Rijstepap: welke speen???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by grietje84, Dec 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hallo,

onze dochter is nu 4 maanden en we zijn begonnen met een rijstepapje als laatste voeding. Maar, met welke speen moet dit? Op de verpakking staat dat je een 3 standen speen kunt gebruiken. Dit gaat bij onze dochter niet echt goed. Ze stikt er bijna in, zo snel gaat het. Het loopt er ook aan alle kanten bijlangs. De pap wordt ook niet echt dik. De gewone speen wil ook niet, dan krijgt ze het er niet uit. We hebben de Avent speen met 3 gaatjes. Heb nu in een oude speen een snee gemaakt, gaat wel iets beter, maar nog niet super. Tips????

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wij vonden het ook waardeloos met een 3 standenspeen, want Noelle kreeg dan ook veel te veel binnen en met normale spenen wilde de pap er juist weer niet door. Totdat we het rijstebloempapje van Friso kochten, want die gaat ideaal door een normale speen. Die pap is heel fijn van structuur en dikt niet zo erg in. Wij gaven haar die pap dus gewoon door een Aventspeen met 2 gaatjes.

3. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Julie heeft slechts een keer haar rijstebloempapje gehad, de dag erna was het drama met krampjes. Ze kreeg er obstipatie van... Wij hadden ook een speen met groter gaatje gekocht hiervoor, maar het papje gutste eruit! Dus maar gewoon haar normale speen gebruikt (de "S" van Difrax), dat ging beter. Ook hier werd het papje niet echt dik, ik had Eerste Papje van bambix. Maar ik had er ook niet zo heel veel ingedaan...

4. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken een driestandenspeen van Difrax op stand 3. Ze krijgt drie eetlepels rijstebloem en 1 schepje jbpm. Ik moet wel zeggen dat ze erg gewend is aan dikke voeding (reflux dus veeeeeel jbpm) :).

5. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik gebruikte de papspeen van Etos eigen merk, perfect ding!
    Die heeft een klein kruisje ipv een gaatje.

Share This Page