flessenprobleem...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door abbey, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    hallo allemaal,
    mijn dochter is 5 weken oud,..en weegt tussen de 3,5 en 4 kilo..
    in overleg met het cb mochten we haar voeding ophogen, dus niet meer 135 cc per fles..maar 165 cc per fles.. omdat ze zeg maaar aan die 135 cc niet genoeg leek te hebben en nu prima om de 4 uren komt met 165 cc..

alleen......kom ik nog steeds op 6 flessen uit..terwijl er op t pak staat 5 voedingen per 24 uur..

tot nu toe dus dit:

02.30- 165 cc
    06.30- 150 cc
    10.30- 165 cc

dus dan zou ze rond 14.30, 18.30 en 22.30 nog een fles hebben, en dan dus de nacht weer in..maar dan zit ik nog wel op 6 flessen.. dus als ze alle flessen leeg zou drinken komt dat op totaal 990 cc uit..NET geen 1000 dus..maar kan dit wel?? want ben bang dat ze toch echt die 6e fles nog nodig heeft..

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Dit probleem hebben wij ook gehad. We hebben toch die 6 flessen van 165 gegeven. Oh nee, ik bedenk me nu dat we in de nacht maar een flesje van 135 gaven, met het idee dat onze kleine man dan ging wennen aan minder voeding in de nacht. En hoera!, het werkte! Na een aantal dagen werden de nachten vanzelf langer en kwamen we vanzelf op 5 flessen uit.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje had in het begin erg veel honger, kwam om de 2,5 a 3 uur voor een voeding, heel vermoeiend. soms kreeg ie wel 9 voedingen per dag! heel veel dus, bij het eerste bezoek aan het cb is hij gewogen en heb ik toen de voeding aangepast afgestemd op zijn gewicht toen, hij was bij geboort 2720 gram en toen al 3840 gram dus flink gegroeit. toen ik de voeding had aangepast zat ie ineens aan 7 voedingen, nog een maand later op 6 en nu op 5. ik zat ook heel erg ermee dat ie teveel zou kunnen krijgen maar je kleintje laten huilen van de honger is ook niet leuk! ik heb echt maar naar hem gekeken en hem eten gegeven als ie honger had. nu is hij 4 maanden en gaat het prima met de flessen hij drinkt niet altijd meer de fles helemaal leeg maar is wel tevreden en plast genoeg.

dus ik denk dat het vanzelf wel goed komt! maar luister vooral naar je eigen gevoel en kijk naar je kindje!

4. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    @ maria 80,kwam ie dan ook eerder ?? als je snachts die 135 gaf? dat er dan bijv maar 3 ipv 4 uur tussen zat?

5. adi

adi Niet meer actief

Abbey, heeft je zoontje altijd evenveel honger?

Ik zou even EN CB EN die verpakking loslaten en kijken naar je zoontje. Hoeveel voeding heeft ie nodig op dit moment? Reken maar ongever 150-180cc per kg gewicht, met een max van 1 liter per dag. Maar voor de rest zou ik het echt aan hem overlaten. Misschien dat ie niet alle 6 flessen leegdrinkt?

6. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    de meeste flessen gaan op, we hebben een difrax fles en hadden een s speen erop, maar daar deed ie te lang over en dus was de melk koud en hoefde die de laatste 50 cc niet meer, en nu hebben we een m speentje,zelfde fles.. En daar doet ie incl boeren zo'n tien min tot kwartiertje over.. En hij drinkt ze nu allemaal netjes leeg...

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon uw gevoel volgen hoor. uw kleintje eten geven wanneer kleintje het vraagt. Er zijn genoeg boekjes waarin staat hoe het moet maar niet elk kind is hetzelfde he! En je kan ze niet programmeren :)
    Onze zoon zou normaal nog op 6 voedingen moeten zitten maar hij heeft sinds 2 weken nog maar 5 voedingen omdat hij 's nachts geen voeding meer vraagt en wij hem rustig laten slapen. Sinds deze week geven we hem 150 ml en 5 schepjes omdat hij niet meer genoeg had met 135 en 4,5. (in de boekjes staat dat 150 pas mag als ze 8 weken zijn maar zoals ik zei, niet elk kind is hetzelfde) Je weet zeker wel wat het beste is voor uw kind.
    Volg je gevoel, dan zit je meestal juist!
    Trouwens je kindje valt niet af, zo lang jouw kind bijkomt is het toch goed?! Normaal moet je kind minstens 150 ml per kilo per dag binnenkrijgen (dus als je kind 4kg is dan moet die minstens 600 per dag eten en daar zit je toch zeker aan, moet toch geen 1000 zijn?)
    veel succes

Deel Deze Pagina