Ik heb 'n hele tijd in excel bijgehouden wanneer ze dronk en hoeveel. Kon ik toch nog in de gaten houden wat ze binnen kreeg en 't gaf me erg veel rust, omdat ik tegelijkertijd m'n gevoel kon volgen (voeden op verzoek). Het idee van 'n 'schema' heb ik als gevolg daarvan ook heerlijk los kunnen laten. Ondertussen doe ik 't niet meer. De vier, soms vijf, flesjes van tegenwoordig vind ik te overzien.
Hoi, Onze dame krijgt snachts ook nog een voeding. De ene keer om drie uur de andere keer om vijf uur, tis maar net wanneer ze wakker wordt. Maar hoe laat ze ook komt.....om half zeven starten we met de eerste fles. Als ze snachts laat komt drinkt ze deze eerste fles niet helemaal leeg, als ze vroeg komt wel. Als je elke ochtend dus op het zelfde tijdstip begint kom je dus in een bepaald ritme. Het hoeft natuurlijk niet, persoonlijk vind ik het wel lekker....
Sorry, had je vraag niet gezien (had hier niet eerder weer gekeken). Maar wij stoppen dan helemaal met de melk idd, dus dan krijgen ze geen kunstvoeding (van koeien) meer en ook geen dagmelk (van koeien, schapen, geiten, paarden, kamelen, wie bied meer soorten ) ofzo die je zou kunnen geven. Onze rede hiervoor stond eigenlijk al in mijn andere antwoord, melk is alleen voor kleine diersoorten om van te groeien en gezien ze geen melk meer krijgen van hun eigen soort en momenteel dus wel melkvoeding krijgen van een ander soort vinden wij die leeftijd wel lang genoeg om ze die melk te geven. De melk die ze nu immers krijgen is voor kalveren bestemd, om van te groeien. Dat kunnen ze inmiddels ook wel door andere levensmiddelen te nemen, vandaar dat we melkvoeding niet meer nodig vinden. Daarbij vinden wij dus dat koeienmelk eigenlijk niet goed kan zijn voor mensen en moet dus zeker niet te lang gegeven/gedronken worden. Op dit moment krijgen ze dus nog kunstvoeding van koeienmelk idd, maar die koeienmelk is zo veel bewerkt, dat dat voor ons toch net iets anders voelt dan echte koeienmelk , maar we het toch niet te lang willen geven. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk ! Liefs, Hanneke!
Wow, moet er niet aan denken om geen melk (-produkten) te drinken (of eten), vind het veelste lekker!
hmmm, tja dan begreep ik het dus toch goed. Ik zelf zou dat dus niet doen. De melk compleet schrappen. Maar als ik hierop door ga lopen we het risico op flinke discusies en daar hebben we denk ik geen zin in. En daar komt nog bij dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. Ik ben zelf dus een boeren vrouw en zit dus wat dat betreft met de neus boven op het vee. En vind het dus allemaal dik mee vallen. Zelf hebben we akkerbouw en zijn zo goed als biologies vind ik. We zijn er namelijk van overtuigd dat als er een ziekte word gevonden in je produkt dat je niet het complete veld hoeft te behandelen maar de plek waar dus de ziekte zit. Dus een beetje snap ik je wel want we willen allemaal het beste voor onze kinderen toch? En de een doet dat zus en de andere doet dat zo. Groetjes Janna
Je moet met zo'n kleintje wel opletten dat hij niet te lang achter elkaar slaapt (max. zo'n 8 uur) anders zakt de suikerspiegel te veel. Wij maken Daan nog steeds wakker om 23.00 uur en hij drinkt de fles bijna slapend, maar hij is gewoon nog even te jong voor maar 4 flessen. Als hij een maand of 4 is gaan we proberen die fles van 23.00 uur eraf te halen en de fles van 7 uur naar 8 uur te verplaatsen. Tot nu toen nog 5 flessen: 7, 11, 15, 19 en 23 uur.
Janna, ik ben van de oude stempel hoor: melk is gezond, Melk de witte motor, schoolmelk, enz. Dus ik (en mijn man) hou jullie bedrijf wel draaiend, haha!
Precies ieder doet het gewoon lekker op hun eigen manier ! Zou ook niet weten waarom hier een discussie over zou moeten ontstaan hoor , ik vertel hoe wij het doen en hoe wij het zien, dat mag ieder ander van mij ook gewoon doen hoor, maar ik snap je jullie wel aan de melk, prima toch, zolang jullie er geen problemen mee hebben gewoon doen. Haha, ach ieder zn ding he. Ik vind melk echt vies gewoon terwijl een ander wel een liter per dag wil drinken. Ook het idee dat het uit een koe komt. Er komt hier als het even kan dus ook echt geen koeienmelk in een pak in huis. Als de kinderen overigens zelf kunnen kiezen en ervoor kiezen het wel te drinken mag dat natuurlijk (alleen moet het koelkast probleem dan opgelost worden denk ik, haha). Jij en andere zorgen er idd maar lekker voor dat de melkveebedrijven kunnen blijven bestaan (en een beetje doen wij ook mee ivm de kunstvoeding en andere levensmiddelen waar koemelk in verwerkt zit). Liefs, Hanneke.
Ik vind je redenering eigenlijk hartstikke logisch 8). Maar ik vroeg me af of jullie dan ook geen melkproducten eten, zoals kaas, room, yoghurt enz? Want als ik dan doorga op jouw gedachte (corrigeer me als ik het verkeerd heb begrepen), hoeft een mens geen melk te drinken na de eerste levensjaren (mee eens), maar mensen gebruiken al eeuwenoud melk om hun voeding mee te bereiden, dus brood/kaas/room enz enz. Doen jullie deze producten ook bewust vermijden? Wij drinken overigens ook geen melk uit een beker zeg maar, gewoon omdat we het niet lekker vinden. Maar ik gebruik melk bij het koken (en mijn man in zijn koffie).
Ik snap eerlijk gezegd niks van de redenering van Hanneke? Het wordt toch altijd al gezegd dat je calcium nodig hebt (mn zit het in melkproducten) voor sterke botten enz.? Hoe suppleer je dit tekort dan? Met welke producten? Niet aanvallend bedoeld overigens maar je uitleg begrijp ik maar snap niet hoe je het aanvult?
Ach.. laat mensen toch kiezen voor hun eigen lifestyle. Als mensen geen koeienmelk willen drinken, dan is dat hun eigen keuze. Ze zullen ongetwijfeld rekening houden met voldoende voedingsstoffen. Maar bedankt voor al jullie reacties! Gelukkig wijk ik niet af met mijn "schema" dus! Ik weet even niet meer wie het typte..maar als je je herkent: ... als je dus begint met elke ochtend om 7 uur een flesje.. kom je dan redelijk elke dag op hetzelfde tijdstip uit? Want ik kan me zo indenken dat als de kleine om zes uur nog is geweest en om 7 uur alweer een flesje krijgt, niet veel drinkt en dan in no time weer zal komen om vervolgens de hele dag in de war te schoppen??
Daarom heb ik gevraagd hoe ze omgaan met melkproducten, want in kaas zit ook calcium. En tegenwoordig kun je het ook in een tabletje krijgen , want ik weet niet of die via andere voedinsstoffen te verkrijgen is. En ik vind de redenatie van Hanneke logisch omdat mens van nature niet bedoeld is om zich te voeden met melk van dieren (denken wij dan ), maar van nature leeft een mens ook niet langer dan een jaar of 30. En met dit soort soort voedingsstoffen hebben wij onze levens aanzienlijk velengd.
Mijn dochter (nu bijna 6 maandjes ) krijgt 4 flesjes op een dag. Haar ritme zal veel wel ietwat shockeren want ze slaapt nogal lang *Rond 8.30 krijgt ze haar eerste flesje *Om ongeveer 10.30 - 11.00 uur krijgt ze een fruithapje *Rond de middag 12.00 krijgt ze haar tweede flesje *Dan laat ik haar slapen tot ze wakker wordt en krijgt ze meestal tussen 15.30 en 16.00 uur haar derde flesje. *Af en toe krijgt ze een warme hap tussendoor, ligt net aan hoe het uitkomt. * en om 19.00 uur krijgt ze haar laatste flesje. Soms slaapt ze langer, en is het ritme iets anders...Ik pas me eigenlijk wel aan haar aan. Het erin proppen heeft toch geen zin, heb liever dat ze lekker doorslaapt