flesje minder

Discussion in 'Flesvoeding' started by Sjana, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is op gebied van voeding altijd 'voor' geweest. Hij ging heel snel naar 5 voedingen omdat hij op 5 weken al doorsliep van 23u tot 8u.(een zaligheid, ik weet het:))
    Nu is hij 3maand en ik merk dat hij minder snel vraagt naar zijn voeding dus meer tijd tussenlaat als anders. Maar als hij zijn fles dan krijgt, heeft hij wel meer honger dus geef ik nu 180cc.
    Nu heeft hij gisteren maar 4 voedingen gevraagd.
    Ben eens benieuwd hoe hij vandaag gaat zijn, terug 4voedingen of 5? Tot nu toe heeft hij om 8.20 gegeten en om 12.30 dus als hij zoveel tussenlaat, dan eindigen we weer op 4 voedingen.

Iemand dit ook meegemaakt?
    Hier in België wordt er vanaf 4 maand groentenpap of fruitpap gegeven. En dan eten baby'tjes 4 flesjes + groenten of fruitpap
    Als onze kleine nu toch naar 4 voedingen gaat...zou ik dan vroeger met groenten -of fruitpap moeten beginnen?

Alle raad is welkom :D

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ik moet juist nog afbouwen van 5 naar 4 flesjes. Maar wat betreft het geven van fruit- en groentehapjes. Dit mag volgens mij niet voor de 4 maanden. Dus ik zou daar nog wel even mee wachten.

Verder geen advies, sorry!

3. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke, thanks :)
    Ik ken er die net iets voor 4mnd zijn begonnen met groetenpap.

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter zit sinds vorige week ook op vier voedingen, op dit moment zijn dit haar tijden ongeveer (ik laat het haar zelf regelen):

7.00/8.00
    11.30/12.30
    17.00/18.00
    20.00/21.00

5. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    mijn meisje zat de afgelopen 2 dagen ook op 4 voedingen
    07:30
    11:30
    16:00
    20:30
    en dan slaapt ze de hele nacht. Maar... ze is nog geen 7 kilo! Ik lag op internet dat ze tot ze boven de 7 kilo wegen op 5 flessen moeten zitten. Ik geef 180 en 6 schepjes. Ik weet t niet meer nu, wat moet ik doen?
    hier nog geen fruit of groentehapjes. mag idd pas na 4 maand.

6. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ongeveer ook zo. Ik denk dat het vooral is omdat we hem vroeger in bed gelegd hebben. Ik ga het gewoon eventjes in t oog houden en als hije r maar 4 vraagt, is het goed he.
    Groentenpap kan vanaf 3mnd.

7. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine is net geen 7kg. Maar daar zou ik me niet zo aan vastpinnen. Als ze niet afvalt is het toch goed. Gewoon verder doen zoals je bezig bent denk ik. Anders zal ze wel extra fles vragen als ze honger heeft.

8. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    tja ze woog bij geboorte maar 2770gram denk dat ze nu rond de 5400gram weegt. Opzich slaapt ze zo van half 9 tot half 8 de hele nacht door. heb haar gister echt uit haar slaapt moeten halen voor de 22:00 fles. ze dronk em wel leeg...
    wat is wijsheid..

9. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja idd :)
    Maar onze kleine stond al héél snel op 5 voedingen (ergens rond 5 weken) en toen was hij nog geen 5 kg :) En hij is heel gezond hihi

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tot 6 maanden bevat kunstvoeding of moedermelk alles wat een kind nodig heeft om te groeien. Vast voedsel is tot die leeftijd in de meeste gevallen overbodig.
    Vanaf 4 maanden mag je voorzichtig proberen vast voedsel te geven, maar niet als je kind een verhoogde kans op allergie heeft (dus hooikoorts, astma, eczeem etc in de familie), maar het hoeft niet. En waarom zou je, als een kind tevreden is met zijn flessen? 't Is alleen maar meer gedoe en meer werk. En viezere luiers en meer was.

Er zijn heel veel kinderen die echt tot 6 maanden genoeg hebben aan 4 flessen hoor (al kan het zijn dat ze tijdens een spurt weer even om een 5e fles vragen).

In elk geval zijn alle mensen die het kunnen weten het er wel over eens dat je in elk geval NIET voor 4 maanden vast voedsel moet gaan geven. Dat is gewoon vragen om problemen.
    Onderzoek heeft aangetoond dat kinderen die vroeg vast voedsel krijgen minder slapen en later meer kans op overgewicht hebben.

Trouwens niet ALLE kinderen in België krijgen al met 4 maanden vast voedsel hoor, net als in Nederland verschilt het heel erg van plaats tot plaats en hangt het heel erg af van wat de plaatselijke K&G of arts er zelf over denkt.

So wie so mag wanneer je dan ook vast voedsel gaat geven tot 6 maanden het vaste voedsel nooit melkvoeding vervangen!

11. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde ook niet dat iedereen in B. dat aanhoudt maar ik heb hier vooral gelezen dat in N ze later beginnen met vaste voeding.
    Vanaf 4 mnd raden ze 4 flesjes aan en 1 x groenten of fruitpap. Dus het vervangt de fles niet!

12. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    ik was op t cb en ik moet nog gewoon 5 flessen blijven geven. Gewoon wakker maken zeiden ze.. hmm oke.
    ze weeggt nu 5505gram. Dus ze heeft t wel nodig.over groente en fruit beginnen ze pas na 4 maanden informatie te geven.
    Dus dat duurt nog een maand.

13. Sjana

Sjana Actief lid

Jan 10, 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja voelt zelf wat het beste is he :)
    Onze kleine vraagt naar voeding en dan krijgt hij die ook, en als hij slaapt laat ik hem doen maar hij weegt dan ook 7,240gr en is 64 cm groot :) Hij begint van die 'michelinbeentjes te krijgen' haha.
    Uw kleintje is pak lichter he

Share This Page