vraagje over duimzuigen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zeilboot, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

ik heb even een vraagje over duimzuigen.

onze dochter van bijna 16 maanden oud loopt de hele dag op haar duim te sabbelen.

ze is niet echt aan het duimzuigen, ze heeft hem meer in de mond hangen.

het duimzuigen heeft nu al werking op haar gebid, je kan zien dat ze duimzuigt, haar voortanden boven staan al naar voren.

nu weet ik dat het heel moeilijk is om het duimzuigen tegen te gaan.
    het heeft ook wel zijn voordelen, want ik hoef er snachts nooit uit omdat ze de speen kwijt is. ze troost haarzelf mt de duim.

maar vind het gebid geen gezicht, ik weet ook dat het nog maar het melkgebid is, maar ja.

nu wil ze wel steeds vaker een speen, maar wel meer om mee te spelen.
    ik blijf zelf de speen steeds aanbieden, maar goed.

wie van de ouders herkent het verhaal, en wat doen jullie eraan ?

anita

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik vind het erg moeilijk deze vraag te beantwoorden maar ik lees graag met je mee mijn kinderen hebben nooit een speen gehad en ook nooit op de duim gezogen maar ja wie weet doet de volgende dat wel

groetjes nathalie

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik denk dat je het duimzuigen best kunt afleren. Het is immers aangeleerd gedrag.

Misschien is het een idee om het duimzuigen overdag te verbieden en het 'savonds oogluikend toe te staan (dan zijn ze moe en kan het helpen met in slaap vallen.) Beloon haar als ze niet op haar duim zuigt met iets wat haar intereseert.

Is misschien een ideetje, vind het best lastig moet ik zeggen.

Noa heeft nu ook haar duim ontdekt en ik vind dat prima. Maar zij doet het alleen als ze moe is. Denk dat ik het haar ook zou afleren als ze er de hele dag mee rond zou lopen.

Lees met je mee, ben benieuwd wat anderen gaan antwoorden.

4. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Mijn oma heeft mij het duimzuigen afgeleerd....ze deed pleisters om mijn beide duimen. Slim bedacht toch? :)

5. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Hou er wel rekening mee dat een speen net zo slecht is voor het gebit! Dus als je de duim voor een speen gaat vervangen schiet je niets op. Je zal het duimen af moeten leren en alleen de speen snachts geven!

Mijn dochtertje duimt ook. En ikzelf heb tot mijn 11de geduimd. Ik heb nooit een beugel gehad! Dus ik zou toch navragen of het vooruit staan van de tanden idd door het duimen komt.

6. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel zuigt ook op z'n duim. Maar ik merk het alleen als hij moe is. Ik heb al vaak een speen geprobeerd maar die gaat er net zo hard weer uit. Ik zal wel geen spenenkind hebben. Ik heb zelf vroeger ook geduimd en mijn man ook, zal wel in de genen zitten. Emiel wrijft nu ook met z'n vingertje over zijn neusje, heel schattig om te zien.

7. sim

sim Niet meer actief

spenen is niet zo kwalijk als een duim, omdat die minder druk tegen de tanden geeft.

maar als een kind gewoon duimt hoeft het ook geen schade te geven aan de tanden, maar ja leg dat maar eens uit :rolleyes: aan zo'n kleintje..

ik heb tot mijn 14e duim gezogen en nooit een beugel gehad en toch rechte tanden.

heeft ze een favoriete knuffel?

zo niet zou je misschien een knuffel met haar kunnen uitzoeken in ruil voor haar duim?

verder zou ik het niet weten...

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Pfoeh moeilijk hoor, ik heb een meisje in groep 4 waar ik nog dagelijks tegen moet zeggen dat ze haar duim uit haar mond moet halen.

Je hebt wel speciale zalf, die schijnt echt heeeeel vies te zijn en die smeer je op de duimen. Die was je er ook niet zo makkelijk af. Ik weet niet hoe het heeft hoor maar heb er van gehoord.

Mss even op google zoeken.
    Eerst duimzuigen en dan zoeken binnen resultaten naar afleren ofzo?

9. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

in ieder geval iedereen wel bedankt voor de antwoorden.
    ze is neit de hele dag aan het duimzuigen, maar echt indd op momenten dat ze moe is.

ik heb zelf vroeger 2 vingers in mijn mond gehad, en heb zelf jaren een beugel gehad, maar mijn man daar in tegen niks.

en natuurlijk wil ik haar de speen niet aan leren, maar is toch een optie, vrienden van ons hebben 2 kids, de een zuig duim, (kun je ook aan het gebod zien) en de ander heedt een speen(dat kun je niet zien) de speen heeft ze alleen snachts.

sins een tijdje speelt jildou wel met de speen, en houd ze hem ook wel in, maar de duim blijft favoriet.

ik heb ook wel eens geprobeerd om pleisters om de duimen te binden, vond ze wel zoo raar, alleen was mijn man het daar niet mee eens. (die vond het zielig)
    we zullen zien hoe het zal gaan.

jildou gaat inderdaad ook met haar wijsvinger over haar neusje wrijven.
    denk persoonlijk ook dat ze haar duimzuigen gebruikt als een knuffelmoment, ze komt de laatste tijd veel vaker even bij ons knuffelen.
    hangt ze lekker over je schouder.

het zal er ook wel mee te maken hebben, dat ze op haar buik slaapt, want dan blijft de duim ook wel in de mond hangen, en denk dat als je op je rug slaapt, de duim er wel eens uit valt.
    als ik savonds bij haar kijk, ligt ze nog met de duim in de mond.

anita

Deel Deze Pagina