Onze zoon is nu 5 maanden en ik geef borstvoeding. Soms kolf ik en dan geef ik hem gekolfde melk. Tot nu toe ging dat goed maar sinds drie dagen weigert hij de fles met de afgekolfde melk. Als ik bv geef wil hij dat wel. Wij geven ook sinds drie weken fuit en groentjehapjes. waar zou het aan liggen dat hij de fles niet meer wil?
Kan van alles zijn... denk niet dat het met het bijvoeden te maken heeft, misschien wel met mamahonger. We hebben hier ook een flesweigeraarstertje, en moeheid, honger, ziek, mamahonger hebben allemaal geen positieve invloed op de fles pakken, om het maar voorzichtig te zeggen,
We zijn hier dan nog niet toe aan fruithapjes, maar het fenomeen fles weigeren klinkt bekend in de oren.. Vaak probeer ik het aftewisselin.. dan drinkt ze 3 minuten aan de borst en probeer ik daarna de fles er in te krijgen.. soms heeft ze het door en soms niet.. Succes..
Ik lees even mij. Onze dochter pakt de fles ook heel moeilijk. Soms dan drinkt ze 60 cc maar daar blijft het bij. Ik wil heel graag dat ze de fles pakt want ik moet straks weer aan het werk. Heeft er iemand tips?
hoi, ik heb ooit gelezen dat het kan helpen om een spuuglapje in een bakje met moedermelk te dompelen. dat doekje even laten drogen, gat erin knippen en dan de speen vande fles door het gat heen steken en zo de fles geven. de kleintjes ruiken dan toch nog mama en mama's melk. ik weet niet of het helpt, want ik geef geen bv maar ik heb ooit gelezen dat dit weleens helpt. veel succes!! joyce