Flesje voor het slapengaan: wanneer stoppen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    ach schattig toch!! ze worden snel genoeg groot dus geniet nog maar lekker van dat vertederende moment!Overdag uit gewone beker laten drinken, dan is er toch niets loos?

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoon krijgt nu nog vaak even een bekertje melk voor het slapen gaan. En mijn dochter van 9 mnd wil geen melk meer dus die krijgt het nu al niet meer.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dochter was bijna 3 toen ze niet meer wilde. We zijn vanaf 2,5 gaan minderen, daarna bekertje melk gegeven en op een dag wilde ze niet meer.

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ons meisje krijgt ook nog elke avond een fles. Afhankelijk van hoe goed ze gegeten heeft, bepaal ik de hoeveelheid. Tussen de 90 en 150cc.

Soms denk ik ook, we moeten er mee stoppen maar ze vindt het zoo lekker!!

Wij geven haar volle melk. Ik begreep dat daar veel goede vetten in zitten voor die kleintjes?

5. Nathalie1988

Nathalie1988 Actief lid

24 jan 2013
    204
    0
    0
    onze uk van 20 maanden krijgt ook nog na het badderen en voor het boekje/slapen een flesje melk. zo'n 90 cc. We willen met de opvolgmelk gaan stoppen en gewone melk geven (pak nog leeg maken).

Ze geniet echt van dat moment en roept zelf al flesje. Aan stoppen heb ik al vaker gedacht, maar nog niet doorgezet.

6. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

7 mrt 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn wij gaan afbouwen op advies van het CB na 1 jaar. We moesten de fles vervangen door een toetje na het eten. In het begin had ik er best veel moeite mee. Ik vond het niet logisch dat ze voor het slapen gaan niks meer mocht hebben. Ze had in totaal al 300cc zuivel gehad (incl toetje) dus het 'mocht' niet meer. Ik voelde me echt op m'n vingers getikt door het CB omdat ik teveel zuivel gaf (ze kreeg toen nog in totaal iets van 500cc per dag, 's morgens en 's middags 150 en 's avonds 200) Dus afbouwen qua hoeveelheid moest sowieso.
    Nu krijgt ze 's morgens en 's middags 100cc en 's avonds een toetje mits ze goed gegeten heeft. Heeft ze dat niet dan vervang ik het toetje door een flesje melk met rijstebloem of pap, zodat ze niet met lege maag naar bed hoeft.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Volgens mij zijn wij bij de oudste pas met ruim 2,5 ofzo gestopt- hoewel we ergens tussen de 1,5 en 2,5 het flesje wel hebben vervangen door zo'n tuitbeker. Ik vond het gewoon altijd zo'n fijn gezellig momentje dat laatste "flesje" voor de nacht. We kletsten dan altijd nog wat en ik zong liedjes voor haar, terwijl ze dronk.
    Ik denk dat we er met de jongste ook nog héél lang mee door gaan :).

Overigens heb ik nog nooit van die 300 ml zuivel regel gehoord.

8. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik vroeg toevallig gisteren hetzelfde aan mijn man, wanneer stoppen we hier mee? Maar ze vind het super lekker nog en zo weet ik zeker dat ze 3 x per dag lekker drinkt. Ze krijgt s ochtends op de bank 130 ml, s middags 110 en s avonds voor het slapen weer 130 ml. Verder eet ze 2-3 eetlepels yoghurt maar geen kaas oid.
    Het gaat goed met haar, is niet te zwaar en is gezond dus ik vind het prima!
    Ze gaat vanzelf wel stoppen met de fles:)

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter is behoorlijk aan de lichte kant, het cb zei zelfs dat we er nog wel ff mee door mochten gaan. Maar zelf heb ik zoiets van: moeten we het niet gaan afbouwen? Overdag drinkt ze genoeg melk, ze eet vaak een paar lepels kwark of yoghurt als toetje, dus zuivel krijgt ze sowiezo genoeg binnen. Ze drinkt al maanden uit een gewone beker, dus ik vind ook dat fles zo langzamerhand er wel uit kan.

10. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Zo doen wij het ook alleen krijgt zoonlief halfvolle melk. Dochterlief stopte er met ca 16 maanden mee. Opeens liet ze gewoon de fles staan. Ik wacht gewoon af of zoonlief dat ook vanzelf gaat doen.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Hier vanaf 1 jaar geen fles meer in de avond. Drinken (water/thee) als hij dorst heeft. Of dat nou om 18.00 of 19.00 is.
    Overdag krijgt hij genoeg melkproducten (yoghurt, kaas en melk).
    Vanaf 1 jaar ook enkel uit een open beker/rietjesbeker.

12. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn kinderen drinken altijd nog een beker melk voor het slapen gaan. (Ze zijn 7 en bijna 5) Ik drink zelf ook altijd nog wat voordat ik ga slapen. Wel zijn we vanaf 1jaar over gegaan op half volle melk en zodra ze goed uit een beker konden drinken kregen ze geen fles meer.

Deel Deze Pagina