Baby wilt ochtend fles niet meer?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doeline, 11 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    mijn zoontje van 6maanden gaat tussen 18u en19u de nacht in tot de volgende ochtend 7u. Hij drinkt normaal 4 flessen van 200. Alleen sinds paar dagen wilt hij zijn ochtend fles niet meer. Hij drinkt maar 100cc. Die van 11u drinkt hij ook met moeite. Hij krijgt zoals altijd gewoon een potje fruit en groente. Boterham is nog oefenen. Herkent iemand dit?

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Tandjes? Verkouden?
    Overigens niets raar hoor. Hier gaat het ook steeds op en af. Ons meisje drinkt nu sinds aantal dagen haar laatste fles maar voor de helft leeg en eet de rest ook veel minder. Ze is snotverkouden en ik verdenk tand 9 op het doorkomen ervan. :)

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Misschien pap proberen? Dat hij toe is aan wat vastere voeding?

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ja hoor, mijn dochter dronk 's morgens ook altijd maar een halve fles rond de 6 maanden. Ze heeft ook een tijdje niks gedronken 's morgens als ze wakker werd en wilde dan pas rond 9 uur melk. Vanaf 7 maanden wilden ze sowieso nog maar 2 flessen.
    Gewoon aanbieden, heeft ze na een halve fles genoeg dan is dat prima.

Mijn dochter ontbijt nog steeds niet veel. Net als haar moeder ;)

5. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Tandjes moeten nog door komen ja. Maar hij is niet verkouden. Maakt me wel onzeker

6. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Maar 2 flessen. Is dat niet weinig? Wat at je dochter voor de rest er nog bij?

7. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Wat voor pap kan ik dan proberen?

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    de pap voor 6 maanden kan je proberen.

9. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    En dat dan door elke fles of?

10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    meestal als eerste fles of als de laatste. als eerste kan je het ook dikker maken een schepje extra pap door de melk en met een lepeltje geven. als laatste fles liet ik het vaak wat dunner met een papspeen op de fles en drinken maar.

dit maak je dan gewoon met de opvolg melk.

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Is heel weinig, daarom kreeg ze met de lunch een schaaltje yoghurt na haar brood. Ze weigerde gewoon pertinent de mel en zo kreeg ze toch nog zuivel binnen. Met 9 maanden kreeg ze nog maar 1 fles 's morgens (en yoghurt na het avondeten) en met 11 maanden wilde ze helemaal geen fles meer.
    Ik dacht die drinkt nooit geen melk meer, maar tegenwoordig klapt ze van blijheid in haar handen als ze een beker gewone melk krijgt bij ontbijt en lunch. Eigenwijs kind :roflmao:

Oceanna vindt dit leuk.
  12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als mijn dochter maar de halve fles dronk deed ik de rest op een bordje en maakte er pap van, dat ging er dan vaak nog wel in. Op die leeftijd was ze echt een beetje klaar met die flessen.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.043
    15.073
    113
    Die van ons ging rond die tijd muiten als wij de fles gaven, probleem was opgelost toen we de fles afgaven aan dr. 'Zelf doen' is hier wel een heel heftig dingetje overigens, heeft ze van twee kanten. :) Zowel papa als mama waren vroeger ook van die eigenwijsjes.

14. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ik twijfel nu om hem in de nacht een extra flesje te geven. Hij word soms wakker rond 4a5u alleen valt dan weer in slaap. Of ik geef hem soms een speentje. Wat denkje jullie wel in de nacht een flesje doen of kan hij hier aan wennen en gewoon laten slapen?

15. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ja dat merk ik bij hem ook. Hij wilt graag alles alleen doen. Maar hij kan zijn fles nog niet goed alleen vast houden. Hoe doe jij dat?

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Klinkt hier ook wel bekend, bij onze zoon begon toen ook de periode dat hij steeds minder interesse had in melk, ben al snel over gegaan naar 3 flessen, met 7 maanden yoghurt erbij en rond de 9 maanden nog 2 flessen en dan dus yoghurt.
    Wat je nog kan proberen is een grotere speen op de fles of heb je dat al? En hier hielp het (nu ook bij onze dochter van 5 maanden) om te zorgen voor zo min mogelijk afleiding, want zeg nou zelf, er is zoveel interessanter dan je fles drinken.
    Verder kan je inderdaad ook pap proberen, als hij al goed van een lepel kan eten kan je 's morgens ook een bordje pap geven.
    Nachtvoeding zou ik eerlijk gezegd niet aan beginnen als hij daar zelf niet echt om vraagt. Hier slechte ervaringen met gewenning aan nachtvoeding nadat onze zoon er al een poos vanaf was.
    Onze dochter nu krijgt nog wel een fles 's nachts, maar die heeft nog niet structureel doorgeslapen en laat ook echt weten dat ze honger heeft 's nachts.
    Daarbij heb je kans dat als je 's nachts een fles geeft hij 's morgens nog minder van z'n fles drinkt omdat hij vol zit van de nachtfles.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.043
    15.073
    113
    Wij legde dr neer iets geheld op schoot met een theedoek onder de fles doorgevouwen. Naarmate ze ouder werd ging ze zelf daadwerkelijk steeds meer echt beethouden en sturen.

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik geef zonnige ontbijtpap fijne granen.
    Gewoon zijn melk maken maar dan in een bordje en op dat pak van die pap staat hoeveel scheppen je er bij moet doen. En dan met een lepeltje geven.

Bij mijn zoontje vult het wat meer dus hij eet het niet helemaal op. Hij laat een bodempje staan ofzo.

19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Heel normaal.
    Hier begon rond de 6 maanden ook het gedoe met de flessen.
    Ik ben in de ochtend toen een bordje pap gaan geven. Dat vond hij we weer goed dan.
    Later ging de middagfles moeizaam, dus die vervangen door water en tegenwoordig drinkt hij alleen zijn laatste voeding uit de fles en de lunchvoeding uit een beker.
    Hoewel hij ook niet echt veel geeft om de laatste fles... als ik het in een beker zou doen of als het iets anders zou zijn vindt hij het ook prima volgens mij.

20. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ik had nog een pak dromerig papje staan. Dus heb ik dat gegeven. En dat ging wel heel makkelijk in Haha. Volgens mij begint hij inderdaad zijn flessen zat te raken. Maar ik vind het zo vroeg, hij is nog maar 6maanden. Hij word te snel groot

Deel Deze Pagina