Hallo, Mijn dochter is met 37w en 4 dagen geboren. Op dat moment had ze nog niet de kracht om uit mijn borst te drinken. Ook is haar bandje onder haar bovenlip misschien iets te kort, waardoor vancuum zuigen moeilijker gaat. Er is een lactatiekundige bij geweest en zij concludeerde hetzelfde. Ik ben gaan kolven, leg mijn dochtertje af en toe nog aan, maar ws niet goed... Ze wil/kan dus niet uit de borst drinken. Inmiddels wordt ik het kolven zat (tijd). En drinkt mijn dochter erg gulzig uit de fles. Heeft krampjes en haar ontlastig komt er moeilijk uit, doet haar pijn! Nu las ik dat dat door t gulzige drinken kan komen. Mijn vraag is, zou ze nog aan de borst kunnen leren drinken??? De eerste x kostte de lactatiekundige me 120 euro. Een vervolg afspraak kost 60 of 80 euro... Zijn alle lactatiekundigen ongeveer zo duur of heb ik toevallig en dure getroffen? Ik ga in ieder geval niet heen als het toch niet lukt... Ben hier nl niet voor verzekerd. Maandag a.s. is mijn dochter 7 weken oud. Alvast bedankt voor de reacties!
Hoi. Je dochter kan zeker nog "live" aan de borst leren drinken! Het is een idee om de overstap te maken d.m.v. een tepelhoedje te gebruiken. Kijk op de volgende site voor instructies. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Tepelhoedje en borstvoeding Kijk even hoe dit gaat en dan ga je deze langzaam afbouwen en langzaam zonder tepelhoedje te voeden. De prijs van je lactatiekundige is inderdaad wisselend. Echter wil ik je wel adviseren om toch evt. een vervolgafspraak te maken als je er niet uitkomt met een tepelhoedje, want je kindje kan zeker wel "live" aan de borst drinken. Groetjes Saskia