binnen kreeg overdag. En vanaf 17 maand uit de (tuit)beker.
    Het was altijd het laatste wat we beneden deden, als afsluiter. Daarna naar boven evt in bad, of zo naar bed.

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo lees ik het inderdaad vaker, maar gaan jullie kinderen dan laat naar bed of eten jullie misschien vroeg? Wij eten rond 17.45u en als dat op is gaan we meestal direct badderen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onze oudste (3jr) nog steeds!

Pyjama aan en onder het voorlezen een tuitbeker met warme melk.
    Ze drinkt overigens gewoon uit een beker overdag, maar die tuitbeker 's avonds is een onderdeel van het ritueel en die wil ze niet kwijt ;)

Jongste (nog) boven. Voor het slapen gaan.
    (hopelijk straks tegelijk beneden)
    Het is beneden dan veel te druk en ik/wij vinden het heerlijk om even in alle rust boven het laatste flesje te geven en nog even 1 op 1 contact voordat we de nacht in gaan!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij geven geen fles meer sinds zn eerste verjaardag (eigenlijk daarvoor al aan het afwennen gegaan)

Heel soms heeft hij nog wel een fles nodig bijv als hij verkouden is, niet lekker is of naar gedroomd heeft ed. Maar dan geef ik deze lekker boven. Dan ga ik lekker met hem op een stoel in zn kamer zitten en dan valt hij 9 van de 10x heerlijk bij mij in slaap.

xxx

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Jay krijgt om 5 uur eten dan komt mijn man om half 7 thuis gaan wij eten stopt manlief Jay in bad en gaat nog even met hem spelen. Daarna slaapzak aan maak ik papfles. Om half 8 Tandjes poetsen flesje en naar bed

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Wij geven ons mannetje ook nog lekker een flesje al drinkt hij verder niet uit flesjes meer. dat momentje 's avonds vindt hij heel fijn. lekker bij mama (meestal) liggen en ondertussen een beetje kroelen, dan is hij nog net een babytje hahaha! overdag is hij 'stoer' en een druk ventje hihi!

lezen daarna maakt hem ook wakker. wij doen het zo: na het eten wat spelen nog. dan of in badje (om de dag) of wassen en maak ik het flesje klaar, terwijl ik hem z'n pyjama aan trek en de slaapzak aan doe. we gaan dan meestal op de bank zitten met een boekje eventjes en daarna het flesje. ons huis is gelijkvloers dus geen gedoe met beneden en boven. dan leg ik hem neer op ons bed om z'n tandjes te poetsen (kan er beter bij wanneer hij ligt) met gedempt licht en gaat hij slapen. zo is hij niet echt ontzettend wakker meer...

11. MvdW

MvdW Niet meer actief

Oh hier heeft ons dochtertje ook nog een flesje melk (gewoon nog een Difrax fles). Na het eten (wij eten rond 17.15 uur) lekker nog spelen en tegen 18.45u een fles melk. Dan komt ze heerlijk bij me in mijn armen liggen en hou ik hem zelfs nog vast, vind dat echt nog zo'n genietmomentje. Vanavond heeft ze voor het eerst uit haar tuitbeker 's avonds melk gedronken, ze drinkt daar overdag ook altijd uit, maar vond het nog veels te lekker dat ze dan zo heerlijk bij me ligt. Daarna naar boven, tandjes poetsen, schone luier aan, lekker kroelen en slapen.

12. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Hier ook nog warme melk in pyama voor de tv.
    Dan tanden poetsen , boekje lezen en slapen
    Hij is nu 20 maanden oud

Deel Deze Pagina