geen ritme baby 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door RomY25, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Beste Adriënne,

5 april ben ik bevallen van een prachtige zoon die het keurig doet qua gewicht. In de kraamweek hebben we hem netjes gevoed om de 3 uur (hij wilde ook niet vaker, moesten hem 9 van 10 keer wakker maken) na de kraamweek hoefden we hem niet meer 's nachts wakker te maken omdat hij inmiddels zijn geboortegewicht had bereikt. Nu is de regelmaat helemaal weg, soms slaapt ie 's nachts van 12 tot 4, soms tot half 6, en vannacht maar tot 2 uur. Ook overdag is er nog geen ritme in te krijgen, soms slaapt ie zo 4 uur achter elkaar, en zo wil hij elk uur voeding ( ik geef borstvoeding, en naar mijn mening produceer ik ruim voldoende aangezien het er altijd uitloopt zodra hij een kik geeft ) Wat moet ik doen om toch een beetje ritme te krijgen, en nog belangrijker misschien wat doe ik misschien fout?
    Alvast bedankt.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik had je antwoord gegeven, maar er is denk ik iets fout gegaan met het doorsturen. Sorry! Hoe gaat het nu??

Groetjes Adrienne

3. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Hoi!

Er zit nog niet echt ritme in.. Vannacht sliep ie ineens van 11 tot half 5! En vervolgens is ie wakker geweest van 8 tot 1.. Momenteel ook erg last van krampjes..

Groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik begrijp dat het lastig is dat er nog geen ritme is hoor, maar het hoort erbij. Jullie zijn prima bezig. Op verzoek voeden werkt het beste. Als je hem wakker gaat maken voor de voeding heeft hij waarschijnlijk geen honger genoeg om een hele voeding te pakken, met als gevolg dat hij vaker gaat komen. Hij is waarschijnlijk bezig om de nacht er langzaam uit te gaan gooien. De ene keer drinkt hij ook meer dan de andere keer. Geef het nog even de tijd, misschien gaat het beter als de nachtvoeding er uit is. Als je bijvoorbeeld een keer iets hebt, dan kun je altijd een keer op een tijdstip voeden dat het jou uitkomt hoor.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina