Dr. Browns flessen zijn super. Vanaf de geboorte gebruiken wij die en de kleine heeft weinig last van buikkrampjes gehad. Enne misschien een tip: als je een flesje klaarmaakt moet je het niet schudden maar roeren met een vork. Wat ook tegen krampjes helpt is het ABC Dophilus poeder Solgar Vitamins: ABC Dophilus Werkt als tierelier!!
Met deze flessen zouden ze toch minder lucht binnen moeten krijgen? Ik heb het idee dat ze nu meer lucht binnenkrijgt als met de nuby fles. Ze boert veel meer, en laat veel meer windjes.
Zien jullie trouwens de fles wel eens "werken"? Als ik bv naar mijn Nuby fles kijk, dan zie ik regelmatig dat de ventielen zijn werk doen. Dit heb ik bij de Dr Brown nog niet gezien.
boeren doet ie niet zoveel, maar windjes laten wel. Bij de Nuby fles zuigt ie de hele fles vacium. Ik heb nu de Bfree variant, is het zelfde als de dokter brown en daar zie je in de fles luchtbelletjes. dus de lucht blijft in de fles en niet in zijn buikje.
omdat de bfree niet dat lange rietje heeft zeg maar met dat paarse temperatuur stukje eraan. en de bfree flessen zijn bisfanol A vrij. bfree heeft ook brede hals flessen die zijn voor tygo fijner omdat de speen ver hapt zeg maar. Heb nu de speen van bfree vervangen voor een difrax speen want die zijn harder zodat ie de speen niet plat zuigt.
Ik heb de Dr. Browns ook gebruikt en ben zeker van plan voor de 2e ook de Dr. Browns flessen te gebruiken, alleen dan de BPA vrije variant (tegenwoordig ook verkrijgbaar).