Dubbelblinde provocatie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pinklady77, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Vanmorgen met mijn meisje deel 1 van de test gehad. Veel huilen en uitslag op haar gezicht was het eind resultaat. Volgende week deel 2 en dan 1,5 week later de uitslag.
    Wie heeft dit ook meegemaakt en kon duidelijk merken dat ze reageerde?
    Graag jullie ervaringen!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Duidelijke reactie ja! Waarom moest dat nou zo nodig vraag ik me af. ...
    De kinderarts had ook Neocate of nutramigen AA kunnen voorschrijven en dan had je gezien dat het beter ging en dat was dan ook bewijs.
    Want het was eigenlijk al duidelijk was dat ze ook op de nutramigen aan het reageren is toch......
    Hier ook reactie na de 1e dag. Krampjes, huilen en onrust.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier moest ook een dubbelblinde provocatietest terwijl er duidelijke verbetering zaf toen manneke naar Nutramigen AA ging. Ik vond het erg vervelend maar snap het verzekeringstechnisch wel. Hier op het forum lees ik vaak genoeg dat moeders naar kinderartsen gaan en speciale voeding willen terwijl er soms helemaal niet alle aanwijzingen voor KMA zijn... Ik bedoel de voeding is natuurlijk hartstikke duur dus ja ik snap de dubbelblinde provocatietest wat dat betreft wel.

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ frannie ; hier moesten we ook gewoon die stomme test doen ook al deed ze het al een maand super goed op de nutramigen..

Ik vond het een domme test, ik bracht haar binnen, huilend van de honger en ze raakte elke keer meer overstuur omdat ze maar een klein beetje voeding kreeg.
    vond het dan ook best moeilijk om te zien wat nu door voeding kwam en wat door de honger (huilen, luchthappen -> krampen)
    Uiteindelijk was ze de tweede testdag meer aan het slikken, ademde ze zwaarder en was haar ontlasting zoals met de koemelk dus was het heel duidelijk.

Succes met de volgende opname!

5. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ja frannie, was idd duidelijk en ik hoop ook echt dat we andere voeding krijgen. Het is nu zondag en ze is nog steeds onrustig en haar huid ook. Zo zielig!
    Ik snap ook dat het verzekeringstechnisch moet, maar als ze dit hebben gezien hoeft de volgende keer toch echt niet naar mijn mening. We hebben ook een arts die niet een van de makkelijkste is en ik ben bang dat ze ons op de nutramigen laten zitten. Nu moeten we ook nog naar een fysio omdat ze bijna niet beweegd en haar hoofd al helemaal niet optilt. Buikliggen is gewoon hysterisch worden! Wat een getob weer zeg. Kan wel janken..

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik snap het niet als het zo duidelijk is dat ze wel reageert.
    Je ziet na de start met Neocate echt heeeeel snel verbetering en dat kost dan €75 euro (dat kost een blik) want er is nog niet eens een blik leeg en dan is er al rust in de tent.
    Ja het is duur maar ik zie niet in waarom baby's zo moeten lijden.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En wat kost zo'n test in het ziekenhuis die 2x moet. ...

8. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Idd! Ik ben het met je eens.. Ga vrijdag een balletje opgooien over neocate.. Onze eerste dochter heeft ook nutramigen gehad en dat ging goed. Nu zie ik wel een groot verschil en dat in negatieve zin. Mijn 2 e dochter heeft duidelijk meer last als de 1e..

9. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Dank je wel voor je reactie!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb het met jullie te doen en heb met mijn oudste ook een lijdensweg gehad.
    Gelukkig wel een fijne kinderarts die haar op een gegeven moment rust gunde.
    Ik zou echt aandringen en zeker niet wachten tot de 2e test als het niet gaat.
    Dit is bewijs genoeg. Sterkte!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Want je hebt misschien nog kans dat je het niet eens goed kan zien omdat je daarna weer verder moet met de nutramigen. Dan reageert ze misschien niet maar omdat je de dag er voor nog nutramigen geeft en de rest van de dag weer.

12. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Met onze eerste hebben we ook flinke wat moeten afzien. Het is dan allemaal nieuw en dan krijg je er nog voeding drama bij ook. Ik dacht dat we bij deze wel goed voorbereid waren, maar ik ben nu weer op het punt waar ik bij mijn eerste dochter ook ben geweest. Ik weet het niet meer! Hopelijk krijgen we het voor elkaar en desnoods bij een andere arts. Ook hoop ik dat de fysio haar kan helpen, want ik merk dat ze zo graag wil bewegen, maar iets houd haar tegen. Net als het lachen... Dat doet ze ook niet..

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

In de dubbelblinde provocatietest wordt een dag melkeiwit toegevoegd. Dus er komt zeker een reactie als er daadwerkelijk KMA is. Bij ons eerste dag dat eiwit erin en 3 dagen huilend kind gehad met uitslag en krampjes etc. Heel duidelijk KMA dus.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weet ik Roxy maar ze reageert NU al op de koemelk eiwitten in dit nutramigen en is hier al naar van. Dat niet lachen herken ik ontzettend dat deed mijn oudste ook haast niet. Omdat ze zich zo ellendig voelde.

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Jongste heeft ook een dubbelblinde test gehad....en kon weer over op gewone flesvoeding. Dus soms heeft zo'n test een positieve uitwerking. :)

16. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Het verslechterd hier met de dag.. Ga morgen naar de ha voor een doorverwijzing naar een allergoloog. Ik heb niet zo heel veel vertrouwen in de ka en volgens veel mensen is de allergoloog hier in het zkh heel goed en vooral snel met actie ondernemen.

17. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Nou ja, ineens krijgen we toch neocate!! De provocatie was overduidelijk en morgen wordt de voeding geleverd.. Pff hopelijk gaat het helpen..

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Yes! Wat fijn! Nu zal ze zienderogen opknappen. Jammer jammer jammer of eigenlijk erg dat ze zo lang moest lijden.

19. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Ik ben benieuwd Frannie!

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat gaat gebeuren hier kan ze niet op reageren.
    Dus hopelijk de zorgen snel voorbij!

Deel Deze Pagina