flesje tussendoor opnieuw verwarmen, mag dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door maria80, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Mijn zoontje zit vandaag een beetje moeilijk te doen met zn fles. Hij krijgt overdag 3 flessen van 180+6 en de eerste ochtendvoeding en de laatste avond krijgt hij 150 + 5. 's Ochtends heeft hij nog niet zoveel honger, vandaar fles van 150.
    Hij heeft de 180 overdag al een aantal dagen en dus ook wel nodig. Alleen doet hij vandaag er erg lang over en drinkt hij de laatste 40 cc niet op. Nu heb ik net dit laatste beetje weer 10 sec in de magnetron gezet en toen ging het er wel weer in. Maar op het pak (Nutrilon h.a.) staat dat je melk niet opnieuw mag verwarmen.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee??
    Alvast bedankt!

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik doe t ook wel eens; 'bijwarmen'. Wel binnen t half uur!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Omdat het op het pak staat dat het niet mag, doe ik het niet. Als hij wat meer wilde omdat hij niet de hele fles op had, maakte ik nog wat bij.

4. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    geld dat voor alle pakken? of alleen voor de H.a?

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Bij onze dochter warmde ik het ook nog weleens op, zij heeft er niets aanover gehouden:)
    Onze zoon drinkt zo snel dat het niet nodig is.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Binnen één uur na bereiding, één keer opnieuw opwarmen is een goede stelregel. Nooit voor een tweede keer doen en zeker niet later dan een uur. Ook in de zomer bij voorkeur niet opnieuw opwarmen ivm de hoge luchttemperaturen.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

de meningen zijn daarover verdeeld. ik heb het wel gewoon gedaan want als baby dronk maddi ook niet altijd even vlot en ik bleef op een gegeven moment steeds halve flesjes weggooien.
    hij heeft niks overgehouden aan het opwarmen hoor.

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    De eerste 2 weken lagen mijn mannen op de kinderafdeling. Als het koud geworden was werd de fles gewoon in de magnetron gezet! Niet lang maar alleen om te zorgen dat de kou eraf was...

9. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    mijn dochter wil vaak het laatste ook niet opdrinken omdat het na de boertjes te koud is geworden, daarom heb ik standaard een bakje heet water op tafel staan, waar ik de fles inzet tijdens het boeren. Als ik em daarna weer pak, issie nog lekker warm en gaat t laatste er ook in. Zo hoef je het niet op te warmen.

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik heb het altijd wel gedaan. Soms wel tot drie keer.... Ze hebben dr hier helemaal niks aan over gehouden. Ik zie het een beetje als geld-trek-regels. Hoe vaker je nieuwe pakt, hoe sneller het pak leeg, hoe eerder jij weer nieuwe koopt! Niet te moeilijk doen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Jammer dat je dat zo ziet want het is echt een standaard en basis HYGIËNE regel. Eén keer verwarmen binnen een uur na de eerste bereiding. Het laatste wat je wilt is dat je kind een infectie oploopt omdat je een vervuilde fles geeft...:$

Niets aan over gehouden... gelukkig maar... het risico is groot.

12. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Zo deed ik het ook wel in het begin. Alleen hebben wij Difrax flessen en die lekken dan zo lekker over je hand heen... Wij warmen het nu soms nog wel eens een extra keertje op in magnetron.

Ons meisje heeft dat overigens ook met haar groentehapje. Als het niet meer warm is, dan wil ze niet meer. ;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het niet doen, om de reden dat je het bacteriën in de fles dan wel heel makkelijk maakt om je kind ziek te maken.

Als je kind altijd moeilijk doet over een fles, waarom dan niet een kleine fles leeg laten drinken en er dan een verse kleine fles achteraan?

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik doe het niet, maar dat komt omdat mijn kleine neocate krijgt en het staat idd op het blik.
    Toen ze op de afdeling neonatologie lag en nog h.a. kreeg, deed de verpleging wel soms de fles even onder de warme kraan (was dan ook nog binnen het uur), zodat de kou er weer een beetje vanaf was, maar niet helemaal weer opwarmen.

15. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Toen Maud op de Neo afdeling lag werd de voeding soms wel tot 3 keer toe opgewarmd. Deden ze niet moeilijk over, wel binnen het uur na bereiding.

Ik doe het thuis niet, ze drinkt het ook op als het al koud geworden is omdat ze zo langzaam drinkt.

16. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht dat dit niet mocht maar ben niet zeker..dus best aan een deskundige vragen?

Deel Deze Pagina