Flessen afbouwen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dorpsmeisje, 24 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorpsmeisje

    6 okt 2022
    23
    8
    3
    Vrouw
    Ghz
    Hoi hoi,

    Onze zoon word over ruim 2 weken 1 jaar oud.
    Onze dochter van bijna 4 drinkt nog altijd (ja ja heel slecht) elke ochtend en avond een flesje melk.
    Nu wil ik er bij mijn zoon eigenlijk helemaal vanaf. Hij is ook niet zo'n enorme lurker zoals mijn dochter was. Enkel de fles voor slapen drinkt hij leeg omdat hij dan half slapend drinkt maar verder laat hij het altijd staan eigenlijk. Ochtend fles momenteel ook, hij laat rustig 110 cc van de 200 staan. Boeit hem niets.

    Maar hoe hebben jullie dit aangepakt? Gewoon gestopt of dan toch telkens minder gegeven?

    Dank je!
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Is het nog poeder of echt melk?

    Hier krijgt de jongste van 2 s middags en s avonds net voor het slapen nog een klein flesje gewone melk.
    Bij de andere 2 op een gegeven moment gestopt toen de middag slaapjes ook stopte. Krijgen ze gewoon een beker melk voor het slapen gaan ;)
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    De oudste kreeg alleen nog ochtend en avond met 1 jaar. De ochtend kreeg hij al eind van de nacht omdat hij dan nog even verder sliep. Hier met 16/17 maanden geloof ik mee gestopt. Toen water aan gaan bieden, maar dat wilde hij niet dus toen was het snel klaar. De avondfles geloof ik met 13/14 maanden.
    Hij heeft een poosje geen melk gedronken omdat hij het vreemd vond dat dat in z'n rietjesbeker ging. Hij dronk wel voldoende water/thee enz.
    Dochter heeft tot 3 jaar uit een fles gedronken wegens omstandigheden. Maar zij weigerde vanaf een maand of 14 melk te drinken. Dronk sindsdien altijd water uit haar fles. Vanaf 2 jaar langzaam de fles vervangen door andere beker(s) maar dat was dus best een zoektocht/uitdaging. Met 3 jaar had ze alleen nog een fles voor de nacht. Toen ze 4x per nacht ging vragen om te vullen (100cc per keer) hebben we met een stickersysteem de flessen weggegooid en mocht ze een rietjesbeker met water in dr bed.
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.569
    7.564
    113
    Hier nu 1 jaar en ook alleen in ochtend en avond nog melk. Gewone melk, geen kunstvoeding.

    In de ochtend krijgt hij melk uit de fles met Brinta, of gewoon een boterham. Net waar wij zin in hebben :p als hij een boterham eet krijgt hij een beker melk er naast. Je kan toch gewoon een boterham proberen te geven sochtends? Ben je meteen van de ochtendfles af.

    De avondfles laten wij bestaan, geen idee tot wanneer, maar ook al zou dat nog een jaar zijn, prima. Hij eet veel avondeten maar altijd nog ruimte voor lekker wat warme melk, ook al is het direct na het eten.
     
  5. Cinnabun

    Cinnabun Lid

    26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Wij zijn op een gegeven moment gewoon gestopt. Ik vond het heel spannend maar onze zoon (toen bijna 1) gaf nauwelijks een kik. Had ik toen niet verwacht!

    Hopelijk gaat dat bij ons dochtertje (nu 8 maanden) straks ook zo makkelijk, maar ik ben er een beetje bang voor want zij is net wat pittiger qua karakter.
     

Deel Deze Pagina