hoi, wij beschikken niet over een magnetron. ik wil graag borstvoeding gaan geven. is het handig om nu al een kolfapparaat te kopen en een flesopwarmer? zoja, we hebben dus geen magnetron en wil met avan die kleine diepvreisbakjes werken die je dan vervolgens in flessenopwarmer kan opwarmen. welke flessenverwarmer bevalt jullie goed en is groot genoeg voor die kleine bakjes? en zijn die kleine bakjes ook te koop bij de flessenverwarmer? hoop dat ik duidelijk overkom..
Ik zou ermee wachten tot je beeb er is, kolf en flessewarmer heb je in het begin echt nog niet nodig als je live borstvoeding geeft. En stel dat de bv niet lukt dan zit je met die spullen. Flessewarmer hebben wij eigenlijk nooit gebruikt trouwens, mijn meisje drinkt de afgekolfde melk gewoon koud als ik aan het werk ben. Dus weet niet welke het meest geschikt is (kijk wel uit met die zgn snelle warmers, de afweerstoffen in bv worden boven 36 graden afgebroken en die snelle warmers zijn zo snel omdat ze veel heter worden dan die 36 graden). Heb de melk altijd in gewone diepvrieszakjes ingevroren trouwens, gaat prima en stukken goedkoper dan speciale bakjes.
ok, maar ik lees dat als bv niet lukt, je eerste dagen dan die goede speciale borstmelk vaak afkolft, goede antistoffen en daarnaast kan je daarna opnieuw proberen kindje aan borst te leggen... hebben ze dat in het ziekenhuis dan zo'n kolf of kraamhulp van wie je hem kan gebruiken eerste week?
Dan kun je een(professionele) kolf huren via de thuiszorg, die is zowiezo geschikter als de boel op gang geholpen moet worden dan de kolf die je koopt voor het afkolven van melk als je weer gaat werken ofzo.
en een flesopwarmer is toch sowieso handig? als we geen borstvoeding gaan geven maar ook als wel (als ik weg ben en geen bv kan geven, kan manlief het iig geven en heefth ij toch opwarmer nodig?)
wij warmden altijd au bain marie op, de fles in een pannetje warm water zetten Wij hebben trouwens ook van die ijsblokjeszakjes gebruikt voor de gekolfde melk. Een kolf zou ik nog niet kopen, misschien heb je hem wel helemaal niet dodig en anders kan je er beter eerst een huren.
Flessenwarmer vind ik overbodig. Gebruik de volgende verhouding: 90 ml koud water (gewoon uit de kraan) tot 150 ml aanvullen met gekookt water (thermoskan op je nachtkastje is ook ideaal voor 's nachts) 5 scheppen melk De melk is meteen op de juiste temperatuur. Je kunt bij de HEMA vor 1,50 een bakje kopen waar je 4 melkvoedingen in kunt doen. Voor 's nachts hoef je dan helemaal je bed niet meer uit, zo ideaal!
Toevallig hadden wij al een kolfapparaat, maar die zou je idd eerst kunnen huren, je weet niet welke het beste bij jou past op dat moment. Of je het moet gebruiken om het op gang te brengen of gewoon om extra af te kolven. Wij gebruikte altijd ijsblokzakjes om melk in te bewaren, maar het kdv raadde advent bewaarbakjes aan. Die passen namelijk in het advent flessenwarmer. Tegenwoordig doen we dus die bewaarbakjes en het bevalt prima. Zelf ook een advent flessenwarmer gekocht en daar passen die bakjes dus in,maar ook andere flessen in. Bevalt goed...
Mocht je in deze situatie terecht komen, dan kan je het tzt nog regelen. Hier lukte de borstvoeding de eerste dagen niet en ben toen begonnen met kolven. In eerste instantie in het ziekenhuis. Daar hebben ze gewoon een dubbelzijdige, elektrische kolf beschikbaar en vervolgens thuis. Toen hebben we een kolf gehuurd en daar heeft de kraamzorg ons mee geholpen. Sowieso zou ik niet nu al een kolf kopen, want een kolf die je gebruikt om je productie op gang te helpen is een andere (en veel duurdere!) kolf dan die je later kan gebruiken om te kolven als je bijv. werkt. In de kraamperiode hebben we ook pas een flesverwarmer gekocht (moedermelk mag niet in de magnetron en au bain marie vond ik teveel gedoe, maar is eventueel wel een optie). Wij hebben er één van Avent omdat de enige flesverwarmer is waar onze fles inpast (breastflowfles).
Ik heb (in de aanbieding) een elektrische Avent kolf gekocht + diepvriesbakjes van Avent. Je kunt een koppelstuk kopen zodat je rechtstreeks in die bakjes kunt kolven en anders zoals ik dat deed: eerst in het flesje en overgieten in de bakjes. De bakjes staan ook ml. op dus is makkelijk! Nu gebruik ik de bakjes voor groentehapjes en die kan ik in dezelfde Avent flessenwarmer opwarmen. Werkt trouwens met heet water/stoom. Je geeft aan of je een flesje of bakje hebt, vervolgens of het uit de vriezer/koelkast of op kamertemp. is +het aantal ml. en het apparaat zorgt dat het op de goede temperatuur komt.
Wij kregen in de kraamweek een leenkolf van de kraamzorg. Die heb ik gehouden tot ik zeker wist dat ik doorging met bv. Toen heb ik met de kraamzorg contact opgenomen en heb via hen een kolf gekocht. Ik wilde graag snel kunnen kolven dus had er een voor twee borsten tegelijk. Opwarmen van de zakjes van Avent deden wij in de flessenwarmer. Bij de oppas deden ze het in warm water. Werkt allebei goed...
flesopwarmer is helemaal niet nodig.. Pannetje met warm water werkt ook prima!! ( au-bain-marie) In het ziekenhuis heb ik een electrische kolf gebruikt.. toen ik thuiskwam heb ik mijn ouders op pad gestuurd om er een voor me te kopen..( 't schijnt dat je ze kunt huren, maar hoe je dat op zaterdagmiddag even kunt regelen als je net thuis bent... geen idee) Misschien even je kraamzorg-buro bellen hoe dat bij hen in zn werk gaat?
Wij hebben een flessenwarmer van Topcom, passen ook Avent flessen in. Au bain marie kan ook heel goed, ik vond dat prima, mijn vriend wilde graag een flessenwarmer toen bleek dat ik alles moest gaan kolven, dus die hebben we nu. Ik vind het nu ook wel prettig, maar niet persé nodig. Ik had van tevoren een Avent handkolf gekocht, ik vond het fijn om in de kraamweek een keer de stuwing weg te kolven, maar met 2 en uiteindelijk 3 dagen werken vond ik het niet handig meer en heb toen een dubbelzijdige electrische kolf (Medela pump in style advanced) gekocht. Maar die was wel 275 euro, ik zou die niet van tevoren aanschaffen, beetje duur als de borstvoeding niet lukt. Ik heb 'm bij onze kraamzorg gekocht. En nu ik bij de 2e alles kolf en dat nog tot ongeveer 14 maanden wil blijven doen, is ie het geld meer dan waard . Deze kolf kan je trouwens wel gebruiken om de borstvoeding op gang te brengen volgens mij, die van het ziekenhuis is net iets krachtiger, maar het scheelt haast niets.
Hier ook die gekocht en helemaal blij mee.. Wij hebben al wel in de zwangerschap al die spullen gekocht en goed gebruik vangemaakt..
Ik zou zelf eerst een kolfapparaat huren en kijken welke echt fijn is, is veel geld en wie zegt dat alles lukt (is het toch een beetje teveel geld voor) ja flessenwarmer heb ik zelf nooit gebruikt daar wachten mijn kids echt niet op, duurt een eeuwigheid. Ik had (en moest) altijd flesje binnen 1 minuut klaar hebben (inclusief poeder, opwarmer water e.d.) en dat lukt dan echt niet, mijn moeder moest vroeger altijd met pannetje of flessenwarmer doen en die vond het een verademing dat dat tegenwoordig niet meer hoeft...
Heb je dat tussenstuk los gekocht? Zo ja waar? ben al een tijdje op zoek maar kan alleen bakjes en tussenstuk vinden ... en bakjes heb ik al voldoende. Hoor graag van je.
In het ziekenhuis gebruiken ze dezelfde pomp als die jij hebt gekocht van Medela, alleen zijn die van het ziekenhuis was groter. Is namelijk een van de weinige kolfapparaten met een gesloten systheem (kan geen melk bij de motor komen) En de enigste met een 2fasen systheem. Als je een medela hebt gebruikt zal een ander merk niet meer werken omdqt het dan net lijkt of ie niet genoeg vacuum meer zuigt. @Ts: Geen kolf kopen en geen flessenwarmer aanschaffen van te voren. Als je in het ziekenhuis bevalt kun je hem eventueel daar eerst gebruiken als de BV niet op gang komt. Anders eerst 1 huren. We gaan er vanuit dat het wel gewoon lukt dan heb je de eerste weken nog geen flessenwarmer nodig, omdat je pas naar een paar weken een fflesje gaat gebruiken bij het afkolven om speen/tepelverwarring te voorkomen. Je kunt je natuurlijk altijd van te voren laten voorlichten zodat je op het moment dat je het nodig hebt gelijk kunt kopen of iemand anders op pad sturen.