hoi allemaal, ik heb een vraagje misschien is hij al 100x gesteld maar : In juni word onze dochter geboren, en ik heb geen idee van hoeveel ik moet kopen. ik wil denk ik voor de 1e 2 weken kleertjes met lange mouwen kopen in de maat 50/56 en zal ik het daarbij houden .. dat de "rest "snel genoeg gehaald is ? onze zoon is van mei, en daar had ik denk ik 5 setjes van maat 50/56 van en toen hij geboren was is mijn man naar de winkel gegaan en heeft geshopt ... maar zie zoveel leuke kleertjes hangen ook met korte mouwen maar vind het zoooo lastig is juni kan het 25 graden zijn, maar ook 15 en regen gr Ladybabs
Onze zoon is van 10juni. Ik had indd kleertjes in 50 en 56 met lange mouwen. Ik had 2 setjes 50 en 3 setjes 56. Volgens de vk hoefde we niet zoveel 50 te hebben want het werd geen klein kindje. Nu was dat wel het geval en hebben we mn schoonmoeder op pad gestuurd (vond ze dat ff vervelend ) Volgens mij heeft ze toen iets van 5 of 6 setjes 50 erbij gehaald. Maar indd was allemaal met lange mouwtjes en rompertjes eronder met korte mouwen. Toen het warmer werd lag hij alleen in zn romper in de kinderwagenbak en de box enz. Ze hadden bij zeeman toen ook van die rompers met mouwen en korte pijpen (soort jumsuit zeg maar). Daar heb ik er ook 3 van gekocht toen het warmer werd. Die zijn te dragen met of zonder romper eronder. Dat vond ik ook wel makkelijk. Ik had geloof ik maar 2 setjes 62 (geloof ik gekregen) en de rest heb ik later zelf gewoon bijgekocht toen hij erin ging groeien. Dacht ik koop nog niks in een grotere maar omdat ik niet wist wanneer hij het zou kunnen dragen en wat voor weer het dan werd. x
hoi, t-shirtjes kan je toch ook met een romper met lange mouwen aan doen? zou eerder shirtjes kopen dan longsleeves.
Ik koop wel longsleeves, als het echt warm is dan dragen ze alleen een rompertje en anders is een enkellaags shirtje met lange mouwen denk ik wel prima. Misschien dat ik 1 of 2 shirtjes met korte mouwtjes koop, maar het weer is zo onvoorspelbaar dat ik maar niet teveel koop en dan wel wat bij bestel (zal de eerste tijd wel niet naar de winkel kunnen).
Onze kleine man is afgelopen juni geboren. Had niet heel veel in kleine maatjes gekocht, maar wel wat rompertjes (lange mouw, korte mouw en mouwloos), 4 setjes mt 56 en voor de zekerheid ook maar 2 setjes maat 50. Bleek meneertje mt 44 te hebben toen hij werd geboren. Gelukkig had mijn nichtje hier een hele zak vol van, want haar mannetje was ook zo klein. Hij heeft bijna de hele zomer lange mouwtjes en een lange broek aangehad. Had ook wel shirts zonder mouwen en daar deed ik een rompertje met lange mouwen onder. Pas in september was het een aantal dagen zo warm dat hij alleen een rompertje aan heeft gehad. Kan idd helaas alle kanten op in juni. Maar het is zo bijgehaald en je krijgt ook nog wel eea natuurlijk als hij/zij geboren is. Succes!
Tsja, onder een shirtje met korte mouw kan natuurlijk altijd een romper met lange mouw, mocht het wat te fris zijn voor blote armpjes. Ik koop liever nu wat kleertjes op mijn gemak die ik leuk vind dan dat ik straks op stijl en sprong mijn man of (schoon)moeder op pad moet sturen. Al zal dat deze keer niet zo'n vaart lopen aangezien ik van onze eerste ook nog veel kleertjes heb liggen.
Over het algemeen ligt een baby niet heel snel in blote armen. Ik vind het wel leuk om wat zomerdingen aan te schaffen en doe er dan een romper met lange mouw onder. Bij een meisje kun je ook een legging onder een kort broekje/rokje doen. Ziet er toch zomers uit en is warm genoeg. Dochter is een winterbaby dus als we een 2e meisje krijgen, zitten we wel met seizoensverschillen. Nu heb ik alleen in de kleinste maten nog aardig wat kleertjes bewaard. Dit zoek ik binnenkort even uit en moet even kijken wat ik nog aan unisexspul heb. Je hebt straks ook zo wat bijgekocht. Ook genoeg webwinkels waar je t de volgende dag in huis hebt.
Mijn dochter is eind juli vorig jaar geboren en ik had t-shirtjes met korte mouwen maar daar was ze nog te klein voor. Ik deed ze toen ze een week of 6 was over een romper met lange mouwen. Ook toen het wat warmer was (geen 30 graden) had ze een rompertje met korte mouwen en een shirt met lange mouwen aan. Ik zou ook apart maatje 50 kopen soms verzuipen ze nog in 50/56....
Ons zoontje is van 9 juni en voor hem had ik kleertjes met lange en korte mouwen. Nu ben ik een kledingfreak en had hij aardig wat pakjes . De week na zijn geboorte heeft hij lange mouwtjes aangehad en toen het heel warm was lag hij alleen in een rompertje met korte mouwtjes. Zou gewoon zorgen dat je van alles wat in huis hebt, en gekocht is het zo hoor.