Hoesten en overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linnie83, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mijn zoontje blijft maar verkouden, Hij is nu 8 maanden en sinds december zijn we al aan het stoeien met die verkoudheid.
    Nu hoest hij ook heel erg. Vannacht was het zelf zo erg dat hij er in bleef en daarna gaf hij over. Dus heel het bed verschoond en wat hoesdrank gegeven. Het werd minder en ik legde hem terug. ( het bedje staat al schuin) En toen begon hij weer te hoesten en gaf hij weer over. (Even een vies ditail er zat ook slijm bij ) Dus voor een 2e keer zijn bed verschoont :( .
    Daarna is hel gaan slapen, maar vanmorgen gaf ik zijn pap en toen kwam opeens weer alles er uit.
    Herkent/kent iemand dit?? Het is echt zielig hij huilt soms ook bij het hoesten omdat het pijn doet.
    Iemand ook nog tips?? GEbruik dus al hoestdrank en neusspray.

Al vast bedankt

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Niemand die dit kent/herkent en tips heeft??

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ben je al bij de HA geweest? Het lijkt me dat hij veel last heeft van vastzittend slijm. Misschien kan de HA hem iets geven wat het slijm laat indrogen of oplost.
    Omdat hij nu veel spuugt moet je goed in de gaten houden of hij goed plast. Verder kun je volgens mij weinig doen. Maar misschien zijn er anderen die meer ervaring hebben...

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb helaas geen tips maar herken het wel. Nathan gooit niet heel zijn voeding eruit maar spuugt wel meer. Hij is ook erg verkouden.. Je hoort gewoon dat het vol zit op zijn borst en hoest ook slijm op..
    Nathan drinkt ook niet super dus houd zijn luiers goed in de gaten..

Beterschap!

5. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    BEn nu nog niet bij de huisarts geweest. Je voelt het ook helemaal roggelen als je hem optil, maar dat was vorige week en toen zate r wel wat slijm zei de huisarts, maar het zat in de bovenste luchtwegen, dus moest vanzelf overgaan.
    Maar omdat hij nu ook begon over te geven, was ik benieuwd of andere dit kende/herkende en tips hadden. :D
    Maar al vast bedabkt voor de reacties

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Misschien helpt bisolvon hoestdruppels voor kinderen. Die maakt het slijm makkelijker op te hoesten. Een drankje om de hoest te verzachten helpt niet bij het slijm.

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wij hebben voor Luuk, bij dezelfde klachten, een puffer gekregen met aërosol. Dit is om het slijm in te laten drogen en de luchtwegen te verwijden. Moet ik er wel bij zeggen dat Luuk een lichte vorm van BPD heeft als gevolg van de beademing. Dus misschien dat ze dan wat sneller actie ondernemen...

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik zou met de hoestdrank stoppen en over gaan op fluimucil junior, dit lost het slijm op.
    is je kindje er ook benauwd of koortsig bij?
    Vind het trouwens nogal wat van je huisarts om je kindje dat al vanaf december zo hoest naar huis te sturen met dat het vanzelf over moet gaan, het gevaar bij een bovenste luchtweginfectie is namelijk dat het bij verwaarlozing over kan slaan naar de onderste luchtwegen en dat wil je niet ;)

9. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    fluimucil heb ik 3 weken geleden geprobeerd toen had hij griep, en was hij ook zijn stem kwijt enz dus goed verkouden.
    Hij gaf toen ook heel veel over en toen ik met de fluimucil gestopt was ging het beter, dus weet ik niet waar het van het is geweest of van het ziek zijn of van de hoestdrank.
    Ik kijk het avnavond nog wel aan maar als hij weer zo gaat hoesten bel ik de HAP wel dan moeten ze maar even naar zijn longen luisteren.
    Wel heel erg bedankt voor jullie tips en ervaringen.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje had dit ook vorige week, spuugde iedere voeding eruit. Ze had toch een beginnende longontsteking. Ze heeft Ventolin gekregen, ook een pufje.

11. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Moet zeggen dat ik zo wel steeds bezorgder wordt met al die verhalen. Als hij straks wakker is denk ik dat ik toch maar eens ga bellen naar de HAP kijken wat die zeggen

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    En heb je al gebeld?

13. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    ja ik kan om 10 over half 9 terecht
    dus ga er zo naar toe

14. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi,

Ben wel ff benieuwd hoe het afgelopen is bij de HAP!?

Ons zoontje is ook steeds maar weer verkouden, groene bellen uit de neus en dan hoesten tot aan kokhalzen en hup de hele fles eruit incl warm eten..pfff wat een geur! onze wasmachine maakte echt overuren...
    Nu gaat het beter...we geven geen pap meer door de fles, omdat ik toch het gevoel heb dat het zwaar op zijn maag ligt en dan door het hoesten makkelijker omhoog komt...
    Ik heb van VSM siroop gekocht voor vastzittende hoest, hij had eerst een droge hoest, hoestte ook de hele nacht door, daarna ging het loszitten en nu gaat het gewoon BETER!
    Maar ik juich niet gehard, omdat hij steeds weer ziekjes wordt....ook gewoon koorts erbij!

Laat je het even weten hoe wat waar?

Greetz

15. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Hoi diddl9

Er zit dus wel wat slijm op zijn longen,maar het zit dus los. Ik gebruik dus nu alleen s'nachts het pufje, zodat zijn luchtwegen wat verwijden en hij iets beter kan ademen en er dus minder last van heeft. Omdat hij er verder niet ziek van is en geen koorts heeft krijg je er niks voor en moet het lichaam echt zelf werken.

veel dingen in jouw verhaal zie ik hier ook terug en het gaat hier ook met ups en downs, dan denk je dat het beter gaat en dan een paar dagen later is het weer terug echt irritant.
    Maandag moet ik weer naar de kinderarts en dan zal ik het wel eens bespreken

16. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

waarvoor loop je bij de kinderarts dan? Hiervoor????

17. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    nee loop bij de kinderarts omdat jordy als vanaf 5 maanden zijn fles weigert.
    Als we hem in zijn mondje stopte werd hij helemaal hysterisch.
    Hij viel af dus wilde ze uitzoeken waarom hij de fles niet wil. Alleen weten we het nu nog niet, met pap voeding gaat het goed dus hij krijgt gee flessen meer.

Deel Deze Pagina