Mijn dl van 9 mnd krijgt op het kdv 2x140ml afgekolfde melk. Maar steeds vaker drinkt ze dieze niet leeg. S ochtends sowieso niet. Ze laat soms wel 50 ml staan en s middags soms wel soms niet ( laat vaak max 20-30ml staan). Hoeveel drinken jullie 9 maanders aan afgekolfde melk? Ik overweeg 1x 100 en 1x130 ofzo mee te geven. Dan zou ik namelijk ook aan 1x kolven op een dag genoeg hebben Thuis heeft ze onbeperkt toegang tot de borst en we slapen ook samen dus in de nachten ook.
Hi, Hier dronken ze eigenlijk nooit meer dan 120 per keer. Ik zou zeggen gewoon proberen minder in de fles te doen en kijken wat er gebeurd. ZOu wel een reserve flesje mee geven
Mijn oudste dronk ook nooit meer dan 120ml. Maar zij had ook een heel andere bouw en was/is een kleine eter. Deze jongste is een echte vreetzak . Die kan wel 2 boterhammen op tussen de middag. Ik heb geprobeerd haar minder vv te geven , maar daar is ze het niet mee eens en ze gaat er niet meer van drinken. Maar goed, kleinere flesjes...ik ga het gewoon proberen. Wanneer ging die van jou over naar 1 flesje op de opvang?
Voor mijn zoon gaf ik volgens mij ook voor 's morgen 100 ml mee en dat ging eigenlijk nooit op. En 's middags 150 ml dat ging dan soms helemaal op. Kindjes drinken niet elke keer evenveel, dus als er altijd redelijk wat overblijft zou ik idd wat minder mee gaan geven. En dan regelmatig vragen hoeveel er nog over was, zodat je het aan kan passen mocht ze meer gaan drinken.
Ze schrijven gelukkig altijd in het schriftje hoeveel er overblijft. Heb nu nog allemaal porties van 130-140ml in de vriezer maar wil ook proberen om over te gaan naar 1x per dag kolven, dus dan ga ik nu kleinere porties invriezen. Gek he...heb het allemaal al een keer mee gemaakt en nu toch weer wat onzeker
Elk kind is anders he. Bij mijn dochter ging het allemaal heel anders dan bij mijn zoon. Dus ik was daar ook regelmatig wat onzeker over. Maar ik bleef bij voeden op verzoek en mijn zoon dronk 's morgens nu eenmaal minder dan 's middags. Mijn dochter dronk dan weer alleen als de melk echt goed warm was. Dus als je op je pols testte moest de melk juist net warm voelen ipv dezelfde temp als je pols. Mijn zoon dronk het ook als het op kamertemp was, maakte hem niet zo uit. Ik heb destijds naast flesjes ook ijsblokzakjes gevuld met melk. Zo kon ik wat makkelijker varieeren. Dus flesjes van 100 ml en voor 's morgens hoefde daar geen extra blokjes bij en voor 's middags nog 4 extra blokjes ontdooien.
Ik zou gewoon meegeven wat ze nu ongeveer drinkt, ze geeft zelf aan waar ze behoefte aan heeft. Je zou een extra voeding in de vriezer op het kdv kunnen zetten voor het geval ze een keer meer honger heeft. Mijn zoontje dronk op een gegeven moment ook nog maar weinig bij de oppas, maar op de dagen dat ik thuis was dronk hij dan weer meer.
Mijn zoon dronk 1 potje van 240 en 1 potje van 180 op een dag kdv En ik had nog een potje daar in de vriezer staan voor het geval dat. Je zou gewoon eens kunnen proberen wat minder mee te geven en dan een reserve in de vriezer zetten daar..
Ik geef altijd ongeveer 300cc mee. Meestal blijft er wat over en dat is dan voor de volgende dag. Zij kijken hoe laat en hoeveel hij wil. Hij is bijna 9 maanden.