Ons manneke komt redelijk netjes om de 4 uur voor zijn fles. Nu is het vaak dat ik hem wakker moet maken om elf/twaalf uur. Dan drinkt ie zijn fles niet helemaal leeg even recht op houden en dan leg ik hem in zijn bedje en dan komt ie weer rond 4 á 5 uur. Nu zou ik hem kunnen laten liggen om elf uur maar nu ben ik bang dat hij ´snachts eerder komt. En omdat het nu de goede kant op gaat dat hij rond 5 uur komt weet ik niet of het slim is om hem ´savonds te laten liggen om elf uur. Wat zouden jullie doen?
Ik zou deze fles voorlopig gewoon nog blijven aanbieden. Op een gegeven moment gaat hij hier dan vanzelf wel langer op slapen. De kleine is ook nog geen 2 maanden! Ik vindt het netjes van 23.00uur tot 05uur slapen. Als je nu de elf uur fles laat vervallen komt hij waarschijnlijk midden in de nacht bv om 02.00uur om een voeding. Onze dochter heeft de elf uur fles nog gekregen tot zo'n 6 maanden. Slaapdronken nam ze de fles vaak en ging zo weer verder met slapen. Maarja nu moesten wij onze dochter altijd al wakker maken voor een voeding (die kwam echt nooit uit d'r zelf...)
bij mijn dochter heb ik hem bij 2.5 maanden niet meer gegeven omdat ik haar niet wakker kreeg en ze hem dus niet leeg dronk ik dacht toen ik kijk wel hoelaat ze komt en verrek ze kwam om 7 uur sochtends terwijl ze 12 uur daarvoor haar laatste fles had gehad
Gaf je dan nog wel 5 flessen op een dag of verviel de laatste fles gewoon? Zit er namelijk ook al een tijdje over te twijfelen om hem of eerder (22.00 uur) de fles te geven of die van 23.00 te laten vervallen, maar ben bang om Zijn schema overhoop te gooien.
ik zou de late fles nog even houden. Zo heb je meer kans dat hij de hele nacht door gaat slapen. daarna kun je de late fles te vervroegen of weg te laten