misschien is t normaal, misschien hebben jullie tips.... t zit zo: onze dochter van bijna 1,5 knoeit echt ontzettend met dr boterham. korstjes worden niet opgegeten, en sinds kort wel terug op tafel gelegt ipv op de grond gegooit. ik maak brood zo: altijd 2 boterhammen tegen elkaar en daar dan het smeerbare beleg tussen, niet te dik. 'los' beleg wordt er tussen uit gegeten en dan blijft t brood liggen. ik snij de boterhammen in blokjes, en geef per keer 1 stukje. dit haalt ze uit elkaar en eet dan t zachte op, korstjes niet. onder dr stoel ligt echt heel veel, kruimels, stukjes beleg, toch een korstje. handjes gaan door t haar of langs kleertjes. heb er eigenlijk wel een beetje genoeg van alles te moeten poetsen, kind, stoel, tafel, vloer alles plakt. is dit normaal en heb ik t gewoon nog even uit te zitten of kan ik iets doen? warm eten eet ze trouwens zelf met een lepel of vork, en tuurlijk gaat daar wel eens iets mis, maar is niet zo'n knoeiboel als brood. zelfs joghurt gaat eigenlijk redelijk goed.
Probeer eens stukken brood zonder beleg! En ga tussendoor eens gezellig samen aan tafel met klei spelen of koekjesdeeg kneden en bakken.
Haha wij hebben hier precies zo'n mannetje. Alleen hebben wij de pech dat al het eten ontleed wordt . Tot voor kort at hij zijn brood volledig op, maar sinds een week worden de korsten ook aan de kant gegooid. Op het kinderdagverblijf krijgt hij twee lepels in zijn hand. Thuis hebben we ons er maar bij neergelegd en hopelijk stopt hij er een keer mee. Als er iemand tips heeft dan houd ik me ook aanbevolen
Pfff ik vind dat ze het nog netjes doet! Ons zoontje smeert zelfs met het avondeten wat hij met zijn handjes opeet, hij gebruikt eten als een spons, wringt eerst alles uit en dan gaat het met een beetje geluk zijn mondje in. De rest komt op de grond, op de hond, aan de stoel en met een beetje pech zit er ook wat op de muur. Mijn schoonmaakuurtje is s'avonds en ben (alleen door hem) al een half uur bezig met afruimen. Dan moet ik dus de rest nog doen. Ik zit nu net terwijl wij om 17.00 uur gegeten hebben.. Oh en een lepel of vorkje die wil meneer niet gebruiken, doet alles met de handen. Als ik hem voer haalt hij zo het eten uit zijn mond en komt dus het ritueel van hierboven weer terug.. Ik weet dat het erg vervelend is, maar denk dat je er weinig aan kan doen. Het gaat vast over. haha.. Sterkte met je schoonmaakrondes elke dag..
Ik geef het losse beleg (vleeswaren) los in haar handje want anders eet ze dat alleen van het brood. Als toetje zeg maar en dat werkt prima!
@dirksmama: heb vandaag zonder beleg geprobeert, dat gaat ietsje beter, maar betekent dat ik ook zonder moet eten, anders blijft ze wijzen en 'die,die' gillen. vanwaar het aan tafel kleien en koekjesdeeg? vanwege de motoriek, of heb je daar nog een reden voor? we doen dit namelijk ook regelmatig (ben zelf banketbakker) erg gezellg. fijn dat anderen t ook herkennen, al zijn jullie kindjes nog een stuk kleiner natuurlijk. hoop zo tegen de tijd dat ze 10 is, ze een beetje 'netter' eet. tot die tijd blijf ik wel poetsen haha!
Zacht brood is heerlijk om in te knijpen, te kneden en tot balletjes te draaien, iets waar veel kinderen behoefte aan hebben. Vandaar de tip om te kleien en kneden, dan kunnen ze zich daar op uitleven en blijft het brood brood.
aha, nu snap ik t, bedankt! (ligt trouwens al een stuk deeg te wachten tot ze wakker is, we gaan koekjes bakken)
Die van mij is een jaar ouder, maar als ze de kans krijgt, krijgt ze de pindakaas van de boterham af hoor. Laast had ze een kuif van appelstroop. We noemen haar ook wel 'floddertje', hihi. Maar eerlijk, ik vind het geen probleem. En dat komt denk ik omdat zoonlief een vervelende verhouding heeft met eten, fruit en avondeten met name. Dit heeft hij nog nooit normaal gegeten in zijn leven (hij is 4,5). Hij durft het niet eens aan te raken (bijv een stukje appel) En daarom geniet ik alleen maar als mijn dochter eerst dr banaan lekker tot moes kneed om hem vervolgens met smaak op te eten