Baby gaat logeren... wil ik dat wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyKikker, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Morgen een weekendje weg met de vriendengroep van manlief. Kids mogen niet mee, dus die gaan logeren bij opa en oma.

Maar ik zie er zo tegenop... baby is bijna 4 mnd oud en dacht van te voren dat hij dan wel uit logeren kon maar nu denk ik daar heel anders over :(
    Heel de dag al n knoop in mn maag en net kwamen de tranen bij de laatste fles.

We hebben mijn deel al betaald en opa en oma kijken er enorm naar uit, dus wil het ergens ook niet zomaar afblazen maar mn moedergevoel zegt: lekker thuisblijven en je baby bij je houden.
    Man zegt dat het best lekker is, even tijd voor jezelf. Zal ook wel maar heb daar eigenlijk niet speciaal behoefte aan.

Hoe oud was jullie baby toen hij/zij voor t eerst ging logeren?
    En iemand misschien opbeurende woorden, zodat ik er wat meer zin in krijg?

Tuurlijk zal het moment dat hij voor t eerst gaat logeren altijd moeilijk zijn maar voor mn gevoel ben ik er helemaal nog niet klaar voor.
    Of stel ik me aan?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C was 6 maanden en ik zag er enorm tegenop.
    Maar mijn moeder stuurde constant berichtjes dat het goed ging.
    Dat vond ik erg fijn :)
    Uiteindelijk is het heel erg meegevallen.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb er nooit zo'n moeite mee gehad. Lekker juist om afentoe zonder kind te zijn. Mijn kinderen logeren 4-6 keer per jaar. Soms samen en soms alleen.

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen vonden het op die leeftijd niks en daarom vond ik het toen ook niks. Pas vanaf een jaar of 3, toen ze echt begrepen wat er ging gebeuren en zelf konden vertellen of ze dat wil wilden, gingen ze het leuk vinden en kon ik er ook van genieten. Maar tot die tijd voelden ze zich vooral erg rot in een vreemde omgeving.

5. ennasus

ennasus Actief lid

16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Die van ons ging met 6 maanden voor het eerst. Heb er ook geen moeite mee, heerlijk juist af en toe. Zie het als win-win. Kind heeft het enorm naar z'n zin, opa's en oma's doen en vinden het harstikke leuk en zorgen vast toch goed voor je baby. En jij hebt lekker tijd voor jezelf, man en/of vrienden. En inderdaad wij krijgen ook foto's en updates via de app.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb geen moeite met mijn kinderen laten logeren, maar op die leeftijd wel. Mijn zoontje is nu zeven maand, en ik zou het nu nog niet doen. Maar dat is waarschijnlijk ook omdat hij nog niet doorslaapt, en ik wil mijn ouders dat niet aandoen. Vanaf een jaar ongeveer geen problemen mee.

7. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat lief van je ouders! Wel een hele stap, gelijk 2 nachten!
    Hier een nachtje gedaan rond die leeftijd, ik zat sochtends vroeg slweerbij mijn ouders terwijl de kleine allang weer sliep haha.

Spreek anders een nachtje en dagje af met jezelf en kijk hoe het gaat om je even los te maken. Het kan zijn dat je heerlijk geniet. Zo niet dan rij jegewoon zaterdag naar huis 😄

8. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Mijn 'baby' is nu 1,5 maar nog nooit een nacht weg geweest, moet er ook echt niet aan denken :)

9. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Voor ons nooit een optie geweest. Ik vind het niet slecht of wat dan ook maar finn heeft er nog niks aan (9.5 maanden) dus wij doen het niet. Nou heb ik zelf verlatingsangst en trek ik net aan dat hij een werk dagje weg is haha.

Maar het is niet erg en je baby zal er niks aan over houden. What is done is done. Nu gewoon gaan en ga dan ook echt super dik genieten. Laat de borrels en het uitslapen maar komen!

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij de middelste hadden we de bruiloft van onze beste vrienden toen ze 3,5 maand oud was, ze logeerde toen 2 nachtjes bij mijn ouders. Ik vond het vreselijk moeilijk om haar achter te laten, maar het was uiteindelijk een super leuk weekend, dus ben achteraf blij dat ik het gedaan heb. :)

11. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn zoon was een maand of 3 toen hij voor het eerst bij oma ging logeren. Wel maar 1 nachtje. Ging prima.

Hij logeert nu ongeveer 1 keer in de 2 weken bij mijn moeder of schoonouders. Hij is nu 18 maanden. Bij allebei vind hij het fantastisch, krijgt alle aandacht en ander speelgoed dan thuis!

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn man en ik gaan in juni een weekend weg en dan blijft onze zoon (dan 8 maanden) bij mijn ouders logeren. Vind het wel heel spannend maar het idee om een heel weekend lekker met zijn 2tjes te zijn en het gevoel van 'niks moet alles mag' vind ik nog spannender. We kijken er beide heel erg naar uit en vooral de kans om uit te slapen vinden we geen straf:D En mocht het echt niet gaan, wat ik niet verwacht, zijn we ook zo weer thuis!

13. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Onze kleine meid is voor het eerst gaan logeren toen ze net een jaar was. We hadden toen een verjaardag bij opa en oma en wilde haar niet wakker maken toen we naar huis gingen.
    S'morgens zat ik ook weer voor de middag bij mijn ouders. Ze vond het geweldig en wilde niet mee naar huis. Tja bij oma en opa krijgt ze alles ;)

het paasweekend gaat ze voor het eerst langer dan 1 nachtje logeren. Mijn partner en ik gaan dat weekend 2 nachtjes weg. Dus van te voren maar extra veel knuffelen en hopen dat ze wel nog mee naar huis wilt;)
    Ik heb het er moeilijker mee dan zij. Ze staat ons vrolijk uit te zwaaien als we gaan en wordt goed verwent.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Maar ik blijf thuis.
    M. heeft waterpokken. Gister al een blaasje gezien maar dacht dat t een waterwrat is.
    Vanmorgen ineens meer blaasjes en zie ze nu met het uur opkomen. 2 weken terug een logeetje gehad die achteraf waterpokken bleek te hebben. Dus heel logisch dat hij besmet is.
    Opa en oma kunnen goed voor hem zorgen, dat is het niet. Maar mn moedergevoel zegt dat ik bij'm wil blijven dus dat ga ik ook doen.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh dat zou ik ook doen, ik zou een ziek kind niet wegbrengen voor zelf een weekend lol.
    Sterkte met de zieke.

16. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoon was 2 jaar voordat die voor het eerst ging logeren en nog vond ik het niet gemakkelijk😉
    En het is tot nu toe bij 1 keer gebleven;)

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik vond t vreselijk, net als weer gaan werken. Maar een half uur latet denk je aaaaah jaaaaa, lekker even samen weg!! Tijd voor jezelf, doorslapen!!!
    En die kleine heeft t vast heerlijk bij opa en oma ^^ en gaat t niet, bij je kindje of bij jou, ben je toch zo weer thuis?

18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ooh, waterpokken. Dan zou ik ook thuisblijven ja 😘 zieke kindjes willen mama!

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Ik ben daar heel makkelijk in eigenlijk. Heb er geen moeite mee. Kinderen slapen regelmatig een nachtje ergens anders. Eerste keer zal ook rond een maand oud zijn geweest.

20. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Onze dochter was bijna 6 weken toen ze voor het eerst ging logeren. Konden mijn man en ik even een nachtje bijtanken en opa en oma vonden het geweldig.

Met een ziek kind zou ik ook thuisblijven.

Deel Deze Pagina