Goedenavond! Vanwege reflux dik ik de borstvoeding in met nutriton. Nu mijn dochter meer gaat eten en er dus meer scheppen inkrijgt hebben we steeds meer klontjes in de voeding zodat ze het soms niet meer door haar speen krijgt. Ik gooi nu schepjes op voeding en schurt. Heeft iemand tips om her minder klonterig te krijgen? Edit moderator: verplaatst naar Flesvoeding
ik heb friso comfort en dat klontert ook heel erg, ik heb een rvs garde gekocht, zo'n kleintje bij de blokker van Leifheit, ik doe dus daarmee in een mok de voeding roeren. dus met die garde, en dan krijg je de grootste klonters eruit. succes
Wij doen het ook met een vork en maatbeker. Anders kregen we echt die klonten er niet uit , ook niet met een garde. Succes
Haha, geeft hoor! Er lezen hier vast ook dames die dit probleem hebben en wel kunstvoeding gebruiken dus die hebben wellicht wel iets aan je antwoord! Vond hem alleen wel grappig, daarom mijn opmerking ! En tuurlijk das een mooi en geldig excuus! ! Liefs, Hanneke!
Hier ook een met het klontjesprobleem (haha, klinkt wel grappig). Inderdaad, hoe heter hoe beter (ook grappig haha). En wij roeren met een lepel, dat gaat beter dan met een vork vinden wij. En eerst een schepje nutriton erdoor, dan flink roeren, dan het volgende schepje, weer roeren, etc etc. En wat ik vaak doe, is een 3-speen erbij leggen, mocht het met de speen die er op dat moment op zit, niet lukken (hij drinkt nog steeds uit een 2-speen) dan doe ik deze speen erop, kunnen de klontjes er wel doorheen.
let wel op dat je met hard roeren met een lepel of schudden veel lucht in de fles krijgt en je meer kans hebt op spugen en boeren, roeren met een vork blijft het beste.
Met BV werd het bij mij ook een klonterboel. Toen ik op flesvoeding overging (nutrilon) bleef het klonteren, tot ik overstapte op Bonbebe, dat mengt veel beter.