Rijstebloem door fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Deb26, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Ik vroeg me dit af. Kun je een beetje rijstebloem door elke fles doen of is het meer bedoeld om 1 fles dikker te maken?

Groetjes Debby

2. Writer

Writer Niet meer actief

ik doe het bij zijn laatste fles en slaapt dan s'nacht door , ik doe ook niet veel lepeltje maar doet bij ons dus wel goed , door elke fles weet niet of wel kan/mag

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is pap, bijvoeding dus. Soms denkt men dat kinderen er van gaan doorslapen, maar daar geeft het geen garantie op (sommige kinderen worden er juist wakkerder van). Maar omdat het bijvoeding is geef je het bij voorkeur vanaf 6 maanden.

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    De nachten slaapt ze al door, dus voor de laatste fles is het niet nodig.
    Vroeg me af of ik een beetje in elke fles kon doen omdat ze nog wat spuugt en nu tussen 2 spenen inzit. Met 2 word ze te gefrustreerd omdat het te langzaam gaat, maar een 3 gaat weer te snel. Vanochtend had ze binnen 2 min al 120cc op.
    Een 3 standen speen is hetzelfde, de ene stand is te langzaam, de andere te snel.

Debby

5. Writer

Writer Niet meer actief

nou veel kids slapen van door hoor , staat zelfs op pakje van nutrix het is wat dikker dus hebben ze langer maagje vol ,en met bijvoeding die ene begint met 4 maanden die andere 6 maanden , dus zo'n pakje staat niet voor niks 4 maanden op .

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Deb, heb je al Nutriton geprobeerd?

7. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Nee, nog niet. Ben ik een beetje huiverig voor omdat ze al omneo drinkt ivm krampjes en moeizame ontlasting.
    Ik lees overal dat het door nutriton weer erg kan worden.

Groetjes Debby

8. ProudMum

van nutrix kunnen ze ook krampjes krijgen hoor

9. Writer

Writer Niet meer actief

hier van nutrix nergens last van :D

10. ProudMum

Nee joey ook niet, maar het schijnt wel zo te kunnen zijn

11. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik geef soms in de 7 uur fles wat nutrix en daar heeft ze geen last van.

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn zoon dus niet, die werd er wakkerder van :( Ipv 1x per nacht, kwam hij weer om de 3 uur, dus voor ons ging de vlieger niet op..

Het gebeurt ook best vaak dat kindjes verstopt raken van Nutrix, maar dat weet je alleen door het te proberen. Volgens mij heeft het verder geen effect op spugertjes, dwz dat het spugen er niet minder van wordt..Daar kun je inderdaad beter Nutriton voor gebruiken, en ja, dat kan ook verstoppend werken, maar ook hier geld weer, dat verschilt per kind..

Als je het al gaat proberen, dan zou ik het zeker in het begin niet aan elke fles toevoegen, maar eerst eens een theelepeltje proberen in 1 van de flessen en kijken hoe je kindje erop reageerd..

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    als het puur is om de flessen wat dikker te maken zodat ze "minder" spuugt kun je beter nutriton gebruiken...wat er met nutriton "kan" gebeuren, kan net zo goed zo zijn met nutrix..dat weet je niet, dat weet je pas als je het probeert, maar nutrix is dus echt een indikker om "spugen" tegen te gaan...

weet natuurlijk niet wat je kleine "teruggeeft" maar veel kindjes geven soms mondjes terug hoor,en dan is het niet nodig om de voeding te gaan indikken met nutriton-nutrix of wat dan ook...

gewoon slabbertje even omlaten tot het eten gezakt is, en als je ze moet verschonen of omkleden ook even iets onder het nekje doen voor als ze nog een mondje teruggeven (scheelt weer was) ;)

gr.smoekie

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tis idd geen garantie, maar de praktijk wijst uit dat de meeste kinderen langer verzadigd zijn wanneer nutrix is toegevoegd aan de fles, en daar ook "langer" op slapen...

en tja bijvoeding of geen bijvoeding, ieder geeft om zijn eigen redenen wel of geen bijvoeding, en wel of geen nutrix... ;) en daarbij zijn de meeste zich echt wel bewust vanaf wanneer gestart "kan" worden met bijvoeding...(veelal vanaf 4 mnd) :D

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Pffffffff nee he, daar gaan we weer :( Kunnen jullie elkaars opvattingen over wel of niet bijvoeden voor de 6 maanden niet eens respecteren? In elk topic dat over dit onderwerp gaat, ontstaat er een discussie tussen jullie..(smoekie en dm)

16. Writer

Writer Niet meer actief

loetje ik vind niemand wat verkeerds heeft opgevat , ze hebben allebei hun mening gegeven zonder mekaar aan te vliegen bij wijze van spreken ;) dat moet toch kunnen , zolang niemand eigen mening opdringt op andere is niks aan de hand hoor ;)

17. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ze zeggen ook niets verkeerd, helemaal niet..Maar in elk topic over bijvoeding voor de 6 maanden ontstaan er ellelange discussies, die uiteindelijk helemaal niets meer met de oorspronkelijke vraag van de ts te maken hebben. Dat je een keer je mening aan elkaar geeft in een topic is inderdaad helemaal niet erg, maar als dat in bijna elk topic gebeurt, en dan ook nog elke keer over hetzelfde onderwerp, dan gaat dat wel een beetje over de top..Je weet dan toch weleens hoe de ander denkt, dat hoef je toch niet elke keer weer te herhalen?

18. Writer

Writer Niet meer actief

ik weet wat je bedoelt hoor , heb genoeg van ruzie topic gelezen waar men eigen ervaring opdringt en helemaal niks meer met topic meer te maken heeft , vind altijd zo schandalig zulke mensen die allen zich zelf goed vinden en de rest moet maar luisteren anders ben je verkeerd bezig ,maar goed ik vind tot nu toe best netjes gereageerdf word :)

maar goed we gaan nu zelf erg off-topic he :oops: dat is niet de bedoeling

mij ervaring met nutrix is helemaal super :D

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Smoekie geeft haar visie, ik de mijne. Net zoals een aantal andere mensen die zowel goede als minder goede ervaringen over Nutrix te melden hebben.
    We vliegen elkaar hier toch niet in de haren?
    Ik neem aan dat de TO nu zelf haar standpunt wel kan bepalen.

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nee hoor, ik geef DM zelfs nog gelijk ook dat het idd geen garantie is (geven van nutrix) dat kinderen dan door gaan slapen...

enne wbt dat discussiëren wij hebben in een paar dingen gewoon onze eigen mening,(bijvoeding staat op nr 1 ;) ) maar we vliegen elkaar niet in de haren niets, het blijft altijd op een fatsoenlijke manier gaan, dus valt volgens mij wel mee allemaal...

tja misschien moet ik eens wat meer op mijn vingers gaan zitten, maar ja als ik "positieve" ervaringen heb met nutrix en mijn mening aan de ts geef daarover, en dm geeft haar mening met daarbij dat het bijvoeding is etc tja ehm wat ik al zei, probeer de volgende keer wel op mijn vingers te zitten... ;)

Share This Page