Hoi hoi Ik heb mijn zoontje al heel vroeg stukjes fruit aangeboden naast de fruithap en eerst at hij ook appel, peer, druif, kers, abrikoos, nectarine etc. Maar sinds een paar weken wil meneer alleen nog maar stukjes banaan eten. Ik krijg er echt niks anders meer in. Maar ik ben bang dat hij zo lang niet alle vitamines die hij nodig heeft binnen krijgt. Maar ik vind het ook onzin om hem een fruithapje te geven, hij is groot genoeg om te kauwen. Hij heeft dit alleen met fruit. Ik snap er niks van Weet wel dat hij banaan megalekker vindt, zodra hij een banaan ziet begint hij te wijzen. Wie o wie heeft er tips???
De banaan die je in huis hebt uit het zicht houden. en alleen ander fruit op de fruitschaal. Je kunt het fruit ook mengen met een beetje yoghurt.
Mijn eerste at op de die leeftijd ook alleeeeen maar banaan! Ik werk zelf op het kdv en zie dat veel kids van die leeftijd gek zijn op banaan (natuurlijk wel enkelen die dat weer niet eten). Nu eet ze appel en banaan.. Peer weet ik eigenlijk niet of ze dat eet (thuis hebben we t vaak niet) op het kdv. Ik heb er nooit een strijd over gemaakt, want ze at het toch niet op. Dus het komt wel goed! Hij krijgt toch nog genoeg andere vitamines binnen
Ik maak er echt geen drama van, Joey krijgt wat we hebben. En al is dat 2 dagen banaan, dan is dat echt geen maega probleem hoor. Wel zou ik idd de bananen verstoppen en bijv zoete druifjes oid geven. Hier zijn die ook favoriet!
Nee ik maak er ook geen drama van hoor Maar wie weet had iemand een goede tip. De bananen niet in het zicht leggen is misschien wel handig, al ben ik bang dat dat er niet voor zal zorgen dat hij ineens wel druiven, appel of wat dan ook gaat eten Als er nog iemand tips heeft.....
al iets van stukjes gele kiwi geprobeerd lekker zoet en zitten heel veel vitaminen in, of anders de perzikken van zon en fruit proberen van Hak (platic hersluitbare potten zitten kleine stukjes in en alle vitamine zitten daar nog in. en anders stukjes appel 10 min koken in het water en af laten koelen is heerlijk voor de kids die niet van harde appel houden.
Fruit uit pot zou ik wel even goed kijken of daar geen suiker aan toegevoegd is... Wat je misschien nog zou kunnen doen is de banaan als beloning gebruiken, of als lokkertje. Zo van: als je eerst de appel opeet, mag je daarna een banaan. Zou dat niet al te groot doen, maar misschien werkt het als stimulans Zoniet, dan lekker laten denk ik. Hoe meer strijd je ervan maakt, hoe meer het zo zal zijn dat hij ander fruit zal blijven weigeren. En verder: zien eten doet eten, dus als jij lekker ander fruit zit te peuzelen en dat zo doet dat hij gemakkelijk wat bij je kan pikken, kun je hem misschien op die manier nog verleiden. Maar... ze hebben voelsprietjes op deze leeftijd, dus maak het niet te groot en belangrijk voor jezelf, want hij voelt het aan en gaat dan precies niet doen wat jij graag wilt.
jamie eet ook alleen maar banaan en ik probeer hem wel ander fruit te geven, vanmiddag bv stukje kiwi en pruim maar tuft hij gewoon uit. ik geef hem nog wel potjes fruit ! maar als ik stukkie fruit eet mag hij met mij mee eten. meestal doet hij alsof, hij stopt het in zijn mond, draait zich om en tuft het uit. ik denk zelf doordat het komt omdat het nog al hard of slijmerig is. net als kiwi en pruim, moet hij echt kauwen, terwijl hij banaan kapot zuigt... ik weet ook niet hoe ik het op moet lossen! bij kiwi, aardbeien en pruimen enzo trekt hij ook een zuur gezicht
het zou mij persoonlijk niet veel uitmaken dat hij alleen banaan eet, hij eet in ieder geval fruit. maar wat je misschien zou kunnen doen is het fruit mengen. dus een banaan met een klein stukje appel, een heel klein stukje maar. en kijken of hij per ongeluk het stukje appel of wat dan ook opeet. en de volgende dag 2 stukjes en zo ga je iedere dag wat minder banaan maar meer appel geven. wat je anders ook kan doen is yoghurt in de blender met een lekker stuk fruit en dat geven. succes, maar idd geen probleem van maken want dat hebben ze op die leeftijd al heel goed door!! joyce
Hihi alles wat jullie opnoemen heb ik al geprobeerd Maar toch bedankt voor het meedenken. Ik maak er geen probleem van hoor, ik eet gewoon fruit met hem mee en blijf hem ander fruit aanbieden. Ik ga geen potjes geven aangezien hij oud genoeg is om gewoon fruit te eten. Misschien dat ik voor de vitamines af en toe eens een stuk fruit door zijn yoghurt ga doen.
Misschien banaan geven met wat anders erdoor? Beetje prakken zodat hij het niet ziet? Banaan overheerst nogal qua smaak, dus misschien als je het een beetje mixed met nectarine ofzo dat hij het best lust? Bij mijn oppaskindje van anderhalf hielp het altijd als we " gezellig samen een fruitshake gingen maken" Dan at hij ineens wel alles.
Hier ook een meisje die het liefst banaan eet. Dat mag ze niet want ze heeft problemen met haar ontlasting. Wat ik nog weleens doe is een smoothie maken. Vind ze heerlijk!
Het 'probleem' lijkt zich te hebben opgelost, meneertje eet ineens druiven, gele kiwi en mandarijn maar banaan is nog steeds favoriet 8)
Bij ons is het precies andersom, mijn zoontje eet alles behalve banaan. Ik heb hem inmiddels al meer dan 10 keer banaan aangeboden maar hij wil het niet. Grappig hoe anders kinderen kunnen zijn. Veel liefs Nataly
Mijn zoontje heeft een tijd lang ook niets van banaan moeten weten en nu is dit zo'n beetje het enige fruit wat er bij hem naar binnen gaat. Hij is bijna 15 maanden.