Tripp Trapp vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sidmick, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik ben in twijfel om een tripp trapp stoel aan te schaffen.
    We hebben nu een stoel van chicco en die bevalt me niet. Vind em groot en log en bovenal zit meisje er niet rechtop in en kan ze neit ged bij ons aan tafel mee eten.
    Wie heeft er ervaring met de tripp trapp?
    Zit je kindje er goed recht in? Kun je em echt helemaal aan tafel schuiven en kunnen ze dan makkelijk zelf eten? Mijn dochter is ruim 14 maanden maar redelijk klein van stuk

2. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik vind hem ideaal.e kunnen er goed rechtop in zitten.
    Het enige nadeel is dat als je een tafel met een bredere rand hebt ze zich aan de tafel kunnen afzetten en dan kan de stoel omvallen.
    Maar dat lossen we op door als hij alleen aan tafel zit hem er een stukje vanaf te zetten.
    Zelf eten gaat goed en is gezellig want ze zitten gewoon bij jou aan tafel.

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben ook een trip trap en zijn er erg tevreden over. Ze zit er mooi recht in en kan goed aan de tafel zitten en daardoor zelf eten. En hij is niet zo lomp of uitstekende poten als veel kinderstoelen wel hebben.
    Bij ons kan de stoel aan de zijkant van de tafel er helemaal onder aan de kopse kant tot de babybeugel. Maar nog nooit gehad dat ze zich zelf omduwt.

4. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Bij ons bevalt de tripp trapp ook heel erg goed. Mijn kindje is bijna 14 maanden en ook erg klein. Hij zit erin met een stoelverkleiner van Stokke en dat gaat erg goed.

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hier ook de tripptrapp, ben er erg blij mee. Tis een dure stoel (tenminste nieuw) maar we hebben er nu al veel plezier van en zullen dat nog jaren hebben.

Meisje zakt soms wat opzij als ze lang zit, maar dat komt doordat ze nog niet zo lang kan zitten.

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ow, ik had net een nieuw topic geopend over de Tripp Trapp... Ik vroeg me namelijk af vanaf welke leeftijd je kindje erin kan met de babyset erin? Mijn dochtertje zit nog niet los (is pas ruim 4 maanden), maar met steun al behoorlijk stevig.

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij zijn echt super tevreden over de tripp trapp. Roos (15 maanden) zit lekker dicht bij je in de buurt en zit er mooi rechtop in, echt een aanrader

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Hier ook een tevreden mama. De Triptrap wordt hier altijd gebruikt, zoontje is bijna 16 mnd. In begin toen hij in kinderstoel ging heeft hij even een maandje in de stoel van Ikea (die plastic van € 12) gezeten. Reden: de triptrap was ondanks babyset en stoelverkleiner toch nog wat groot en hij liet zich nog weleens voorover "vallen" waardoor hij dubbelgevouwen in stoel zat. Bij IKEA stoel was dat niet het geval. Deze hebben wij nu als reserve staan voor bezoek, vakantie, buiten eten in zomer.

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier ook tevreden over de tripptrapp
    heerlijke stoel die ook nog eens staat in het interieur.

vanaf 6 maanden ging onze dochter (met verkleiner) in de stoel. Ze zit er prins(esse)heerlijk in!

Het is een duur(dere) stoel, maar zou geen andere willen.

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb ook een tripp trapp en vind hem aan tafel heel fijn. Omdat Milan echt erbij zit. Hij zit wel ondanks verkleiner niet goed rechts. Maar dat is denk ik tijdelijk.
    Ik ga er wel nog een ikea stoel bij halen omdat ik het blad mis.

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    je hebt ook voor de tripptrapp-stoel een blad volgens mij.

12. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook een tripp trapp en we zijn er heel blij mee. ideale stoel en hij zit er zo mooi rechtop in!
    wij schuiven 'm bij aan de tafel, en dat staat ook zo gezellig dan. er bestaat sinds kort ook ene blad voor, maar die hoeven wij dus niet.

qua achterover kiepen: wij kregen bij de babyset een stel 'gliders': een soort plasticjes die je onder de poten vastmaakt (achterkant), en daarmee kan hij -als het goed is!- niet meer achterover kiepen. maar er staat ook heel duidelijk in alle beschrijvingen dat je je kind nooooooit alleen erin moet laten zitten (en weglopen, bedoel ik), dus....

trouwens: we hebben ook een ikea-stoel, maar die nog niet gebruikt (hebben we voor als we ergens heen gaan). koopje! 12 euro voor de stoel, 8 euro blad, 3 euro verkleinkussentje, meen ik. ;)

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe is de triptrap voor een kindje van 2? Moet er dan ook nog die babyset enzo bij, met die beugel en kussentje etc? Of heb je dat o die leeftijd niet meer nodig? Ik wil dus binnenkort ook een triptrap gaan kopen, maar vind t zonde om t setje erbij te kopen als die toch bijna niet meer nodig is.

14. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Ik heb beide stoelen via MP aangeschaft.
    Ik kan me herinneren dat er een tijdje terug iemand via MP een aanbieding had voor de kussentjes (zelfgemaakt). weet iemand waar je die kan bestellen?

Mijn oudste is net 3 en zit in zo'n stoel zonder beugel.
    Bij oma zit ze daar al lang zonder beugel in, dus vanaf 2 kan dat wel lijkt me.
    Een kussentje om op te zitten lijkt me wel fijn.
    Voor de jongste wil ik een compleet kussensetje.

Gr Nancy

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
  16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb met 2 jaar de babyset eraf gehaald, wel zit ze nog op het kussentje, is lekker zacht maar in principe niet nodig.

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter zit er vanaf 13/14 mnd in zonder de babyset. Kussentje had ze vanaf dat moment ook niet meer. Dochter wilde vanaf deze leeftijd zelf op haar stoel gaan zitten en dat lukte niet met de beugel. Ik zou dat bij een 2 jarige dus niet meer aanschaffen.

Kussentje zat vaker in de was dan erop. Pff ding werd altijd vies. Oke dochter vond vanaf 9 mnd dat ze wel zelf kon eten ipv gevoerd moest worden... heeft er ook wel mee te maken ben ik bang :p
    Zorg dus dat het goed wasbaar is, die van triptrap zelf heb ik altijd weer schoon gekregen.

18. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    De kussentjes die niet origineel van stokke zijn, zijn geplastificeerd en dus makkelijk afneembaar met een doekje. Lijkt me ideaal, veel makkelijker dan een stoffen kussentje.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nog veel handiger dan de originele dan! Die van ons moest zo vaak in de was. Ik onthoud het voor de volgende ;).

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh dat is een stuk beter ja. Hier hadden we de originele en die heb ik een paar maanden terug weggegooid, die dingen lagen meer in de was dan op de stoel. En zo'n toevoeging vond ik ze nou ook weer niet want ze zijn best dun.

Deel Deze Pagina