Wij hebben gewoon water uit de kraan gepakt en opwarmen in de magnetron! Je mag zelfs ook gewoon warm water uit de kraan gebruiken!
Ik heb standaard een literfles in de koelkast staan. Ik kook water in de waterkoker, laat ik altijd goed uitkoken. Dan in die fles in de koelkast (24 uur houdbaar). Hoef ik dus maar 1 keer per dag te doen. Meer als een liter per dag eten die kleintjes toch niet. Vanuit de koelkast schenk ik de juiste hoeveelheid in haar flesje, in de magnetron, poeder er bij, en dan laat ik het goed mengen en oplossen. (moet sowieso goed mengen vanuit de magnetron, want in een magnetron heb je ongelijke warmteverdeling!!!) Binnen drie minuten heb ik een flesje klaar. En water koken doe ik savonds na het laatste flesje, dan zet ik alles weer klaar voor de volgende dag, en is het water ook weer goed afgekoeld over de nacht. Als je lauw, niet goed afgekoeld water in de magnetron doet komt het er knetterheet uit! Warm water rechtstreeks uit de kraan zou ik nooit doen, drink het zelf wel, maar voor haar kook ik het water liever uit.
Water uit een fles spa ofzo en dan in de magnetron. Het water hier is veels te hard en niet te drinken.
Het wordt sterk afgeraden om een aangemaakt flesje in de magnetron op te warmen, mede vanwege warmtespots. Maar water in magnetron opwarmen en daarna de poeder mengen kan prima. wij deden het met half gekookt en half koud water. Poeder lost ook beter op in gekookt water (minder krampjes)
Warm water uit de kraan wordt sterk afgeraden door alle waterbedrijven wegens mogelijke schadelijke metalen die meekomen. Maar verder is een magnetron prima en lijkt me ook handiger dan een flessenwarmer (duurt lang!)
bij de 1e deden we de helft gekookt water en de helft koud kraanwater, zo was de fles gelijk optemperatuur. bij de 2e word je wat makkelijker, nu gewoon magnetron
De kraamzorg deed kokend heet water in flesje, liet het afkoeken, poeder erbij, in de koelkast en daarna in een hete beker opwarmen DOE DIT NOOIT!! Dankzij die muts heeft onze dochter giga krampen gehad. Ze wilde al haast niet luisteren toen ik het per voeding klaar wilde maken. Heb gewoon het heft in eigen handen genomen. Ondanks totaalruptuur was ik snel Ik doe nu water warmen in magnetron. Binnen 1,5 minuut heb ik een warme fles. Flessenwarmer duurt 5 minuten (getest). Dan heb ik handwarm water en kan ik de schepjes erbij doen. De flesverwarmer (kunnen ook potjes in) neem ik mee voor op vakantie. Je hebt niet overal een magnetron waar je bent.
Mijn gedachten. Ik vind zelf het snelste via de waterkoker (waterkoker niet helemaal vullen, ik vul hem voor een kwart, lekker snel klaar). 1/3 gekookt water uit de waterkoker, en dan aanvullen met koudwater. Zo maakten ik ook 's nachts de flessen klaar. Kalkdeeltjes heb ik nooit gevonden in de flessen. Ontkalkten de water koker gewoon wat vaker.
Hier ook koud kraanwater en dan even in de magnetron. Poeder erbij. Makkelijk en snel. Pannetje met water weleens gedaan op vakantie, maar vond het maar onhandig.