flesje oefenen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door goldy, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij willen binnenkort ons zoontje een flesje bv geven. Hoe kan je dit het beste doen de eerste keren?
    Een beetje in het flesje en daarna nog aan de borst laten drinken? Of een volledige voeding in de fles?

2. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Het beste kan je oefenen met de fles tussen de 4 en de 6 weken. Ik zou niet een hele voeding aanbieden, want hij moet een hele ander drinktechniek toepassen en dat lukt niet altijd meteen. De eerste tijd accepteerde mijn zoontje ook geen fles van mij en wel van vriend en opa.

Ik zou denk ik gewoon eens 50cc aanbieden en daarna weer even aanleggen.

3. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Ik heb mijn dochtertje met vier weken een flesje gegeven voor het eerst, ik had 50cc gekolfd, en haar dat gegeven.
    Daarna heb ik hasr gewoon BV gegeven, 2 kanten, zoals altijd.
    Ik wilde eigenlijk tussentijds verschonen, maar daar was ze het niet zo mee eens, ze had nog teveel trek ;)

4. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oké bedankt. We gaan het vanavond eens proberen. Ben benieuwd hoe het gaat!

5. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Goldy,
    Wij hebben ons zoontje de eerste keer ongeveer 100ml aangeboden in een medela calma fles (deze fles kan goed in combi met de bv). Verder heeft mijn vriend altijd de fles gegeven. Ik ben van de borst:). Nu ons zoontje bijna negen maanden is kan ik hem ook zonder problemen een fles geven.
    Ik wil je wel aandraden om regelmatig een flesje te blijven geven als het vanavond lukt, want anders heb je kans dat jullie zoontje het na een tijdje niet meer wil. Hier deden we het iedere avond, de laatste voeding was voor papa.
    Succes vanavond!
    enne hou je fototoestel in de buurt voor het trotse gezicht van papa bij het geven van het eerste flesje;)

6. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    het flesje drinken ging goed maar wel snel. Papa heeft het flesje gegeven om half 7, 60cc en het was na 6 minuten op. Daarna heeft hij nog 7 minuten bij mij gedronken en viel toen in slaap, heb hem daarna in zijn bedje gelegd.. Maar om kwart over 8 begon hij te huilen en nadat ik hem pakte had hij wel 3 keer een golfje gespuugd. Ik denk de combi van het snel drinken en daarna vrij snel weer plat hem niet goed bekomen is. Morgen maar weer eens proberen.

@ honesto, wij willen idd ook elke avond een flesje gaan geven. Wij hebben een breastflow flesje..

Deel Deze Pagina