Ik zou graag wat tips willen hoe wij er voor kunnen zorgen dat mijn dochter wel wilt tanden poetsen. We zijn begonnen met tanden poetsen vanaf ongeveer 6 maanden. Ze vond het leuk en ging eigenlijk best goed. Vanaf ongeveer der 1 jaar wilt ze niet meer. Houd der mondje dicht duwt de tandenborstel weg etc. Het lukt soms gewoon niet. Ik heb al geprobeerd om er iets leuks van te maken. Dus een beertje erbij gepakt en bij dat beertje dan ook tanden poetsen (niet echt natuurlijk) en dit ging weer even goed. Helaas werkt dit niet meer. Iemand nog tips hoe wij het wel voor elkaar kunnen krijgen?
Misschien als ze eerst zelf haar tanden mag poetsen, en dat jij t daarna overneemt.. Of je laat haar jou tanden poetsen terwijl jij haar tandjes doet.
heb je al verschillende tandpasta's geprobeerd? hier is de Zendium met Nijntje helemaal goed, ze begint soms zelfs te huilen als we klaar zijn
Nu je het zegt ik heb soms het idee dat ze het niet meer lekker vind idd! Ik heb nu die van elmex. Ga het morgen gelijk uit proberen! Maar ja eerst luste ze het dan wel? Heb altijd al deze gehad..
Als ik een liedje zing gaat het hier een stuk beter. Ze mag ook zelf haar tandjes poetsen als ik klaar ben, en ze mag ook de mijne poetsen. Ik leg haar altijd op het aankleedkussen, maar als manlief het in de badkamer voor de spiegel doet gaat het ook een stuk beter!
Hier was tot eergisteren tandenpoetsen het drama van de dag!! Was echt houdgreep, hoofd vast, huilen en snel poetsen:x maar ik heb de tip gekregen! Op de IPad (die ze toch al geweldig vind) heb ik de app Ginger Cat (gratis) en die poets 1,5 min haar tanden en mijn meisje poetst nu vrolijk met de poes mee! Poesje klaar, zij klaar! Soms wil ze zelfs twee keer poetsen!!
Ik lees mee. Toevallig hebben wij ook de zendium peutertandpasta met nijntje. Ze begint net tandjes te krijgen (bij haar zijn de eerste tanden, boventanden). Ik heb het al eens voor de gein een beetje geprobeerd maar ze vindt het niet echt leuk. Ik geef haar altijd de fles net voor het slapen gaan, ben bang dat dat op een gegeven moment ook niet meer kan als haar tanden doorkomen want die moeten dan als laatst gepoetst.
Pfff tandenpoetsen, heeft al een hoop geschreeuw en gegil veroorzaakt. Al een heleboel geprobeerd, eerst zelf poetsen, daarna wij, bij ons poetsen, liedje zingen etc. Meeste hielp wel even. Nu is onze dochter inmiddels twee en kan je wat meer uitleggen, heel handig. Eerst gezet dat haar tandjes vies waren, dat werkte een tijdje maar daarna ook niet meer. Onlangs uitgelegd dat vieze tandjes lekker gevonden worden door beestjes en als ze niet poetst de beestjes haar tandjes opeten. Probleem verdwenen, wij zeggen tandenpoetsen en zei zegt beestjes wegpoetsen en rent naar de badkamer, hahaha. Hier ook zendium met nijntje. Vanochtend per ongeluk op mn eigen tandenborstel gedaan, wat smerig zeg die zoete smaak. Maar dochterlief vindt het prima.
Hier is het meestal ook een crime. Nu poetsen we de dingen weg die ze heeft gegeten bij het avond eten. Maar het allerbelangrijkste waarom ik denk dat het bij ons nu redelijk gaat is het doorbreken van de hoektanden. Sinds die door het tandvlees geprikt zijn gaat het véél beter. Voor die tijd was het denk ik gewoon pijnlijk.
Hier ook een crime. Hij wil het namelijk zelf doen en is gek op de tandenborstel. Ik zet hem in de kinderstoel en laat hem dan eerst 'poetsen'(knabbelen) tot ik zie dat hij het zat is, dan neem ik de borstel over en zingen we een liedje tijdens het poetsen. Hij zit wel continu met zijn tong in de weg te duwen, ik vind het ook geen makkelijke opgave haha..komt wel als hij het beter gaat begrijpen straks.
Hier emt 7 maanden begonnen en het was gelijk een gevecht! Gelukkig vindt hij de tandpasta zoooo lekker dat hij wel zijn mond open doet (hema). Wij doen eerst even hem in de houdgreep en dan snel tanden poetsen. Vervolgens eindigen we ermee dat hij zelf zijn tanden mag 'poetsen'. Beetje bijsturen dat hij de tandenborstel in zijn mond houdt. Hij gaat dan op de borstel sabbelen en duwt hem wat heen en weer. Ik hoop zo dat het geen vervelende acitiviteit wordt en hij zijn mond blijft open doen.... ik vind het ook erg lastig.
Bij ons was het ook in de houdgreep en een hoop gegil....afgelopen week hebben we het zittend geprobeerd, ging eigenlijk hartstikke goed! Geen gegil meer, zoon doet nu netjes zijn mond open en er word goed gepoetst.
Hm net geprobeerd met de nijntje tandpasta maar geen succes. Maar ja me meisje is ook eed beetje ziek dus eens kijken hoe het ga als ze weer beter is. Vind het ook erg lastig. Ik ben meer van proberen op te lossen op een leuke manier. Wil niet dat ze een hekel aan tandenpoetsen krijgt en het elke keer een strijd wordt Me vriend is meer van de harde aanpak.. filmpje op de tablet ga ik ook nog proberen. Wij doen het trouwens al zittend op de commode