Hoe zit dat nou precies met melk als ze een jaar zijn geworden? Ons mannetje heeft KA gehad, tenminste ik denk gehad, hij krijgt nu vaker een danoontje en gewone melk en ik zie niks geks aan hem Hij krijgt 2 maal daags nog een fles met nutricia hyperallergeen 2.. smorgens en savonds 180.. voor onze dreumes zijn deze flessen nog echt noodzakelijk.. hij is nog niet met een boterham stil te krijgen smorgens dus wachten we daar nog even mee tot hij er meer aantoe is.. en sávonds gaat hij pas goed slapen na de fles.. dus die houden we er ook nog even in! wat ik me dus afvraag is of hij niet al over kan naar peutermelk of iets anders? wat komt er na de hyperallergeen 2? er is namelijk geen 3.. terwijl ik van de gewone opvolgmelk wel een nummer 3 heb gezien.. ben benieuwd
Hypoallergeen heeft naar mijn weten geen zin als je al gewone koemelk producten kan geven? Ik lees even met je mee!
Volgens mij is hypoallergeen niet echt nuttig meer als je andere koemelk producten geeft. HA voeding is meer om een KMA te voorkomen, maar als je nu al zuivel geeft, dan is de preventieve werking van HA voeding verdwenen. Als hij echt een KMA had, dan zou hij ook wel reageren op die echte zuivel, en veel kindjes hebben dan ook niet genoeg aan HA voeding en moeten andere voeding zoals nutramigen/pepti.. Dus ik zou gewoon peutermelk geven als hij het nog nodig heeft.. (maar je kunt ook doorgaan met nr2 HA als je echt wil) Bedenk wel dat die flessen ook de honger vullen, dus hij zal niet meer gaan eten als je nog 400cc peutermelk geeft. Het advies is trouwens 300cc zuivel per dag, dat is inclusief peutermelk. Dus 1 flesje en een toetje zou wel genoeg moeten zijn
Je kunt nummer 2 zo lang blijven geven als je wilt. Het wordt niet na 1 jaar opeens slecht of zo hoor. Als je kind andere koemelkproducten krijgt dan heeft HA geen nut meer. Maar goed dan heeft peuterdreumesukkiegroeinummerdriemelk ook geen nut meer.
bedankt voor jullie reacties! ik wilde idd van de koemelk af omdat het geen nut meer heeft. maar ik krijg het mijn mannetje nog niet uitgelegd dat hij geen 2 flessen meer zou krijgen, ik denk dat we daar nog heel even mee wachten. Dus dan ga ik toch nog even door met de 2 flessen KA, misschien lukt het ons in de vakantie als hij wat meer gaat uitslapen maar jullie zeggen de melk vult, dat geld dan toch ook voor de hyperallergeen 2 toch? of wat is precies het verschil tussen de peutermelk en hyperallergeen 2(buiten dat het hyperallergeen is, maar stel het was een normale nummer 2)? weet iemand dat?
Nou, dat groeimelk geen nut heeft boven gewoon halfvolle of volle melk, dat is gewoon een leuk verkoop plaatje om extra geld uit te geven aan groeimelk. Je mag vanaf een jaar nl gewoon normale melk geven. HA heeft geen nut als je kindje al gewoon zuivel krijgt. Wbt de flessen die vullen; je zou 's ochtends ook pap kunnen geven als hij geen boterham wilt? Gewoon pap met gewone melk, uit een bordje of uit de fles? En 's avonds gewone melk uit de fles om lekker te gaan slapen?
Volgens mij is nr 3 nog iets geconcentreerder en de verhoudingen van de voedingsstoffen zijn wat anders. Wij gaven 's avonds thee en melk, eerst half om half, later nog met een scheutje. Werkte prima om de avondmelk af te bouwen.
bedankt meiden voor de tips! die avondfles willen we inderdaad ook gaan afbouwen, smorgens hebben we er nog niet zo'n moeite mee, aangezien hij ook vaak vroeg kan komen maar hij krijgt warm eten rond 18 uur.. is dat dan niet te vroeg om zo nog de hele nacht door te komen? :S
Ik heb mijn zoontje nog tot aan zijn tweede jaar een flesje warme (koe)melk gegeven voor het slapen. Ook mijn dochter, nu 13 mnd, krijgt nog iedere avond een flesje warme melk. Vooral omdat ik het een fijne manier vind om tot rust te komen; lekker op schoot met een flesje melk. Overdag krijgt ze één keer melk, 's avonds ook nog een keer, samen is dat ongeveer 350 cc. Keurige hoeveelheid dus. Yoghurt krijgt ze niet iedere dag. Ik weet niet of ze het écht nodig heeft, maar ik zie er geen enkel bezwaar in. Vanaf ongeveer 1 jaar ben ik van opvolgmelk (2) overgestapt naar koemelk. De peutermelk en dergelijke hebben wel andere / meer voedingsstoffen, maar als je kindje niet erg klein is, hebben ze die extra stoffen niet nodig. Zodra je koemelkproducten (zoals yoghurt, en zelfs gewone melk) geeft, heeft het geen enkele toegevoegde waarde om HA melk te geven. Zonde van je geld, zou ik zeggen. Zeker weet ik het niet, maar volgens mij is nr.2 nog weer voedzamer dan nr.3, omdat de meeste kinderen die op 3 zitten, al zo veel andere dingen eten dat het niet meer nodig is om al die extra's te geven. Melk wordt een steeds minder belangrijk onderdeel van de voeding.
Zoals al aangegeven is er van de HA variant, geen nummer 3. Dat is voor ons de rede dat we gewoon op nummer 2 zijn gebleven ! Wij willen geen 'verse koemelk' geven, dus geven liever iets langer nutrilon. Verder vinden de kids de nutrilon ha melk heerlijk, dus zagen/zien wij geen rede om over te gaan op een andere soort. Maar je zou dus in principe ook over kunnen gaan op iets anders, het zij een andere kunstvoeding of een andere melk. Wat ook nog kan is yoghurt doen, dan geef je gewoon een tijdje na het eten, wanneer je gewoonlijk hem zijn fles zou geven een schaaltje yoghurt. Dan heeft ie toch 'een vol buikje' wanneer hij naar bed gaat. Fijn iig dat ie geen last lijkt te hebben van melk/yoghurt etc, dat scheelt natuurlijk een hoop 'gedoe' met het uitzoeken van bepaalde producten en voedsel. Succes met het afbouwen van de avondfles iig ! Liefs Hanneke.
Ik heb er een maandje geleden over gebeld met Nutrilon en zij gaven aan de je HA2 gewoon kan geven zolang je wilt. Na 1 jaar kan je overgaan op peutergroeimelk (of wat jij zelf wilt), maar je kan HA2 gewoon blijven geven.
zoals alle dames hebben gezegd, heeft HA geen NUT meer, maar je kunt het gewoon blijven geven. Mijn kindjes zijn 21 maanden en krijgen ook nog steeds een avondflesje, omdat we die in een schommelstoel naast hun bed geven, en zij zo in slaap vallen op schoot. Een heerlijke afsluiting van de dag. Daarnaast komt mijn zoontje nog steeds regelmatig 's nachts voor een flesje melk, hij heeft dat nog nodig. De meiden krijgen al een aantal weken geen ochtendflesje meer, die hebben ze zelf afgebouwd (*trots* ) Dus mijn mening: je kunt gewoon je kindje blijven volgen en 2 flesjes blijven geven. Je kunt er ook gewoon minder melk in doen, 2 flessen ad 150cc = 300cc aanbevolen hoeveelheid. Hier krijgen ze overdag geen melk en yoghurt meer. Nu de meisjes geen ochtendflesje hebben, krijgen ze een bekertje melk bij hun ontbijt.