baby 9 maanden verkouden: rochelend ademhalen, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemeis, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Beste mama's:

Ons meisje is voor het eerst echt verkouden. Ze hoestte eerst een paar dagen en nu hoor je haar echt ademhalen, je hoort wat 'rochelen en knorren' zeg maar. Er zit denk ik allemaal slijm in haar luchtwegen. Ze hoest dit niet op, het blijft maar zitten. Sinds een dag of 4 heeft ze dit en het lijkt alleen maar erger te worden. Ze heeft wat verhoging gehad 37.6 maar nu gewoon weer 37.0 Ze is wat aanhankelijker maar wel actief.
    Haar neus is gelukkig wel helemaal open. De dokter is op vakantie tot en met maandag.
    Ik weet niet goed wat ik moet doen, ze is niet heel benauwd maar ze heeft gewoon wel wat last met ademhalen. Moet ik hiermee toch naar een dokter of nog even afwachten? Zit me allemaal enge dingen in t hoofd te halen zoals RSvirus ofzo. Een neusspray hebben we in huis en uien ook maar het zit niet in haar neus maar echt in haar luchtwegen.

2. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft precies hetzelfde. Elke keer zeggen ze dat er niks aan de hand is zolang hij geen koorts heeft en gewoon fit is. Denk dat je gerust tot maandag kan wachten als je alsnog naar de dokter wil.

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier heeft Luc er al drie weken last van. We zijn een keer bij de dokter geweest, maar omdat het bovenin zijn longen zit, is er niets ergs. Inderdaad temperatuur in de gaten houden.
    Die kleintjes snappen niet zo goed dat ze goed moeten hoesten.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste rochelt best vaak en dan kun je het ook voelen op haar rug zeg maar.
    Haar longen zijn wel steeds schoon, dus is nooit ernstig.

5. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier precies hetzelfde. Alleen nog een verstopte neus er bij. Onze huisarts is ook met vakantie, wij hebben wel een andere huisarts gebeld. Ons zoontje is nu ook nog maar 6 weken, dus wel erg jong.
    Als je het zelf niet vertrouwd of je er niet fijn bij voelt zou ik gewoon een andere arts bellen. Misschien is er niets aan de hand maar dan ben je in ieder geval gerustgesteld. Beter een keer te veel dan te weinig naar een huisarts.

Deel Deze Pagina