Hallo allen, Ons zoontje is 3 maanden, we zijn van plan om hem alleen op de kamer te laten slapen. Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben (vast wel). Gaat het gemakkelijk? Zouden ze niet bang zijn of iets dergelijks?
Hoi, mijn zoontje is met precies 1 maand naar zijn eigen kamertje verhuisd. De verhuizing in ongemerkt gebleken. Hij heeft er niets van gemerkt en sliep daar net zo goed. Als ze nog zo jong zijn, merken ze er niets van. Ik denk dat ouders er moeilijker mee hebben dan de baby's. Gewoon doen dus.
Ben het met Kiwi eens! Ons Alyna is rond 2 maandjes naar haar eigen kamertje gegaan,0 problemen mee gehad! (althans,zij toch niet )
Hi, Ik ben het ook eens met Kiwi (zoals bijna altijd ). Mijn zoontje is met 6,5 week naar zijn eigen kamer gegaan en vanaf dat moment is hij echt gaan doorslapen. Waarschijnlijk deed hij dat eerder ook wel maar dan hoorde ik hem rond een uur of 4 - 5 kreunen en dan haalde ik hem eruit om te voeden. Toen hij op z'n eigen kamertje lag hoorde ik hem niet meer (het was zo zacht dat niet eens de babyfoon het oppakte) en liet ik hem dus liggen.. resultaat: slapen van 23:00 tot 8:00! De antwoorden zullen uiteindelijk heel verschillend zijn. De één vindt het prettig wanneer het kindje lange tijd bij de ouders op de kamer is omdat zij de overgang van buik naar 'buitenwereld' groot vindt en meestal in verband met borstvoeding. De ander ziet die overgang minder groot en vindt dat een kindje recht heeft op z'n eigen omgeving. Wie het bij het rechte eind heeft? Geen idee, zal ook wel afhangen van het kind. Voor mijn zoontje werkte dit goed. Ik gaf trouwens wel borstvoeding. De overgang ging bij ons geruisloos (letterlijk) en hij ging ook nog eens van kinderwagenbak (bij mij op de kamer) naar zijn wieg. Ook dat vond hij allemaal prima. Ik geloof niet dat ze met 3 maanden echt bang zullen zijn. Misschien is het wel even wennen.
rond 3 maanden ging mijn dochter overdag in der eigen bed en snachts nog bij ons op de kamer. met 6 maanden is ze helemaal overgegaan. dit zonder problemen en vond het zelf moeilijker dan haar zei sliep goed en ik deed geen oog dicht haha probeer het dus eerst overdag eens in zijn eigen bedje en bouw het zo langzaam op. een wiegje is lekker klein en vertrouwt omdat hij niet anders kent en dan ineens in z'n groot ledikantje kan even vervelend zijn voor sommige kids
met 1 maand ging nathan op zijn eigen kamertje slapen. in zijn slaap maakte hij zoveel geluid dat wij niet meer sliepen. Hij sliep er meteen heerlijk. Volgens mij was het voor mij het moeilijkst
@beertje, ik denk dat hoelanger je wacht hoe moeilijker het gaat worden. Ons kindje had al de eerste 8 weken van zijn leven in het ziekenhuis doorgebracht dus die sliep al `alleen`. Toen hij thuiskwam mocht hij bij ons op de kamer, we sliepen totaal niet door alle geluidjes die hij maakte (prematuren kreunen heel veel) na 2 nachten niet te hebben geslapen, hebben we zijn bedje op zijn eigen kamertje gelegd, hij sliep als een roos en wij ook. we hebben voor de zekerheid wel een Nanny aangeschaft, voor het geval hij onder de dekentjes zou kruipen, dan gaat er een alarm af. Het gaat erg goed en hij slaapt al vrij lang door, hij is nu 4,5 maanden oud. Groetjes
Jamila is met 9 maanden overgegaan naar haar eigen kamer, waarom toen pas? Omdat ze toen niet meer kwam voor een nachtvoeding. (bv) Ze heet er totaal geen problemen mee gehad en sliep in 1x de hele nacht door, wel zijn we een week daarvoor overdag gaan oefenen dus overdag in haar kamer snachts bij ons. Maar ze vond het volgens mij heerlijk om in haar eigen kamer te slapen. Alleen papa en mama waren de eerste nachten 6x wakker onder het mom van "ik hoor haar pak haar maar" en dan liep een van ons naar haar kamer en lag ze heerlijk te slapen. We wilde haar gewoon horen .
Kai heeft lang op onze kamer geslapen, en zoals kiwi al zei....ik had er zo veel moeite mee terwijl Kai heerlijk doorsliep en nergens last van had...
Mijn zoontje ging met 6-7 weken naar zijn eigen ledikantje ipv de wieg op onze slaapkamer. Maar heeft daar geen moment problemen mee gehad..
Esmee sinds de dag dat ze thuis kwam uit het ziekenhuis gelijk op dr eigen kamer geslapen. we hebben ook geen plek voor een wiegje op onze slaapkamer en ik moet er niet aan denken om mijn kind op de kamer te hebben slapen ik zou geen oog dicht doen en binnen een paar stappen zijn we bij haar als er wat is. en je hoord het echt wel als ze huilen, de moeder/vader sensoren werken wel ook al slaap je.
Isabella is vanaf drie weken op haar eigen kamertje gegaan, heb haar de eerste paar nachtjes in de reiswieg in haar bedje gelegd om te wennen, daarna gewoon in het ledikant, geen probleem hoor, ze slaapt er heerlijk
Liam heeft vanaf het begin gelijk op zijn eigen kamer geslapen,, hij heeft de eerste tijd goed geslapen in zijn eigen bed,, daarna door reflux niet meer en nu sinds 2 weken weer super!, Ze wennen snel aan het eigen bed en omgeving
ook rond de 2 maanden, ging eigenlijk goed, wel even wennen voor mama maar selina vondt het wel goed volgens mij haha
Wij hebben Levi na 11 dagen op zijn eigen kamertje gelegd. Ik kon niet meer slapen omdat ik wakker werd van ieder geluidje dat hij maakte. Ging eigenlijk in 1x goed en verder geen problemen mee gehad
Met een half jaar helemaal over, ging probleemloos. Daarvoor legde ik haar al wel eens op haar kamertje overdag. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt.
ons manneke was 3 maanden toen hij van de wandelwagenbak op onze slaapkamer naar zijn ledikant op zijn slaapkamer verhuisde en sindsdien slapen we allebei een heel stuk beter
Onze dochter slaapt vanaf dag 2 op haar eigen kamer dus ik heb geen ervaring met afbouwen en wennen naar de eigen kamer.