Onze dochter krijgt nu 4x op een dag 180/6. Ik kan me niet meer herinneren of we nou bij de oudste weleens 210/7 gaven..... Kan dat? Want ze komt sinds gister/vandaag opeens weer sneller voor voeding (ze is ook wel extreem beweeglijk want ze kruipt sinds gister door haar bedje ). Wat zouden jullie doen? Ik kan ook een voeding extra geven.....'t is een flinkerdje van 63cm en 7kg.
Wij zijn rond de 4 maanden begonnen met 4x 210/7. De oudste had dat absoluut niet nodig maar de jongste houdt wel van haar eten . Ik zou het gewoon eens proberen en kijken wat ze drinkt als je het aanbiedt!
Wij hebben de jongste dit weekeinde ook op 4x210/7 gezet. Ook zij lust ze graag .Anderhalve week geleden fles eraf en op 4x180/6 laten staan, maar ze mist die 120 cc nog wel heel erg. Sinds vorige week krijgt ze 1 x per dag een beetje fruit en dat vliegt erin. Geen vieze gezichten of zo, maar gewoon erin met die hap
210/7 zijn wel echt grote hoeveelheden hoor! Het wordt wel gegeven ( 4 per dag). Mijn zoontje was erg hongerig maar toch heb ik het nooit gedaan. ik ben met 4 maanden rijstebloem door de laatste fles gaan geven en daarmee was hij ook beter verzadigd! ook met 4 maanden groenten en fruit gaan aanbieden en dat werden vrij snel "leuke" hoeveelheden die ook wel bijdroegen aan wat vulling.
Het wordt idd wel gegeven, maar ik vind het ook erg veel per fles. CB hier raad het ook af, liever een fles extra geven dan zo'n grote plons in 1x.. Maar goed, als de kleine het op kan en het blijft goed binnen, ja waarom dan ook eigenlijk niet? Ik doe het zelf maar niet, kleine spuugt nogal makkelijk, dus dat wordt waarschijnlijk alleen maar meer als ik meer per fles ga geven (alleen is hier dan het verschil dat ik terug zou willen van 4x 180/6 naar 3x 210/7 omdat ik soms in de knoop kom met bijvoeding e.d.)
Hey! Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik het zo eens lees houd ik het op max 180. Ga met 6 mnd pas beginnen met bijvoeding. Vandaag laat ze weer wat meer ruimte tussen de voedingen dus.. even afwachten nog. Ophogen kan altijd nog dus mocht het nodig zijn neem ik jullie ervaringen mee. Groetjes!
Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen?! Mijn dochter kreeg ook 210 cc en heb daar nooit iets overgehoord dat dat teveel zou zijn.
Ons zoontje van bijna 6 mnd krijgt het volgende 210/7 Fruit 180/6 groente 180/6 210/7 (soms met rijstebloem)
Je kunt ervoor kiezen 4x 210+7 te geven of dezelfde totale hoeveelheid per 24 uur over 5 flesjes verdelen. Dus misschien om de 3 uur ofzo. Voor sommigen is 210 een beetje veel. Of 1 of 2 flessen van 210 geven. Is net wat jij en je kindje fijn vinden!
Juist omdat wij "pas" met 6 maanden zijn begonnen met bijvoeding, gaven we die 4 x 210/7. Nu ze bijvoeding krijgt, hebben we dat weer terug geschroefd, omdat ze van de opvolgmelk minder mogen hebben op een dag en om ruimte te maken voor de bijvoeding. Dat laatste trouwens pas sinds een weekje hoor, ze moest eerst even wennen Trouwens, de dagen dat ze alle flessen helemaal leeg dronk, zijn op 2 vingers te tellen Ik vind het zelf gewoon altijd een geruststellend idee dat als ze beetjes laat staan, ze in ieder geval niet te weinig heeft gehad.
Je kunt ook 5 flessen van 180+6 geven. Hebben ze niet zoveel in één keer, maar wel vaker op een dag een eetmoment. Bijvoorbeeld zoiets: 7:00 10:00 13:00 16:00 19:00
ja, normaal slaapt ze van 20 tot 7 ofzo.... maar nu heeft ze al 2 dagen savonds laat een extra fles op. Ben zo bang dat ze te zwaar word, omdat we ook veel olie door de flessen doen ivm haar ontlasting....
Doe je olie door alle flessen? Ons werd geadviseerd om het alleen door de eerste 2 te doen per dag. Ik zou de flessen ook niet verder ophogen, vind 230cc voeding een zeer onnatuurlijke hoeveelheid voor de maag van een 4mnd oude baby.
Onze baby is ook (bijna) 4 maanden en krijgt nog 5 flessen. Maar dan van 150/5. Onze oudste was hongeriger en die gaven we destijds max 180/6. Toen dat ongeveer te weinig begon te worden, gingen we pap bij geven en een hapje fruit/groente. Maar als je graag 4 flessen blijft geven en geen andere voedingen dan zou ik inderdaad naar 210 gaan en kijken of dat lukt. Als je maar onder de liter per dag blijft.
adi, ja we hebben weleens geprobeerd af te bouwen naar halve theelepels met als gevolg een verstopt kind Mag binnenkort met wat anders gaan beginnen, Forlax. Ga eens even wat ervaring opsnorren. Maargoed, wbt de hoeveelheid ben ik er wel uit. Ik vind het ook veel....
ik zou ook op 180+6 blijven en als je kindje dan een keertje vaker komt gewoon een voeding extra doe ik nu ook ze zit ook op 4 x 180+6 en wil ze een keer een 5de prima
Hier op advies van het CB (dus dat verschilt kennelijk per CB) al vanaf 4 maanden 4 x 210/7. Geen probleem, kan hij prima aan zonder te spugen, het gaat schoon op!
Hier werkte dat gewoon niet. Ze wilde niet echt 5 keer drinken maar met 4 keer was ze iedere keer ontevreden met maar 180+6, daar had ik totaal geen invloed op. Ik vond het ook altijd een hele sloot eerlijk gezegd, maar ben daar toch op terug gekomen bij de jongste. Anders dan eerder bijvoeden (wat ik niet wilde voor de 6 maanden), was dit de enige oplossing.