flesje water konijn bevriest

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    of misschien een idee om dit om je flesje heen te doen ???

Prince Lionheart - Reizen - #4224 - Flessenwarmer voor onderweg

daar druk je op t knopje van dat hoesje. die warmt zichzelf op. en dan blijft je water wel op lauw water tempratuur is eigenlijk voor een flesje op te warmen. maar in de zomer hebben ze toch ook lauw water door de zon :D

moet je alleen even kijken waarje die kan krijgen in de winkel of via de site bestellen natuurlijk.

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook 2 nijntjes buiten, wij ontdooien gewoon het water meerdere malen per dag. Ochtend, als we terug zijn van het werk en net voor het slapengaan zowiezo.
    Hopen dat het weer snel weer minder koud wordt.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

geen suiker in de flesje doen zo slecht voor ze naja voor de darmen!
    je moet het gewoon meerdere malen per dag controleren doe ik hier ook..

ik heb trouwens aluminiumfolie erom heen lekker veel en dan een dikke geiten wolle sok erom heen!

warm water heeft totaal geen zin want warm water bevriest sneller dan koud water!

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    hihi, ja, idd ;). Ik zat na het plaatsen van mijn bericht al de voorgaande berichten te lezen (verkeerde volgorde (A)) en toen dacht ik: hmm, alles wat ik gezegd heb stond er al een keer, haha!. Naja, beter te vaak dan te weinig ;).

We zijn ook op een paar dagen na even lang zwanger zie ik!

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    P.s ik heb niet alle reacties gelezen,maaar!!Alleen druivensuiker erin,geen gewoon suiker!!;)

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Mijn vader fokte vroeger konijnen voor tentoonstellingen en shows - niet voor de slacht of zo dus ;) - en had zo'n 50 konijnen buiten in hokken zitten (in kleine schuren eigenlijk) en die gaf ze eigenlijk standaard alleen droogvoer en zo nu en dan wat hooi met zomers wat extra groenvoer, het water ververste hij een paar keer per dag. Konijnen kunnen inderdaad goed tegen kou als ze het gewend zijn en hitte is vele malen schadelijker voor ze. Maak je dus niet teveel zorgen, ze redden het wel. Ze drinken 's winters toch al minder omdat ze minder vocht kwijtraken.
    Ook had mijn vader gewoon zelf bakjes gemaakt, stenen kopjes of bakjes gemetseld in cement, die vielen dus nooit om (nou ja er zijn konijnen bij die maken daar nog een sport van, maar goed). Misschien een goede tip voor de volgende winter om zelf een paar bakjes te metselen. :)

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het flesje weghalen want hun tong kan eraan vastvriezen.

Gewoon een bakje water met ietswat zout erin of druivensuiker en dat in het nachthok zetten.

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Geef een konijn echt nooit maar dan nooit zout. Dit is zo slecht voor een konijn. (Dus ook niet van die idiote likstenen).
    Heb al jaren konijnen en het tongetje is nog nooit vastgevroren dus gewoon flesjes doen.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dan doe je druivensuiker, maar ze kunnen zeker wel vastzitten aan een flesje, en dan trekken ze hun tongetje stuk.

10. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik ga hier geen discussie over aan (heb al meer dan 10 jaar meerdere konijnen die altijd buiten zitten) maar voor iedereen die wat meer info wil over konijnen in de winter:

Winterkou

En voor wie echt nog twijfelt over zout en/of (druive)suiker. Google maar even en dan zie je allerlei negatieve verhalen. De positieve berichten komen allemaal van dierenwinkels (die over het algemeen alleen aan hun inkomsten denken).

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    een grote appel in het hok, daar halen ze veel vocht uit en door de suiker bevriest het niet makkelijk

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.110
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Wordt steeds gekker hier.

Alcohol bevriest ook niet snel. Misschien whiskey geven? Of van die lekker Stroh Rum 80%

14. LittleMonsters

suikers en zout is echt heel slecht hoor!!
    heb ook al jaren konijnen en heb het nog nooit mee gemaakt dat hun tongetjes vast vriezen aan de flesjes

Winterkou

lees dit maar even ;)

15. LittleMonsters

oh sorry zie nu dat jij de link ook al had geplaats..

zijn wij het in ieder geval eens

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Deze info kan niet te vaak geplaatst worden dus alleen maar goed dat het er 2x staat:D

17. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Zou je ze niet binnenhalen:(

Arme beesten in deze kou!
    Ik heb ook altijd konijnen gehad maar bij temperaturen rond het vriespunt haalde ik ze atlijd naar binnen.

Vanaf de 6 graden (en daaronder tot 1 graden) een grote plastic hoes over het hok heen.

Vind dit echt zielig!;)

Zet ze in de schuur (minder koud geen wind) of anders gewoon in de woonkamer.

sorry nogmaals, ik wil niet op zn tenen trappen maar vind dit echt dierenmishandeling!:x

Wintervacht of niet... je laat ze toch niet buiten staan?

Dat zou hetzelfde zijn als je kinderen/moeder.zus of weet ik veel wat, heel dik aankleden en 24 uur in de vrieskou laten staan.

Voor zwervers hebben ze tenminste een warm opvang bij het daklozencentrum maar deze arme beestjes moeten het er buiten maar mee doen...:(

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde probleem. Ik verschoon een paar keer per dag het flesje. Maar nu lees ik dat ze dan hun tong kunnen vastvriezen.... Is dat echt? Misschien toch over gaan op een bakje dan....
    Een flesje in het nachthok vind ik niet zo'n goed idee.
    Ons flesje druppelt af en toe, en dan kan het zaagsel en stro bevriezen, terwijl ze in het nachthok juist lekker warm moet kunnen liggen.

Ons konijn mag van ons ook lekker buiten spelen. Overdag zetten we het deurtje open en kan ze lekker door te tuin heen sjeezen. Ze vindt het heerlijk in de sneeuw, en gaat er ook in graven enzo. Zit heel haar snuitje onder, zo lief!!
    Bij de schemering moet ze weer naar binnen. Ze wisselt zelf ook het warm zitten af met het buiten spelen.

Ons konijn is nog maar in zijn eentje en gaat vechten met anderen, dus kan haar neit meer met een nieuw diertje koppelen.
    Denk je dat het dan te koud is voor haar alleen? Met zijn 2-en kunnen ze tegen elkaar aan kruipen, maar dat kan zij dus niet. Heb wel heel veel stro in haar nachthok.

Wat geven jullie te eten? Normaal geven we 's ochtends groente (andijvie, wortel, komkommer, etc) en 's avonds brokjes. Daarnaast hooi heel de dag.
    Maar nu laat ze de groente liggen. Ze komt er niet aan. En als ik extra brokjes geef, heeft ze honger en eet ze die op.

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0

Klik eerst even op de tekst die Mrs Nuke en Ladouce hebben geplaatst voor dat je gelijk gaat schreeuwen over dierenmishandeling.

P.s een konijn gelijk in de huiskamer zetten wat normaal altijd buiten zit. Dat is wel diervriendelijk?

Nu even ontopic. (sorry ts) Er zijn bij de dierenwinkel speciale verwarmertjes te koop die je in het flesje kunt hangen.

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dames...warm water bevriest sneller dan koud water...heeft dus totaal geen zin ;)
    Verder NEVER NOOIT een konijn vanuit de kou de warmte in halen...dan gaan ze dood...gewoon zorgen dat het hok tochtvrij staat...extra veel stro erin voor de warmte...'snachts een deken voor het gaas hangen...niks aan het handje

Deel Deze Pagina