Hoi, Ik ben ruim een week geleden bevallen van onze zoon. Wij hebben eerst de breastflow fles geprobeerd. Deze is te zwaar voor hem. Hij doet er te lang over. Halverwege de voeding wordt hij te moe en valt in slaap. We hebben nu de Avent-fles. Alleen gaat deze weer te snel. Hij verslikt zich 1 a 2 keer per voeding. Vanmiddag hebben we een Difrax-fles gekocht, maar deze is helemaal in een mum van tijd leeg en hij verslikt zich nog sneller. Dus we gebruiken nu de Avent-fles weer. Heeft iemand misschien dit probleem ook gehad en nog tips welke fles misschien beter geschikt zou zijn? groetjes mama en baby
Beste mama en baby, Het is heel persoonlijk en het ene kindje reageert beter op de ene fles dan een ander kindje. Ik kan alleen mijn ervaring geven, en dat is dat de Born Free fles hier goed werkte. Veel succes! Josien
Wij geven nu de difrax M fles (speen) met nutriton zodat t niet meer zo vloeibaar is en hij zich niet meer verslikt.
Ik had dat probleem met de Difrax fles ook... Wat uiteindelijk voor mijn zoontje goed bleek te werken is de dental speen (small) van Difrax. Nu doet hij netjes 20 minuutjes over zijn fles.
Hier ook dat probleem gehad en nog steeds Hij dronk met alle flessen/spenen te snel, maar idd de dental speen van difrax werkte wel goed Nu gaat die veels te langzaam dus wij ook terug op de Avent met speen 1, dat werkt tot nu toe echt het beste bij Tygo, ondanks dat hij soms nog steeds binnen 15 min klaar is En evt nutriton toevoegen kan wel eens helpen...
Bedankt voor jullie reacties. Omdat ik gekolfde borstvoeding geef (zoontje wil de borst (nog) niet pakken) is volgens de voedingsdeskundige de nutriton voorlopig niet zo goed, omdat deze laxerend werkt en dat doet borstvoeding ook al. We hebben in elk geval nu wel een paar nieuwe flessen en spenen die we kunnen proberen, bedankt. groetjes mama en baby
Hier hetzelfde probleem met de Difrax, terwijl die juist zo goed zou helpen tegen te snel drinken! Enige fles die hier goed werkt is tommie tippee.
Je zou evt nog een Dr.Brown fles kunnen proberen met prematurenspeen. Hier zit echt een heel klein mini gaatje in. Ons zoontje doet hiermee 20-25 minuutjes over zijn flesje, terwijl hij met andere merken/speentjes met 10 minuten zijn flesje leeg heeft ondanks dat er Nutriton doorheen zit.
Als je zoontje de borst niet pakt kan het beter zijn om i.p.v. fles in elk geval een deel van de melk via vingervoeding te geven (vinger heel diep in het keeltje). De kans op zuigverwarring is dan veel kleiner als wanneer je een fles gebruikt, en de overgang naar borst is makkelijker. Heb je al contact met een IBCLC? Mijn ervaring is dat in dit soort gevallen de goedkoopste flessen van de drogist vaak nog het beste werken. Of Avent, maar dan newbornspeen en dop er stevig opdraaien. En vooral: fles borstvriendelijk aanbieden. Dus niet speen in mond stoppen, maar met speen bovenlipje aaien tot je kind toehapt, en kind niet liggend voeden maar half overeind houden.