Mees is nu 3 mnd en 3 weken oud. Het is een hongerig kind en ik geef hem Nutrilon voor hongerige kinderen. Hij krijgt: 2 x 180ml x 6 scheppen 3 x 190ml x 6 scheppen Voedingschema: 7.00/8.00u 180 ml 11.00/12.00u 190 ml 15.00u 190 ml 18.00/19.00u 190 ml 23.00/23.30u 180 ml Met tevoren veel gedoe kwam onze zoon eindelijk weer in een ritme en dat ging een tijd goed. Tot deze week. Het lijkt wel alsof hij de klok aan het terugdraaien is en zoals je al begrijpt komt hij telkens een uur voor de 'normale' voedingstijd. Hij heeft vrijwel vanaf het begin doorgeslapen en daar mogen wij dus ook absoluut niet over klagen. En als hij wakker werd hoorde ik hem een beetje spelen of brabbelen. Erg lief. Hij huilde dan nooit. Gisteren werd hij om 6.00uur wakker. Huilend en hij had geen enorm volgeplaste luier ofzo. Hij had gewoon honger. Vanmorgen werd hij met het zelfde verhaal wakker alleen om 5.30uur. Nu ben ik bang dat het straks steeds meer terug dringt. Ik ben zo benieuwd naar bevindingen/ ervaringen van anderen. Overigens is hij normaal 's morgens erg rustig en rond het middag uur werd hij meestal onrustiger. Vandaar dat hij die tijden 190ml krijgt (ook tip van het CB). Hij is bijna 4mnd dus. Kan hij dan rijstebloem krijgen of zijn er andere middelen wat eten betreft. Ik heb daar nog geen idee van. Alvast bedankt mensen
Rijstebloem kan nogal eens verstopping geven lees ik her en der. Nu is onze zoon een moeilijke poeper. Raden jullie het dan ook af? En er bestaat ook Bambix groei, die minder kans op verstopping geeft, maar is dat niet voor baby's vanaf 6 maanden?
het zou ook nog een groeisprut kunnen zijn of een aanloop na de 19 weken sprong. die begint omstreeks 16 weken vaak. dan kunnen ze snachts weer komen voor voedingen en willen ze meer eten. met groeisprut is dat na een paar dagen over en hebbe ze hun normale ritme meer. de 19 weken sprong kan 5 weken duren en ze komen snachts omdat ze gewoon van slag zijn door de sprong en zoeken dan troost door te eten. in beide gevallen zou ik het gewoon geven en het aankijken het is vermoeiend maar het gaat echt voorbij. mijn zoontje heeft net weer een groeisprut achter de rug en hij kwam ook opeens elke keer om 05:00 uur en schreewde echt om eten. en sliep daarna weer heerlijk. nu slaapt hij weer netjes de nachten door en heeft weer ze oude ritme te pakken. nutrix zou je wel kunnen geven hoor als je denkt dat het echt zal helpen. mijn zoontje krijgt al vanaf hij 2 maanden is nutrix omdat hij meer voedingstoffen nodig had. wel gedaan in overleg met het CB toen. maar indien jou zoontje nu bijna 4 maanden is zou je het gewoon kunnen geven als je denkt dat het helpt. maar als hij indd een groeisprut heeft of een sprong zal de nutrix ook niet echt werken of misschien voor een paar daagjes en dan niet meer. succes!