S avonds huilen/krijsend wakker kind 1

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haak muts, 26 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Hoi
    Heeft iemand een idee of tips wat ik kan doen?
    Mijn zoontje is nu 16 maanden.
    Vanaf 10 maanden slaapt hij snachts niet meer door. Dat vind ik nog niet zo een probleem maar hij word huilend en overstuur wakker.
    Dit wisseld de ene keer om 15:00 snachts en nu de laatste tijd al om half 11.
    Krijg hem alleen stil als hij bij mij is. Kruipt dan bijna in me en laat me niet meer los.
    Valt dus alleen in slaap bij mij

Iemand tips?
    Alvast bedankt

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Even uitzitten denk ik! Misschien gaat hij een fase van verlatingangst door. Ik zou hier dus aan toegeven en kijken of je dat later weer kunt afbouwen (van slapen bij jou naar slapen naast je, naar in de kamer zijn tot hij slaapt, naar zelf weer inslapen).

3. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Dat dacht ik eerst ook. Maar is het al vanaf augustus bezig.
    Zou een fase zo lang duren?
    Het is niet dat ik slecht slaap als hij bij mij ligt maar vraag me inderdaad af, hij moet toch een keer naar zijn eigen bedje en leren zelf in te slapen.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Niet die fase dat ze beginnen met nachtmerries en wat later die nachtterror (gillend wakker worden hard huilend maar gewoon dwars door je heen kijken en eigenlijk nog niet wakker zijn). Dat laatste, die nachtterror, heeft mn neefje vrij pittig gehad best creepy als je oppast en ze dat even vergeten waren door te geven. :)

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter deed dat ook. Bij haar werkte het om haar wat water te laten drinken, dat was om de een of andere reden cruciaal, en haar dan even te wiegen. Dan viel ze tegen mijn schouder aan in slaap en legde ik haar weer terug.
    Kun je hem niet weer in zijn eigen bed leggen als je hem hebt getroost of wordt hij dan gelijk weer huilend wakker ?

6. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Dank je voor je reactie.
    Water heb ik geprobeerd maar wil daar niks van weten.
    Als ik hem bij mij in slaap laat vallen en daarna terug wil leggen. Op het moment dat hij weer zijn bedje voelt is hij meteen weer wakker. Idd dan weer huilend

7. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Dachten de oplossing gevonden te hebben. De overloop lamp aan. Maar helaas dat helpt ook niet

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Oef lastig, die hema nachtlamp die wij hebben gaat je ook niet helpen die gaat na een half uurtje automatisch uit dus kan wel helpen met inslapen maar zal niet aan gaan als je kleine huilend wakker wordt. Knuffeltje / speentje in bed ook al geprobeerd zeker, ligt niet te koud, geen kachel o.i.d. die ratelt rond dat tijdstip?

9. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Nee en het wisselt zo in tijd. Gisteren half 9 al. Maar soms ook pas om 3 of 6 uur.

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze jongste (nu 18 maanden) heeft dat ook een tijdje gehad. Een flesje drinken in bed hielp hier heel goed.

11. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Werd ze snachts ook krijsend wakker of was het inslapen moeilijk?

Ga vandaag proberen het bedje te verplaatsen. Lees op internet dat dat wel eens kan helpen. Onze zoon ligt eigenlijk meteen bij de deur. Je gaat van alles proberen

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ze werd krijsend wakker, inslapen gaat eigenlijk altijd goed.

13. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Kan proberen maar toen ik zijn tuitbeker gaf wilde hij er niks van weten.

Hij wijst steeds naar een knuffel aap op de kast dus halen we die ook weg. Misschien is hij daar bang voor...
    Je weet het niet dat is zo lastig

14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Zo hadden wij een grote beer op dr kast staan. Toen ze ziek was lag ik op haar kamertje en t kleine beetje licht wat er was scheen in die kraalogen van dat beest. Eerste moment dat ze wakker was ging die beer dr kamer uit. Het is moeilijk, kan echt van alles zijn tot en met een wind die in de weg zit aan toe. Al eens geprobeerd op zijn kamertje te slapen, wellicht dat je dan misschien wat wijzer wordt als je hoort/ziet wat er vlak voorafgaand aan het huilen gebeurt?

15. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    We hebben alles van de kamer gehaald wat niet echt nodig is. Nu ging het even wat beter. Werd pas om 02:30 wakker. Nu alweer een paar dagen om 22:00.
    Heb me er maar bij neer gelegd. Als hij ouder is en ik het hem kan uitleggen dat hij in zijn eigen bed moet slapen komt het goed.

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.181
    3.822
    113
    Of hij wilde die juist hebben ;)

Sterkte, hier ook een dochter die als we geluk hebben alleen om 5 of 6 uur wakker huilend wordt maar vaak ook rond 3 uur. Geen tips helaas!

Deel Deze Pagina