Help! Hoe zit dat met de opvolgmelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaMiaatje, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ons kindje krijgt nu nog 5 flesjes, ik blijf hiermee doorgaan totdat ik bijvoeding ga geven bij 6 maanden.
    Bij 6 maanden ga ik over op opvolgmelk, maar nu staat in een folder van het cb dat je maar 3 flesjes opvolgmelk mag geven op een dag, maar ik wil dan graag nog 4 flesjes geven, want ik kan niet ineens van 5 naar 3 flesjes natuurlijk.
    Op de verpakking van de opvolgmelk staat wel dat je 3 tot 4 flessen mag geven.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    We hebben zeker nog een maand 4 flesjes gegeven hoor. Mijn ervaring is dat babies zelf aangeven wanneer ze de 4de fles niet willen.
    Bij ons verviel de fles pas toen mijn zoontje een boterham at, met 200 gr groente en 200gr fruit verviel de fles echt niet uit zichzelf.

En wat betreft CB: ze spreken elkaar allemaal tegen. Ik neem hun adviezen niet al te hoog op.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij kan 4 flessen prima. Hou er rekening mee dat opvolgmelk calorierijker is dan melk 1 dit betekent dat je kindje ook sneller verzadigd is. Even uitproberen dus!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier nog steeds op 5 flessen hoop dat als we op de nummer 2 gaan hij een fles gaat laten vallen.

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ja, zo wil ik het ook gaan doen. Dus dat kan gewoon?

Bedankt voor jullie antwoorden! :D

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb altijd begrepen dat ze met opvolg melk naar 4 flessen moeten, omdat de officiele max 800cc per dag is... 3 flessen gaat weer wel erg snel voor de meeste!

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    max met opvolgmelk is meen ik 6 of 800 ml per dag, maar volgens mij regelt je kleine dat straks vanzelf wel doordat ze meer verzadigd raken van de flesjes opvolgemelk, en zelf wel gaan minderen met de flesjes.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier is het juist andersom, hij wilt juist meerdere flesjes, naast de groente en fruit.

9. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Ben vanochtend nog bij het cb geweest en er is niks over een max. gezegd! Ze zei dat hij zelf aan geeft of je naar een fles minder kan door zijn flesjes niet meer leeg te drinken....Ik geef nu sinds een week of 2 opvolgmelk en ben deze week overgegaan van 5 naar 4 flessen.

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb het met de ka over de zogenoemde max van nummer 1 gehad van 1 liter maar hij zegt dat dit onzin is. mijn zoontje dronk 5x180/6 en redde dit niet wij mochten ophogen dus als we volgende week naar de nummer 2 gaan zitten we ook over de max heen ik denk dat ieder kind dit zelf aangeeft wanneer ie er aan toe is. bovendien eet die van mij amper nog groente.

11. Krul

Krul Lid

4 dec 2008
    69
    0
    0
    Juf
    Zeeland
    Ja hier ook....

Staat er op de verpakking ook iets over een maximum?

12. Mayaa, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    staat geen max op geloof ik maar dat weet ik niet zeker. ik volg hier het advies van de ka op.

Deel Deze Pagina