Mijn meisje heeft achter op haar hoofd veel schilfers, het is erg droog. Wat kan ok erop smeren zonder dat hij haar enorm vet wordt? Ze heeft veel haar dus wil ook niet dat ze vreselijk vet haar krijgt
dat is normaal. veel baby's hebben dat, ze hebben er geen last van, de enige die er last van hebben zijn wij want het ziet niet uit als mn zoontje in bad gaat, 3x per week ongeveer, dan doe smeer ik een uur voordat hij in bad gaat zijn hoofdje vol met babyolie, om te voorkomen dat het op de kleren komt doe ik hem een minder mooi shirt aan of leg ik hem op de handdoek en als hij bij mij is is het ook met de handdoek als het een uurtje op zijn hoofdje is, ongeveer dan, dan doe ik hem in badje en spoel ik alles af de schilfertjes zijn dan weg voor een dagje, soms haha
hier ook hoor, tot an de haargrens bij haar voorhoofd. Ik doe er niks aan, bij het cb gevraagt of ze er zelf misschien last van heeft qua jeuk ofzo. Ze heeft er geen last van, en de ene keer heeft ze het ook meer als een andere keer. Nu is het haast weg. Ik doe er iig niks aan zolang ze er zelf geen last van heeft. Als er gelige korstjes bij zitten kan het trouwens ook berg zijn.
Dat is heel normaal op die leeftijd. Als het erg is, dan kun je bijv wat olie op de plek smeren en dan een uurtje laten inwerken, daarna met een kam uitkamen en haren wassen. Verder niet tevaak wassen. Daar wordt het juist droger van. Ik ben ook vrij vlot met gewone kindershampoo (van zijn broer) begonnen. Dat scheelde ook wel een hoop voor de schilfers. Maar hij had er verder geen last van, dus ik dat deed ik rond de 6 maand..
Ik heb al tip gekregen om voordat hij gaat slapen zijn hoofd helemaal in te smeren met babyolie en dan 's ochtends in bad te doen. Na het badderen goed de haartjes afspoelen met schoon water (dus zonder zeep)
Hier ook. Ik ben nu gestopt met shampoo en lotion van zwitsal en het word een heel stuk minder! Dermocare gebruik ik nu.
Dermocare gebruik ik ook ja. Het is geen berg wat dat had mijn zoon en het is nu alleen extreem droog maar volkomen normaal dus. Zal haar morgen avond met olie insmeren en dan zaterdag lekker douchen
Hier ook een droog voorhoofdhuidje... Een keer in de zoveel weken is dat. Dan groeit ze uit haar velletje. Ik vet het altijd lekker in met vaseline, dan zie je het al niet meer. Na een paar dagen is het helemaal weg. Ons meisje heeft wel ook last van berg. Dat doe ik 1 a 2 keer per week in de olie zetten met van die speciale olie en dan de volgende dag uitwassen met een beetje shampoo. Dan is ze weer even berg-vrij.