Baby erg onrustig

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Sjanienu1, Jun 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Mijn dochtertje is 6 weken.
    's-Nachts slaapt ze opzich wel goed, ze komt alleen voor de voeding. Maar overdag is het drama.
    Ze wilt niet in haar eigen bedje slapen. Als ik haar erin leg is het na een paar minuten huilen geblazen.
    Ik haal haar er dan niet gelijk uit, want ze moet natuurlijk wel leren om overdag ook in bed te slapen. Ik loop dan maar op en neer naar boven om haar gerust te stellen en evt haar speentje te geven in de hoop dat ze dan in slaap valt. Soms slaapt ze dan maar ook maar hooguit een half uurtje. Dan wordt ze weer huilend wakker. Maar ook beneden in de box begint ze na een paar minuten te huilen, en zelfs in de schommelstoel. Is dit nou echt mamahonger of zou ze ergens last van hebben? Mijn zoontje had dit niet toen hij baby was. Die konden we gewoon altijd in bed leggen en dan sliep hij ook. Ook beneden in de box was hij altijd tevreden dus dit is voor mij ook nieuw. Ze krijgt trouwens Nutrilon Forte. Heb gister de Omneo gehaald maar nog niet gegeven. Kan zijn dat ze krampjes heeft. Mag je dit mengen met de Forte? Geef haar ook wel eens Infacol en Cinababy maar zie geen verbetering als ze eventueel toch krampjes zou hebben. Aan inbakeren wil ik niet beginnen. Denk ook niet dat dat het is. Ook poept ze erg veel, toch al gauw zo'n 4 keer per dag. Of zou dat er niks mee te maken hebben?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan zijn dat ze overprikkeld is door teveel lawai beneden. Waar slaapt ze beneden, in de box of in haar kinderwagen? De box is geen goede plaats om te slapen. De kinderwagenbak kan wel, maar zet hem dan op een rustige plaats.

Natuurlijk kan het ook kramp zijn, maar dan zou ze die 's nachts ook hebben.

Mamahonger kan ook, daarvoor zou je haar in een draagzak kunnen dragen tegen je aan. Ook een puckababy kan helpen Hier kun je meer over lezen op internet.

De twee voedingen mogen gemengd worden. Een baby heeft wel twee weken nodig om te wennen aan een voeding.

Groetjes en succes Adrienne

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ja daar zat ik ook al aan te denken dat ze overprikkeld is, het is hier natuurlijk altijd wel erg veel lawaai met een peuter erbij. Daarom leg ik haar ook veel in bed omdat het daar rustiger is voor haar maja daar wilt ze dus niet slapen. Ik leg haar niet in de box om te slapen. Maar als ik haar daarin leg begint ze ook al weer te huilen.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Heb je er al eens aan gedacht om naar een osteopaat te gaan? Het kan zijn dat er tijdens de bevalling iets mis is gegaan met haar nekje. Een osteopaat kan daar veel aan doen.

Hoeveel voeding krijgt ze en hoe zwaar is ze? Omdat ze zoveel poept kan het daar ook mee te maken hebben. Ze krijgt omneo, die is voor baby's met een moeizame ontlasting en krampen, maar ze poept vier keer per dag, dus dan is het niet echt nodig zou ik denken. De infacol duurt even hoor, een paar dagen voor dat dat helpt. Hoe is haar eetgedrag? Welke fles en speen krijgt ze?

Groetjes Adrienne

5. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik lees je bericht net pas en heel toevallig ben ik vanmiddag naar een osteopaat geweest. Ze is ook binnen 4 minuten geboren dus waarschijnlijk heeft ze daar iets aan over gehouden. Hij heeft haar behandeld en nu maar hopen dat het wat met d'r heeft gedaan. Ik moet in ieder geval 27 juni terug komen.
    Ze slaapt wel nu al 2 uurtjes :).

23 mei was het laatste bezoek aan het cb en toen woog ze 4890 gram en was ze 56 cm.
    Ze krijgt nu 150+5 Nutrilon Forte. De Omneo geef ik haar niet. Ik had die niet voor de moeizame ontlasting gekocht maar voor de krampjes.

Maar goed, ik wacht nu even af hoe het gaat met de osteopaat. Heb besloten dat als dit niet werkt dan ga ik over tot inbakeren.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hardstikke goed die osteopaat. Hopelijk gaat het beter. Als ze vijf voedingen krijgt is de hoeveelheid prima, als ze er zes krijgt, is het aan de ruime kant.

Laat je nog even weten hoe het verder gaat!

Groetjes Adrienne

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Gisteravond heeft ze goed geslapen, vannacht was het weer wat minder en vanochtend een uurtje hooguit. Nu ligt ze alweer te krijsen boven in bed. Ik kijk nog heel even aan wat de osteopaat doet en anders ga ik over tot inbakeren. Bedankt voor je reacties :).

Share This Page