Wat ontbijten jullie kindjes van 1 jaar? Ik gaf tot voor kort alleen borstvoeding en dan rond een uur of 9:30 fruit, maar nu krijgt hij wanneer we opstaan ook een klein bordje pap omdat ik toch denk dat alleen de bv een beetje weinig is. Wat kan ik geven als alternatief op pap, behalve een boterham? Zijn er nog andere gezonde ontbijt alternatieven?
Ik geef tussen 4-6 bv en om 8u krijgt hij een boterham. Nooit pap gegeven en snel naar brood gegaan omdat wij zelf ook brood eten. Ook periode cracotte gegeven maar die vind hij nu niet meer zo lekker
Hier krijgt hij sinds hij 8 maanden is naast de melk gewoon een boterham als ontbijt. Vanaf 1 jaar werd dit een boterham met een beker thee en soms nog een plak ontbijtkoek erbij o.i.d.
Hij krijgt een potje fruit met een eetlepel 8+ volkoren granen erdoor. Of een bruin bolletje/krentenbol als we dat in huis hebben.
Als ik zie wat sommige kids al eten op leeftijd van tussen 9 mnd en jaar denk ik nou Mijne nu 9 maanden en ontbijt is bv erna rond 9u half 10 knijpfruit erna bv en slapen Avond eten is niks want na 4happen wilt die niet meer Brood ofandere stukjes eten laat die een uur op tonggehemelte zitten waardoor die ze mondstevig op elkaar houd Hij heeft kma ik maak pap aan met pepti maar dat hoeft die dus niet Blijftweinig over zo ja 6 a 8 voedingen op een dag snachts ook elke 3 uur
fles gewone melk met Bambix. Al tig keer uit een bordje geprobeerd, maar hij wordt zo driftig, en daar heb ik geen tijd voor tijdens de ochtendspits, dus krijgt hij meestal een fles pap, en daarna in de kinderstoel met nog een boterham met jam of boter die hij zelf op eet.
Onze zoon heeft vanaf 9 maanden tot ongeveer een maand geleden elke dag ontbeten met pap. Iets anders wilde hij niet. Prima, een gezond begin van de dag.... Nu zit hij in een havermout muesli met yoghurt fase, ook goed.
alleen melk is met een jaar idd niet echt meer een volwaardig ontbijt. Je kunt pap geven uit een bordje of een boterham en daarna nog bv. Of muesli met melk, van bambix hebben ze dat ook. Hier varieren we nogal, het moet alleen wel voedzaam zijn en niet te veel suikers bevatten omdat ik dat zelf niet zo'n goed begin van de dag vind, qua energielevel. Een volkoren bh met pasta mag de oudste wel, maar geen chocomel met cornflakes wat ik laatst in een topic las. Crackers eten ze hier ook graag: volkoren of knakebrod. Die muesli van bambix vinden ze hier ook erg lekker, moet je eigenlijk met warme melk een soort papje van maken, maar je kunt het ook gewoon door de koude melk strooien.