Flesjes maken met kraanwater niet opwarmen

Discussie in 'Voeding' gestart door Romymama, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Warm water uit de kraan mag je niet gebruiken ivm meer kans op infecties!
    Dus geef dat aub aan het kraamcentrum door, dit kan gewoon niet in hun protocol staan.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waterbedrijf Vitens

Als zelfs de waterleidingbedrijven het afraden, dan zou ik zelf nooit op het advies van de kraamzorg afgaan!

3. VSC

VSC Niet meer actief

Je kunt het beter niet doen, ik warm het ook op in de magnetron.
    Maar bacterieen heb ik overal wel in mn huis en daarbuiten.
    Ik snap nooit zo goed waarom alles voor een baby steriel zou moeten zijn, dat is helemaal niet goed voor de weerstand

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er zijn bacteriën en bacteriën he... Sommigen zijn goed voor je, anderen relatief onschadelijk, en nog anderen zijn problematisch of erger.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In die zin; zullen we dan ook maar geen handen wassen na toilet bezoek?

Een baby steriel houden is niet nodig en zelfs af te raden. Maar bepaalde dingen hoef je ook niet op te zoeken ;)

6. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    wij koken elke dag water en laten dit afkoelen en bewaren in een fles in de koelkast. Als we het nodig hebben warmen we het flesje weer op in de magnetron 😊 en soms als we bij iemand anders zijn neem ik koud kraan water of neem van thuis al mee. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier en je moet doen waar jij je goed bij voelt 😀.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je bedoelt loden leidingen. ;) en als je die hebt mag je uberhaupt geen kraanwater nemen. Ook niet koud dus.
    Wat hierboven al staat: drinkwaterbedrijven raden het echt af om warm water uit de kraan te drinken.

8. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Onvoorstelbaar dat kraamverzorgenden dit advies geven..

Zoals hier boven al vaker beschreven, adviseren zelfs watermaatschappijen om geen warm water uit de kraan te drinken. Als je zelf warm water in een doorzichtig glas doet, zie je hoe smerig het water uit ziet. Dat advies geldt iig voor volwassen, maar een baby, met kleine (kwetsbare) darmen wil je dat dan toch helemaal niet geven??

Ik bedoel dit niet aanvallend, maar het bewijst maar weer dat alle kraamverzorgenden ook maar gewoon mensen zijn, die de opdrachten uitvoeren die ze van bovenaf gekregen hebben.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zit ook altijd versteld te lezen dat dit gewoon door kraamverzorgenden wordt gedaan. En eerlijk gezegd, sta ik nog meer versteld dat de ouders dan ook gewoon toestaan dat zo iemand een fles met warm water uit de kraan aan hun kind geeft.
    Het blijft een wildvreemde die in je huis komt en van alles roept over je eigen kind. Maar uiteindelijk beslis je nog altijd zelf wat ze wel en niet mag doen met je kind. Gelukkig zijn we tegenwoordig prima in gelegenheid om onszelf voldoende te informeren over veel huis/tui/keuken zaken.

OT: ik zou nooit warm water uit de kraan gebruiken voor flesvoeding. Maar ook niet om zelf thee, koffie of chocomelk in op te lossen. Het verschil met zelf opgewarmd water is niet te missen overigens.

Deel Deze Pagina