teveel voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door littlestar, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    ik plaats dit berichtje maar hier,das handiger.

mijn zoontje is een hongerige baby,en krijgt nu zo`n maand 5 flessen van 200 ml nutrilon forte.
    sinds een week is ook dit niet meer genoeg.
    hij komt nu elke dag uit op 6 flessen van 200 per etmaal.
    6 flessen van 165 geven is geen optie want dan krijgt hij toch weer honger,en komt hij nog vaker.

ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
    hij heeft echt om de 4 uur honger,soms nog korter.
    doorslapen doet hij van 19.00 uur `s avonds tot 3.00 uur snachts. ik weet niet of het daarmee te maken heeft maarja.

iemand tips?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet niet hoe oud je baby is, maar kan het zijn dat ie toe is aan pap of fruit/groente?
    Gaf het CB nog tips?

Groetjes Rosa

3. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    hij is nu 3,5 maand...
    ik ga donderdag naar het consultaitebureau dus dan vraag ik het.
    maar vorige keer zeiden ze dat ik het "gewoon"uit moet stellen maar dan zit ik elke dag met een huilende baby....

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarom zou je de kleine voeding onthouden of uitstellen?

als de kleine het nodig heeft, moet je het gewoon de voeding (flessen) geven die het nodig heeft...laat je daarbij niet gek maken dat je over die 1 ltr komt...het ene kindje is het andere kindje niet...

die van mij is nu net een maand en krijgt al een week 165 ml voeding per keer en dat gemiddeld zo'n 6x per dag...1e paar dagen soms wel 7x...en voor mijn gevoel was dat gewoon goed, en ook op het cb zei de arts dat je je niet te veel moet vastpinnen aan die ltr per dag...

het ene kindje heeft nou eenmaal meer nodig dan het andere kindje...

met het geven van bv weet je toch ok niet wat je kindje binnenkrijgt...een kleine klokt binnen een paar minuten zo maar 200 ml weg...als ik dmv afkolven binnen 5 min. 140 ml kolf, kun je nagaan hoeveel zij naar binnen krijgt als ze er 15 aan hangt...en dan nog over op de andere borst...die krijgen soms wel vele malen meer naar binnen dan die liter..en ook dat moet de kleine "verwerken"

maak je er niet al te druk om meid...

als jij je kleine gewoon die fles geeft en hij is dan "lekker rustig en voldaan" gewoon lekker doen...

gr.smoekie

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Littlestar,
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad toen hij 3,5 maand was. Hij leek geen genoeg te hebben aan 5 x 180+6 en in overleg met het CB mocht ik 1 of 2 flessen per dag ook 210+7 geven.
    Dit heb ik gedurende een week gedaan en toen liet hij ineens weer wat staan in zijn grotere flessen en zijn we weer gewoon alles flessen 180+6 gaan geven. Waarschijnlijk is het gewoon een groeispurt geweest ofzo.
    Groetjes Saskia

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En als je 1 schepje minder poeder in de fles doet qua aantal cc? Dus bijvoorbeeld wél de 6x 200 cc geven maar ipv 6 schepjes er 5 in doen?

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Grappig dat er zoveel verschil tussen de CB's zit. Hier steigeren ze eigenlijk nog steeds dat ik 5x200 ml geef (inmiddels 5,3 kg). En die liter die is heilig geloof ik.
    Maar maakt het niet ook verschil of je (al dan niet afgekolfde) BV geeft of KV? Is KV niet toch een grotere belasting voor nieren enzo? Ondanks dat het veel op elkaar lijkt?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    @nijnie:bv mag je onbeperkt geven. Hier vandaag ook naar het CB geweest en verteld dat hij soms wel eens 6 flessen van 200 krijgt of dat niet veel kwaad kan voor zijn niertjes. Maar zij zeiden dat als het niet elke dag gebeurt, het op deze leeftijd niet zo'n ramp meer is. Hier namelijk ook een ontzettend hongerlapje.

Deel Deze Pagina