Hallo Dames ik heb een vraagje ik heb een dochtertje van 17 maanden oud ze eet en drinkt van alles echt een goeie eter enz ze is ook best flink ze is 81 cm lang en 13 kilo maar nu is mijn vraag Ik geef als laatste een fles om 19.00u a 19.30u nutrilon peuter 1+ 180 cc 6 schepjes + 20 cc extra water erbij nou was mijn vraag wanneer ken ik ermee stoppen met nutrilon1+ ken ik misschien gewone melk geven en opwarmen en moet het dan halfvolle zijn of magere of volle melk smorgens krijg ze al een fles pyamapapje alle smaken en nu dacht ik van als ik er mee stopt met de laatste voeding met nutrilon peuter 1+ dan koop ik wel vit D druppels voor de ik zal of moet ik gewoon door mee gaan met nutrilon peuter 1+ want je heb ook 2+ enz of ken ik er hellemaal ermee stoppen of wanneer mag ik ermee stoppen dat ze helemaalgeen fles meer krijgt hebben ze daar een leeftijd voor liefs Citta
Vanaf 1 jaar (!!) is opvolgmelk of peutegroeimelk eigenlijk nooit meer nodig. Ook is een flesje voor het slapengaan vaak niet meer nodig, zeker niet als er goed gegeten wordt. Je kunt - als vervanging in het ritueel - bijvoorbeeld ook thee (zonder suiker) geven of helemaal niets. 300 ml zuivel is echt voldoende bijvoorbeeld 2 x 100ml (half)volle melk bij de broodmaaltijden en 1 x 100ml yoghurt of kwark als toetje. Kaas e.d. kan je mee rekenen. In magere melk zit nauwelijks voedingswaarde en smaakt ook nog eens nergens naar.. zou ik dus niet doen. Pyjama pap bevat vaak heel veel suiker en is niet de beste manier van ontbijten, zeker niet in een fles. Een boterham of pap (bambix) uit een bordje is prima. Als je minder dan 500ml opvolgmelk geeft is het advies om vitamine D te geven. 500ml zuivel is erg ruim en niet nodig.