Flesjes: van 5x180 naar 4x210. Kan dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annanas, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Opnieuw, overleg met je arts!!!!
    Nutramigen is sterke dieetvoeding, op de verpakking staat een INDICATIE van wat ongeveer normaal is. Geen vaste regel van wat moet. Dat bepaalt degene die jullie over de voeding adviseert. En je hoeft niet met 6 maanden meteen over op N2, dat mag ook een paar weken later.

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Gewoon 210cc gaan geven en waarschijnlijk zit er dan meer tijd tussen de voeding zodat de laatste fles vervalt. Zo heb ik het gedaan in ieder geval. Ze sliep meteen ook de nacht door :)

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Vanaf 6 maand krijgt hij toch ook brood?? Als hij dat goed eet, en dat gaat vaak snel, vervalt die fles al. Dan hou je vier flessen over en als de groente goed gaat vervalt de vierde fles ook.

4. misa

misa Niet meer actief

Simon slaapt (sliep) vaak en veel. Soms van voeding tot voeding met maximaal 1,5 uur wakker zijn. Soms moesten we hem zelfs wakker maken na dik 4 uur. Wij konden hem dus goed wat langer laten liggen en dat hebben we gedaan. De hele dag een beetje rekken en vooral op het laatst. De eerste keer heb ik hem de laatste fles tegen 21:00 uur gegeven. Daarna tegen half 9 en toen tegen 8. Nu krijgt hij om de 4 uur een fles van 210+7 en eindigt dan met de laatste fles tussen 7 en 8 uur.
    Maar ik denk dat ik het ook wel ineens weg had kunnen laten.
    We zijn trouwens op een avond (23:00 uur) begonnen met een fles van 210+7 en toen de volgende dag de laatste fles eraf gelaten.

Succes met proberen. Hoer ging het heel makkelijk. Als het niet zou gaan, dan zou ik zo terug gaan naar 5 kleinere flessen hoor. :)

5. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Kleine update, we zijn nu op dag 3 met 4 flessen!! Geen 5x180+6 meer, maar 4x210+7.
    Het ging inderdaad makkelijker dan ik dacht, zeker omdat hij nu ook een klein (heel klein) groentehapje krijgt in de namiddag.

Ik heb hem meteen s ochtends 210+7 gegeven en dat ging op zich prima, er zit nu dik 5 uur tussen de voedingen. Gisteren en vandaag heeft hij zichzelf wel een beetje verzet qua ritme (normaal komt hij voor een voeding rond 12:00 's middags, nu was het opeens om 14:00), hij sliep ook pas na middernacht... dus hij is wel lichtelijk in de war.
    Hopelijk kunnen we de komende dagen een voor allen acceptabel ritme ontwikkelen ;)

Verder ben ik serieus enorm blij met de staafmixer (ik pureerde nooit dus had ook nooit zo'n ding nodig). Ik heb al een courgette, bloemkool, broccoli, appel en een peer gepureerd :D Zoontje heeft nog (lang) niet zo iets van mmmm lekker, vaste voeding, maar heb het ingevroren voor just in case.
    Denk daarom dat ik voorlopig nog even geen brood geef. Voorlopig blijven we s avonds groente of fruit proberen.

Anyway, heel veel dank voor alle tips en uitleg, heb er echt veel aan gehad!

6. misa

misa Niet meer actief

Je kunt ook gewoon om de 4 uur blijven geven. Voor jezelf is 5 uur niets eten ook wel lang. Maar dan moet je kindje alleen wel een langere nacht maken. Maar dat lukt vast wel!

Ik zou ook pas met brood beginnen als je kindje een poosje een volledige warme en fruithap op kan. :)

Deel Deze Pagina